Nekromanti Riotminds, pajasminds

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Dekonstruktivistiskt svar ...

»Det första är de förseningar ifrån RiotMinds sida som är och har varit. Vinterskogens hemlighet var väl den första.»

Vinterskogens hemlighet gjordes inte av Riotminds utan av Magnus Seter, Peter Bergting och mig. Om någon ska beskyllas för att VSH var försenad, skyll på oss (inte på Peter förresten - han levererade i tid); inte på Riotminds. VSH försenades för att texten inte var färdigskriven och kartorna inte färdigritade. OK? Vanära den som vanäras bör!

»En annan sak som jag också blir lite smått irriterad på är denna fixering över bilder, illustrationer och övrig grafisk utformning.»

Eh ... menar du de förhandstittar jag lägger upp här på forumet? Anledningen till att jag visar glimtar av den grafiska formen är att jag är - flämt - grafisk formgivare. Med det i åtanke är det kanske inte så märkligt att jag fokuserar på det visuella uttrycket snarare än innehållet. Eller?

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag är inte Riotminds! Ja, de är mina uppdragsgivare! Ja, jag modererar detta forum! Men jag är fortfarande inte Riotminds!

/Dante - inte Riotminds nu heller!
 

Leriol

Veteran
Joined
10 Jul 2001
Messages
52
Location
Piteå
Ta det lite lungt nu ..

Jag tycker att alla på Riotminds (och alla runt om för den delen åxå) gör ett bra jobb och hoppas att dom fortsätter att göra det!!
Visst kan man bli lite besviken när man går in på deras hemsida och märker att det ser likadant ut som förut när man sitter och väntar på nåt nytt, men dom är ju dock bara människor dom åxå.

/Leriol väntar med spänning på JB !!!
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Sätt det i perspektiv

Det första är de förseningar ifrån RiotMinds sida som är och har varit.

Tycker snarare att Riotminds varit rätt bra på att hålla tiden. De är riktiga föredömen om jämför med hur t.ex. NeoGames beter sig.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: HÄR kommer konstruktiv kritik

Jag skulle gissa att Dante är ute efter lite ego-trippin'. Det lär vara jävligt skönt att skicka upp en bild, dyka in nästa dag och se 10 underrubriker med texten "Skitsnyggt!". Jag skulle göra samma sak =)
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Precis! DEt verkar många glömma....

...det är beundransvärt att de lägger ner sin semester på drakar och demoner-prylar...tycker jag i varje fall!

Weeha!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Dekonstruktivistiskt svar ...

<I>Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Jag är inte Riotminds! Ja, de är mina uppdragsgivare! Ja, jag modererar detta forum! Men jag är fortfarande inte Riotminds!</I>

Mitt stalltips: Gilla läget - det där är nåt du (och Magnus och Peter) kommer att få dras med. För slutkonsumenten är skillnaden mellan företaget självt och regelbundet återkommande frilansare försumbar, i synnerhet när det är frilansare med hög kundprofil. Där är ni väl i (i stort sett) samma sits som hr Sundelin på den fronten, och hur många gånger har man inte sett inlägg på Eon-forumet som börjar "Nu vill jag ha ett svar från Neogames om det här! Krille, hur gör man för att..."

--
Åke, varken Lancelot Games eller Rävspel, men hur många uppfattar det så?
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Re: HÄR kommer konstruktiv kritik

»En annan sak som jag också blir lite smått irriterad på
är denna fixering över bilder, illustrationer och övrig
grafisk utformning. Det verkar som om det sätts mer i fokus
än det övriga innehållet (läs: texten). Hur mycket har man
egentligen fått veta om vilken typ av varelser som kommer
att figurera i Jorges? Personligen är jag mer intresserad
av att få en "sneek-peek" på det skrivna än av hur den
grafiska utformingen kommer att ser ut. Jag och många andra
har nog mer användning av text än av bilder. Dock vill jag
framhålla att jag inte på något vis tycker att bilder och
dylikt är fula eller inte passar in. Snarare raka motsatsen!«


Jag har införskaffat alla de fyra produkter som Riotminds
släppt och planerar att köpa alla som någonsin kommer ut,
om de även i fortsättningen håller lika hög klass på sina
produkter. Jag har dock endast spelat Drakar och Demoner 6
ett par gånger -- och kommer förmodligen aldrig att spela
det särskilt mycket. Anledningen till att jag gillar
Riotminds är att det är ett seriöst företag som anställer
klanderfria skribenter, underbara illustratörer och
ypperliga formgivare. Riotminds produkter håller en
otroligt hög standard -- något som är unikt bland svenska
rollspelsskapare...

