Nekromanti ripperdoc?

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
ripperdoc är död. eller.. inte personen bakom ripperdoc, men dendär pseudonymen verkar helt borta..

om man mejlar till honom så skickar telia tillbaka och säger att hans emajl inte funkar. =o/ vad ska man göra? jag ville juh lägga upp mina noveller på hans sida! och vilken sida ska överta som största neotech-sidan?

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Jo, Martin Fröjdh (som är mannen bakom RipperDoc) har inte varit särskilt aktiv på nätet de senaste månaderna. Pratade med honom för ett tag sedan och han verkade ha tröttnat på Internet, hur man nu kan göra det :gremwink:.

Lite synd med tanke på att NoGo är den enda ordentliga Neotechsidan som finns...

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Hade jag varit mer intresserad hade jag kunnat ta över arbetet med NoGo, men nu orkar jag knappt uppdatera min egen sida, men finns det något eldsjäl som vill arbeta med NoGo så finns det ju möjlighet för de att ta över arbetet med nätets bästa Neotech-sida.

/Seinet Wintermute - Som just nu lyssnar på Maritza Horn - I Året 1800...

[color:orange]Och härmed får jag ända min sorgeliga sång, min sorgeliga sång...</font color=orange>

 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: ripperdoc

Öhh... servern ligger på min kompis server. Han vet nästan inget om nogo (dock rollspelare). Snart skall han dock flytta till italien (några månader). Jag har ingen webbserver (jo det är klart jag har men det är en win2kburk och avstängd på nätterna) men en annan kompis säger sig vara redo att lägga in den på sin dator.


Snow
Dead, but still walking around
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Re: ripperdoc

jag tror att det större problemet är att vi behöver ngn eldsjäl som orkar uppdatera NoGo... jag är visserligen en del av teamet, men med tanke på mina online-möjligheter så...

/R
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: ripperdoc

Helt klart. Vem finns mer i projektet. Vem vet något mer?

Ett alternativ är att nogo (som innehåller en hel del) enbart bevaras på lämplig plats.

Snow
Dead, but still walking around
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: ripperdoc

Ett annat alternativ är att de som nu sitter i "ledningen" är med och utformar nytt material tillsammans och uppdaterar när tid finns tillgänglig.

Skulle det inte bli så att NoGo skulle bli den officiella SciFi-världen i projekt INKA?

/Seinet Wintermute - Som just nu lyssnar på outrot till Metallica - For Whom The Bell Tolls... och nu började introt till Fade To Black... *tonar bort mot det där svarta*

 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: ripperdoc

nej. nogo:s material kommer dock med stor sannolikhet att finnas med, exempelvis ONN osv. ONN är juh INKA på ett sätt.
btw för att bli On Topic. Behövs det en som uppdaterar NoGo? fint, i'll do it, men bara jag får en 'skrot' epost adress så jag slipper dränka min vanliga mejl med den. dvs en mejl med bara nogo-brev i. eventuellt kan vi vara flera som har tillgågn till denna mejl och kan uppdatera vid behov. I och med min flytt till min Mor och med att vi fått ADSL hos henne, är mina onlinemöjligheter utormodentliga. OM jag nu tar på mig NoGo-manteln, räkna med att det blir en 'passiv' webbplats, JAG kommer itne skriva n¨tt nytt om jag inte får snilleblixtar, och eftersom mina programmeringskunskaper är yterst begränsade kanske inga uppdateringar av Script och layout heller är aktuella. men mitt intresse finns för att i alla fall hjälpa till.
tack för mig!

Jag vet att jag har rätt!
 

Zuzette

Veteran
Joined
27 Jan 2001
Messages
8
Location
Solstaden
RipperDoc got a girl

Rippers flickvän här (får väl ta på mig lite av skulden till hans försvinnande från nätet:) Killen har helt enkelt fått ngt annat att pyssla med - mig! *ler* Ska dock säga till honom att ta en titt in hit

Cogito ergo sum
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
RipperDoc svarar

Hej gott folk! Jag är inte död, inte heller min mail, vad jag vet (eftersom jag får mail till den). NoGo har förvisso inte uppdaterats på, öhm, länge, men den kommer göra comeback.

Jag har varit tämligen frikopplad från nätet under ett par månaders tid, men nu är jag på väg tillbaka. Är det nåt fel på min mailadress måste det förstås åtgärdas, men jag har inte märkt något.

Det var intressant att läsa vad ni alla hade för domedagslika förslag på vad som skulle hända med NoGo, men det är som sagt ingen fara. Jag kommer ta upp arbetet med både NoGo och rollspel.nu inom kort.

Och det min flickvän (nickname Zuzette) säger får nog stå för henne :) Det är ju redan allt för populärt i rollspelskretsar att skylla allt på flickvänner och konstiga ord som "socialt liv", så jag undviker det och skyller på ingenting i stället.

/RipperDoc - going back online

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
Top