Nekromanti Riotminds, här har ni ett litet tips!

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Jo, jag satt och tänkte på hur en alv BÖR vara.

Mina tankar stannade direkt på Skogsalverna, dessa är Original verisionen av Alver om någon frågar mig.
Sen kan man ju alltid bygga ut släkterna från dessa Skogsalver, te.x -> Frostalv. Intressanta att spela i och med att de får -1 på SMI efter varje grad över 15* (vet inte om det var exakt 15 grader men något runt det i alla fall).

Man ska inte förstöra alv släktet genom att massproducera alver så som : högalv, mörkeralv, injir m.m. blir lite tjatigt i längden.

Men det är därför ni på Riotminds kommer att lyckas så bra!
(nu när ni fått hjälp av mig alltså)
För man ska inte ha olika grundegenskaps modifikationer på de olika sorterna av Alver. Utan man har en enda och sen kan man ju kanske ge lite fakta om de olika roserna,
te.x att det står lite om just dessa Skogsalver och sen kanske lite om Frosalver. MEN man ska inte göra för många (syftar på EON) utan lite lagon så som tre eller två.

Dessa kanske ligger i en bitter fejd med varandra vad vet jag men det skulle vara roligt att läsa lite historia om just Alver.

Nu kanske ingen förstår vad jag menar med detta brev men det får lösa sig ändå.

MvH Martin
 

Blaze^

Veteran
Joined
7 Jan 2001
Messages
57
Location
Uppsala
Men man måste...

...ha med mörkeralver... *myser*
Finns det några så härligt sadistiska och elaka som mörkeralver, va?

I min personligt kampanj så finns det antingen vanliga alver eller mörkeralver... Jag har en rolig bakgrundshistoria till varför det är så också men kortfattat kan jag säga att det handlar om att mörkeralver har förskjutit tron på naturen och detta har perverterat deras sinnen.

Sedan finns det även alver som bor i snön, på ö:ar eller är smeder men de har alla samma grundegenskaps modifikationer, vissa har kanske specialförmågor men det är i grunden samma slags alv.

Mens agitat molem.
- Vergilius, Aenis
 

DsX

Veteran
Joined
10 Feb 2001
Messages
31
Location
Vänerborg
mörkeralver

I min värld är det vanliga alver som är lite sines sjuka det fins ingen riktig ras som hetter mörkeralver. Det är fostrandet som gör hur dom ska vara.

DsX
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,471
Location
Helsingborg
Count, var monsterboken1 den första varelseboken..

...du hade, för det var nämligen min första bok och jag har svårt att acceptera raser utanför Monsterböckerna.

"Men nu har vi massproducerat lite alver och givetvis måste det finnas en onding bland raserna".
Är det så de tänkte när "Alver" gjordes? Mörkeralver är IMHO en otroligt dålig idé. Allt är tvärtom från vanliga alver t.o.m. ögonen var inverterade. Då gillar jag mer blodsalverna, de är inte genuint onda, lite mystiska och väldigt ovanliga (iaf i min DoD-värld).

Det jag också skulle vilja läsa om är deras mentalitet. Vad tycker de om ägodelar och pengar? Hur förhåller dem sig till naturen och hur de ser på andra raser?
Men också om deras levesätt. Lever de i trädkronorna? Vad äter och dricker dem? Utövar de byteshandel med varor och tjänster eller använder de mynt? Brukar de festa och har de högtider?

/[color:green]Han</font color=green> som ofta brukar hålla med om det <B>Count</B> säger
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Faktiskt så...

... var det inte den.

Jag hade dom där gröna böckerna att kika i + alver.

MEN det var lixom något som inte stämmde, en felande länk kan man säja. Mörkeralverna...

Han, det där med blods alverna är en mycket bra idé som jag nog ska följa.

Men! Hur gör man då i denna verision??? [syftar på DoD]

I och med att Riotminds inte kommer att skriva mer om Alver [så fattade jag det när jag fick mitt svar i en insändare för ett tag sedan, iof var detta om präster och heliga krigare så ni kanske inte menade att det var o möjligt att änns skriva om alverna.
Då menar jag typ historia, levnads sätt [det lilla man nu vet om dom] m.m.

FASST jag missuppfattade det nog lite.

Då ber jag så ödmjukast om förlåtelse. Men Riotminds! Ni kan väll åtminstånde fundera lite på det?

Om nu ingen förstår detta brev eller ens uppfattar mitt budskap ALLS så beror detta på att jag har varit vaken i en kvart nu så ni får ursäkta.

MvH Martin
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Jag tycker dock...