Vill du se böcker med vidrig typografi, medelmåttliga
illustrationer (som inte har något med texten att göra)
och som dessutom saknar någon som helst sagostämning, kan
jag rekomendera »Sveriges största rollspel« EON.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Det dar var val lite for enkelt

Vill du ha länkar så är det bara att dra till http://www.rpgplanet.com/dnd3e/d20guide/index.html och börja klicka.

Hur ska Riotminds kunna tavla i uppdasteringar med 69 olika foretag?

Jag tycker fortfaranda att du ska backa upp din kritik med att peka ut de ENSKILDA d20-foretag som lagger ut mer material an RiotMinds.

M.

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Vilka?

Om man tittar pa ENSKILDA d20-foretag, kan jag bara tanka mig ett par tre stycken som lagger upp mer och battre material an RiotMinds: d20.reviews.com, swords&sorcery studios och eric noah's sajt. Och sa WotC forstas.

Sa aterigen, eftersom det ar sa manga borde du latt kunna lista ett tiotal som exempel for att backa upp dn standpunkt.

M.

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Tack for tipset...

...men det ar gammalt. ;-)

I detta lage tror jag att det ar annu svarare, eftersom vi (Peter, Magnus och Dante) ocksa gjort grejor (VSH) som RiotMinds accepterar som officiella.

Forvirringen lar finnas dar, sa lange vi uttalar oss.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Shokker

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
13
Location
Stockholm
Re: Dekonstruktivistiskt svar ...

För det första vill jag klargöra att jag aldrig har påstått att du är RiotMinds. Om någon annan har gjort det så får det stå för dem.

"Vinterskogens hemlighet gjordes inte av Riotminds utan av Magnus Seter, Peter Bergting och mig. Om någon ska beskyllas för att VSH var försenad, skyll på oss (inte på Peter förresten - han levererade i tid); inte på Riotminds. VSH försenades för att texten inte var färdigskriven och kartorna inte färdigritade. OK? Vanära den som vanäras bör!"

Ok, det må väl vara en miss av mig att inte ha uppfattat detta. Men RiotMinds som utgivare av äventyret på sin hemsida har ändå ett visst ansvar i det hela tycker jag.

"Eh ... menar du de förhandstittar jag lägger upp här på forumet? Anledningen till att jag visar glimtar av den grafiska formen är att jag är - flämt - grafisk formgivare. Med det i åtanke är det kanske inte så märkligt att jag fokuserar på det visuella uttrycket snarare än innehållet. Eller?"

Nej. Jag menar inte specifikt dina förhandstittar. Men enligt min mening så verkar det ligga mer i RiotMinds (och dess frilansares får man väl tillägga då...) intresse att visa upp det grafiska från sina kommande produkter än det skrivna ordet. Vore kul att få höra lite mer ifrån de personer som skriver produkterna, inte bara från de formger dem. Gärna på RitoMinds hemsida och exempelvis i detta forum. Ok, det är semestertider, så man får väl ha ett visst överseende då...

Men ta en titt på RiotMinds hemsida. Personligen tycker jag att det lagts för stor tonvikt på dess grafiska utformning än på dess textmässiga innehåll. Därmed inte sagt att jag inte tycker den är vacker. Snarare tvärtom! Och när det gäller kommande produkter, hur mycket inblick har man fått i dess text hittills? Jorges släpps snart och mig veterligen har det inte sagts så mycket mer än att det är just en monsterbok.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Difficult

Hmmm, kan halla med om att det skulle vara trevligt med lite text-previews.

