Nekromanti Riotminds: Neverwinter Nights?

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Tja Riotminds.
Jag bara undrar en sak, ni vet kanske om neverwinter nights. Ett ypperligt spel som snart kommer att komma till oss!

(om ni inte vet vad jag snackar om besök då genast:
www.neverwinternights.com)

Jag undrar bara om jag kan sno era äventyr som ni gjort och kopiera dom rakt av till spelet??

E det ok?
 

Elendiar

Veteran
Joined
15 Mar 2002
Messages
20
Location
Stockholm
Då e vi två /images/icons/wink.gif

"As the dark gloom of the forest fades you realize that you have escaped the its vicious grasp, escaped the power of Wildheart." /images/icons/laugh.gif

Kolla in http://www.morrowind.com. Ett annat "ypperligt" spel. /images/icons/smile.gif
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Hm, jag hade tänkt kopiera:/.../* Gulad är allt som glimmar"

Om du får göra om Guld är allt som glimmar skall du inte fråga RM om lov från utan från Michael Grun som skrev äventyret.
 

Renegade

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
70
Location
Kristianstad
Neverwinternights [OT]

I en demonstrationsfilm så gjordes det en dungeon på ca 10 minuter. Komplett med en NPC (eller om en goblin kan vara det, men tala kunde han iallafall) och lite magiska föremål (som utformades av han själv, både attributer och utseende).
Det var visserligen en standarddungeon utan något direkt större handling, men ganska enkelt, och på 10 minuter som sagt. Å andra sidan var han en av tillverkarna också.
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
jag vet men i och med att jag hade tänk att ta några av riotminds äventyr också så var det lika bra att fråga så att man kan få klarhet.
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
OT: Re: Neverwinternights [OT]

Antagligen inte alltför svårt, till en början kommer det nog att vara ganska jobbigt men annars så kommer det inte att ta
lång tid innan du kan fixa en riktigt fräck modul.

Förresten, ta och besök den här sidan:
Northern Extreme
En nordisk "klan" som kommer att spela NWN, seriösa spelare!
 

Aeüolén

Veteran
Joined
7 Oct 2001
Messages
38
Release datum?

På tal om NWN, nån som vet när det släpps? (har ju vart rätt struligt med det).
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Finns inget...

...release datum för närvarande.
Dom ska försöka att släppa spelet till sommar men mer än så kan jag inte säja.
 

RiotMinds

Veteran
Joined
8 Nov 2001
Messages
38
Yupp..

..vi vet om det..Verkar bli jäkligt koolt, om man nu kommer att kunna göra allt som sägs!

Faktum är att vi själva planerar att göra något på våra grejer, framförallt då Vildhjarta och kommande Snösaga...

RiotMinds
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,533
Location
Stockholm
Re: Yupp..

Å fan, det låter inte illa. Kommer detta att vara gratisnerladdningar? (Vet inte ens om man _får_ ta betalt för NWN-moduler).
 

RiotMinds

Veteran
Joined
8 Nov 2001
Messages
38
Re: Yupp..

..vi får se..

någon av oss kanske tar GM rollen och startar en grupp med er på forumet :)

theo
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Njae

26:e juni är ett datum som optimistiska distributörer och återförsäljare hoppas på. På NWN-siten (www.neverwinternights.com) står det inget om releasedatum vad jag kunnat hitta, inte ens i deras webforum. Jag skulle ta det datumet med en stor nypa salt.
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Re: Yupp..

Ledsen att behöva göra er besvikna Riotminds men...
Det kommer att vara direkt olagligt att ta betalt för sina äventyr gjorda för NWN.

Trots detta så kan ni förbjuda andra personer att göra kopieringar av era äventyr, så att ni ändå får ensamrätten att publisera det hela.

Appropå den där gruppen så skulle jag vara den förste att gå med. Tänk lite på det hela, kanske är det en ideé att genomföra trots allt?
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
även jag anmäler intresse.

"någon av oss kanske tar GM rollen och startar en grupp med er på forumet :)"

en sådan är jag med i alla dagar i veckan, vilket tyvärr lär inverka negativt på nattsömnen, kan inte se hur jag skall få i hop de annars, jag menar jobba, delta i gruppen och sova hinner man inte med på 24 timmar alltså blir det att skippa sömnen./images/icons/grin.gif
 
Top