Att det räcker gott med en Alv. Och självklart skall det vara mörkeralven. *NOT...
Självklart skall det vara Skogsalven, den riktiga ur Alven enligt mig oxå.

Men att göra mer alver blir som sagt tjatigt i mängden. Man kan istället som en bra och snäll SL låta sina spelare konstruera sin egna alver. Vad dom nu vill ha och sedan kolla om det funkar. Inget emot alver, tvärtom jag älskar alver, och har inte gjort många gubbar som e icke alver. =P

Men man kan hitta hur mycket alver som helst:
Mörkeralv...
Ljusalv...
Skogsalv...
Bergsalv...
Havsalv...
Frostalv...
Högalv...
Lågalv...
Stadsalv...
Byalv...
Gråalv...
Svartalv...
Grönalv...
Rödalv...
Silveralv...
Guldalv...
Stjärtalv...
Smygalv...
Hoppalv...

osv osv. (Okey, lite överdrivet), men ni förstår mig, vill en spelare spela en speciell alvras så är det väl bara att konstruera en sån...
---------------------------------------------------------------------------

utan lite lagon
lagom, menar du väl.

de olika roserna
raserna, tror jag du menar.

//Nostradamus, som gillar att märka ord.
(men lär säkert få äta upp det, eftersom han själv säkert ligger inne med en bunt slarvfel)

=P


"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Riotminds borde göra en...

...bok som beskriver raserna bättre. Inte en Alv bok eller en Dvärgbok.
Utan en Ras bok som beskriver alverna, dvärgarna och olika människo raser samt andra raser. Allt i en fin Ras Bok.

//Ras Bok ?!?, låter ju som något högerextremt propaganda skit...

"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Trudvangs Rasbiologiska Institut [NT]

...

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

Kowalski

Veteran
Joined
3 Mar 2001
Messages
43
Location
Linköping
Re: Count, var monsterboken1 den första varelseboken..

Har kanske en annorlunda syn på alver, men jag har fått mycket inspiration till deras relation till Moder
Jord genom att läsa om aboriginer i Australien.

Högaktningsfullt Kowalski
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
mer info

Frostalvs förmågor från DoD Monsterboxen:

Frostalver kan klara temperaturer ända ner till -50ºC utan problem. I varma klimat blir det dock värre och frostalvers SMI sjunker med 1 för varje grad temperaturen stiger över +20ºC.



//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]I vanlig ordning står jag inte för något av det jag säger...</font color=red>
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,471
Location
Helsingborg
Re: Count, var monsterboken1 den första varelseboken..

"<EM>bok som beskriver raserna bättre. Inte en Alv bok eller en Dvärgbok.
Utan en Ras bok som beskriver alverna, dvärgarna och olika människo raser samt andra raser.</EM>"
Låter som Jorges Bestarium. Det som jag vill ha (och som jag <EM>antar</EM> att du menar) är en bok för de raser som spelarna kan spela.

"<EM>Har kanske en annorlunda syn på alver, men jag har fått mycket inspiration till deras relation till Moder
Jord genom att läsa om aboriginer i Australien.</EM>"
Bra idé. Tyvärr så brukar jag själv inte forska så mkt fast jag eg. borde göra det.

/[color:green]Han</font color=green> som tycker "Varelser och Väsen" hade varit en passande titel till en varelsebok
 

SirDr

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
147
Location
Växjö
Trudvang.?

kan tänka mig en bild i stil med speledarskrämen och en latinsk text: especios sapien sapien (inte för att jag vet hur det skal var men något i stil med: arter som vet att dom vet. fast då på latin)
skulle där efterlysa: levnadsstil, filosofi, lagar, styrelseskick, religioner, traditioner, livsnäring, samt utrikespolitik och läroväsen.
för varje ras.

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Buhu!

Där håller jag bara delvis med om.

Jag tyckte att Monsterboxen (Bok 2)'s alvdel var den bästa hittils. Inga maffia hus som i Chronphia eller andra skumheter. Nästan samtliga alver där har samma bonusar på sina grundegenskaper. En sort ha vingar, en annan simhud m.m. Men jag tycker det är bra om man har en större variation av Alver.

/Alv-älskare

/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!
 

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Re: En liten fråga angående...

Nej, den ligger och flämtar antar jag. Kommer troligen torka ut om denne inte får tillräkligt mycket vätska i kroppen.

/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Info.

om du inte redan visste det och vill vill veta det så kan jag medela att det är:
Silveralven som har vingar.
Havsalven som har simhud mellan tår och fingrar.

Jaja, det var bara det jag ville säga.
Trevligt...

"Look here Motherfucker, i don´t play Basketball. My name is Snoop Dogg i play Bitches"
 
Top