Ring så spelar vi

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
#1 Önska en låt
Eftersom jag aldrig lyssnar på radio så har jag ingen aning om vad som skulle tillåtas men denna låt är varken könsrock, dödsmetal eller något som min mormor skulle få en hjärtattack av.

Roffe Ruff - Kakafoni (+lyrics)

All heder åt Roffe.


#2 Berätta om dig själv
Jag har spelat i landslaget i amerikansk fotboll. Två landskamper hann det bli. Jag var dock inte på planen speciellt mycket men sjukt stolt över att jag kom med i truppen!


#3 Välj en fråga
Vilken spelare har flest Sacks genom tiderna i NFL? Facit
 

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
705
Location
Malmö
#1 Önska en låt
Först önskar jag Echoes av Pink Floyd, men eftersom den är för lång för radio blir det Dirty Boots av Sonic Youth.

#2 Berätta om dig själv
För att samla in data till min avhandling i sociologi jobbade jag en månad som styckare i en köttindustri.

#3 Fråga
Med ordet ”byteshandel” tänker vi oss i regel en marknadsekonomi utan pengar, där exempelvis en ko är värd två grisar. Vilket är det äldsta kända exemplet av en sådan ekonomi som inte föregåtts av en kollapsad penningekonomi?
 
Last edited:

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
1. Forgotten years -midnight oil

2. jag har besegrat Sarah Sjöström i en simtävling.

3. vad för något är Banana roll, top hat och Batwing exempel på.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,513
"Achilles, Agony and Ectasy in Eight Parts" av Manowar, med kravet att de spolar förbi trumsolot i mitten...
Rimligt val. I min värld finns det bara två trummisar som får spela solon. Rhino som spelar på den där Manowar-plattan må vara bra, men han är inte en av de två.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,815
#1 Önska en låt
Ashes to Ashes av David Bowie

#2 Berätta om dig själv
En av de bedrifter som jag är mest stolt över rörande mig själv är att jag under ett halvårs tid kunde försörja mig på att teckna serier.

#3 Välj en fråga
Varför hade Titanic fyra skorstenar?
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
811
Location
Umeå
1. Om det ska vara folkligt får det nog bli Dire straits.

2. Natten innan min farfar skulle konfirmera sig 1932 så satt han och en kompis eldvakt inne i kyrkan. De var lite oförsiktiga som tonåringar kan vara och kyrkan brann ned. Han stämplades som kyrkbrännare och kyrkan för det på tal och är bitter över det varje gång jag/mina barn har något att göra med dem än idag.

3. Vem var det som uppfann de gamla gröna golven till gymnastiksalar? De där som har hög friktion och ger brännsår om man ramlar med lite fart. Dessutom var hen sadist eller hade han bara otur när han tänkte?
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
#1 Önska en låt
Genesarets sjö av Kjell Höglund!

#2 Berätta om dig själv
Jag har coachat ett derby på Gamla Ullevi!

#3 Välj en fråga
Vilket är det enda ämne som Ebbot Lundberg har studerat på Göteborgs universitet?
 

pingas

Warrior
Joined
28 Dec 2008
Messages
323
Location
Skåne
#1 önska en låt
White trash heroes - Archers of loaf

#2 berätta om dig själv
Jag gillar att bada. Helst i havet.

#3 välj en fråga
Hur gör man en riktigt bra kalakukko?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
1. Det får bli något trevligt när solen skiner. Kanske något i stil med The Hellacopters - Carry me Home.

2. Jag har många gånger under påverkan av diverse dryck (och ibland nykter) känt ett djupt hån, som en förolämpning från verkligheten över att Kalle Lind (han från radio) och jag inte känner varandra och hörs lite då och då för att prata om grejer. Det är ett slöseri för oss båda! Och det har lite för många av mina faktiska vänner tvingats lyssna på mer än en gång.

3. Jag vet hur många procent som anses bra som svar på erbjudanden om assistansförsäkring som brukar dimpa ner i brevlådan hos folk lagom till att deras nybilsassistans går ut.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
#1 Önska en låt
Har de såna krav på ring så spelar vi? Märkligt.
I så fall vill jag ha WALK THE MOON - Shut up and Dance eftersom den gör mig lycklig in i själen (eller vad det där mörka är för något)

#2 Berätta om dig själv
Jag blev för några år sedan omnämnd i "Ring så spelar vi". Det var dock inte min förtjänst utan min mor som ska hyllas för det hela. Det var min farmor som ringde in och tackade min mor för att hon är en fantastisk sonhustru och berättade ett exempel om hur hon en mörk och kall decembernatt åkte över med oss barn och lussade för henne på luciamorgonen (jag var nog 3-4 år vid tillfället).

#3 Välj en fråga
Hur högt är Sveriges Stadshus och varför?
 
Top