Nekromanti RiotMinds & Huddinge

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
För ganska länge sedan hittade jag ett fel på RiotMinds hemsida som jag fram tills nu har glömt att skriva om. Nämligen att det på första sidan under Contact coordinates står '141 40 Huddinge', när det på DoD-sidan under Kontaktinformation står '141 43 Huddinge'. Jag tvivlar på att båda uppgifterna är korrekta...

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"För ganska länge sedan hittade jag ett fel på RiotMinds hemsida som jag fram tills nu har glömt att skriva om. Nämligen att det på första sidan under Contact coordinates står '141 40 Huddinge', när det på DoD-sidan under Kontaktinformation står '141 43 Huddinge'. Jag tvivlar på att båda uppgifterna är korrekta..."

Nu vet inte jag hur fallet är...men det kan även varar rätt, ifall den ena adressen är besöksadressen och den andra är postadressen och postadressen har en box (för då är det postkontorets postnummer som gäller).

Sedan kan jag nämna att man om man inte vet postadressnummret brukar kunna ersätta de två sista siffrorna med två nollor, plus postorten, så kommer det fram. Det brukar det även göra om man har fel sista tvp siffror men rätt postort.

Å andra sidan kom ett brev från min morfar från 1980-talet fram till min dåvarande bostadsplats utan varesig postnummer eller postort, det kom dessutom från utlandet ;-), Posten kunde en gång i tiden minsan ;-)

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Där fick jag veta en del nytt, men jag hade inte tänkt skicka dem något eller så. Jag ville bara påpeka att det var olika siffror. Om båda fungerar lika bra som du säger, har det ingen praktisk betydelse. Men det är lite förvillande enligt mig.

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 
Top