Tyvarr brukar texten vara det sista som ar klar innan allt ska sattas ihop, sa det ar en svarighet. Sen ar det lattare att gora coola previews av bilder och layout.

Men visst skulle det vara kul att lasa lite texter ocksa.

M.

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Ta det lite lungt nu ..

Det var det jag menade, inte att de gjorde ett dåligt jobb. Vad jag försökte säga var att jag tror utan, att ha varit på alla dess D20 konstruktörers sidor, är att det må vara mer material på dem och de må uppdateras oftare men hur bra är materialet egentligen?

Riotminds kan inte lägga upp vad som helst på sin sida. De måste vara mycket hårdare i sina kvalitetskrav än vad hobbykonstruktörer behöver vara.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-07-18 19:33.</EM></FONT></P>
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,533
Location
Stockholm
Re: Det dar var val lite for enkelt

Okay, här kommer "en handfull" företag:

Sword & Sorcery
- 8 monster
- 2 besvärjelser
- 1 magiskt föremål ("titans blood")
- 3 sidor info om världen
- 1 karta
- 6 utdrag ut världsboken

Fiery Dragon
- 3 "Counter Illustrations"
- 3 floorplans/grids
- 1 sida historik över världen
- 9 produktteasers (hey, om minbilder räknas så räknas dessa!)
- 1 karta
- 2 något udda "rumor-generatorer"

Necromancer Games
- 4 kartor
- 1 äventyr
- 6 rollpersoner

Mongoose Publishing
-16 utdrag ur deras produkter

Malhavoc (Monte Cook)
- 1 ras
- 1 yrke
- Regler för potions
- 8 nya "feats"
- 1 monster
- 1 "random rune description generator"
- ett otal artiklar, krönikor och tips.

Mystic Eye Games
- 3 äventyr
- 10 monster
- 1 ras
- 2 klasser

Gold Rush Games
- 27 blandade filer för nerladdning



- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,533
Location
Stockholm
Se inlägg längre upp.

Se ovan.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Sju av 69 alltsa

Om bara sju av 69 ar battre an Riotminds, ar val inte Riotminds sa himla daliga?

Necromancer har ju till och med farre grejor an Riotminds, och SSS har bara 6 fler, Fiery har bara fyra fler, Mongoose och Mystic Eye 1 grej mer, Malhavoc har fler kronikor men farre andra grejor (kronikor var ju forresten helt onodiga har jag for mig)...

Ok, jag tror inte vi kommer sa mycket langre. Min poang ar att om RiotMinds vore d20-producenter, sa skulle alltsa deras uppdateringsfrekvens vara i par med nastan de allra basta bland de andra producenterna...

Och jag tycker att din lista val visar att ditt pastaende i tradens forsta inlagg:

Varenda sketen d20-kontruktör har en hemsida som uppdateras oftare och med mer värdeful info än eran!

...helt enkelt inte stammer (med reservation for vad du tycker ar vardefull info, forstas).

Sen ar det en annan sak om du ar besviken, och jag tycker att du gav bra feedback pa det material som finns pa sidan. Men att stalla Riotminds mot vaggen och pasta att alla d20-producenter gor battre ifran sig, ar enligt mitt satt att se det hela, helt fel.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Till saken hör..

... att Sword & Sorcery är en gren av White Wolf och att Gold Rush Games är ett etablerat företag som funnits långt innan D20-hysterin.

Jämför man stora etablerade företag med små nystartade är man inte så rättvis.

(dessutom lyckas i.a.f. inte jag hitta 27 nedladdningsbara filer relaterande till D20 på Gold Rush Games hemsida... det mesta verkar knutet till deras tidigare (fuzion-baserade) produkter)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Håller med Åke ...

Rävspels Westernprylar håller mycket hög klass, både innehålls- och utseendemässigt. Kolla t.ex. Åkes illustrationer i regelboken: Så gott som varenda bild är direkt relaterad till något som nämns i texten på samma uppslag. (Jag älskar »fummelbilden».)

/Dante
 
Top