Nekromanti Rimlighet

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
Jag spelar en dvärg 32 år, Tirakbaneman, med lyckad yrkeskarriär, beväpnad med krell-kharz och krell-spaz.
MEN...jag får inte tillräkna mig stridskonsten dvärgstrid, eftersom vi i vårt rollspelsgäng ej hade modulen ( stenens söner) . Nu hittade jag lite info och data om stridskonster på eonse.com och enl. min (stränga) SL får jag icke applicerade det- lite snålt tycker jag och orimligt med tanke ålder och karriär.../images/icons/tongue.gif
 

Antilles

Veteran
Joined
21 Sep 2000
Messages
25
Tjabba!
Tycker att Du skall snacka med din SL, det är ju meningen att man skall ha roligt när man spelar och att man trivs med sin RP. Förklara för han/hon vad du tycker och känner, hur ni tillsammans kan arbeta om dvärgen så att du trivs med honom...:)
PS klart att du skall få stridskonsten DS
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
<I>stridskonsten dvärgstrid</I>

Vad är det för något? I Krigarens handbok finns stridskonsterna "Dvärgisk Svärdsfäktning", "Aldrig Avstanna", "Stå Kvar" och "Ghors Väktare" för en dvärgisk krigare.
Dvärgstrid, är det konsten att slåss med en dvärg eller?
Jag har en dvärg i ena handen och en i den andra...

Nej men seriöst, vad är det för stridskonst?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Måste säga att jag förstår din Sl lite grann, jag- stridskonsterna i Eon gör karaktärerna mycket överlägsna de flesta fiender.

- Ymir, vet inte riktigt vad han skall tycka om Eons stridskonster
 

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
Ja, nu är det ju så att för att förstå inlägget i all sin härlighet måste man kolla in http://www.eonse.com och avsnittet "stridskonster" samt just min RP är en dvärg som kommer från Narenk Renk Ghor...
 

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
Det handlar framförallt om yxstrid och nu är det ju så att för att förstå inlägget i all sin härlighet måste man kolla http://www.eonse.com och avsnittet "stridskonster" samt just min RP är en dvärg som kommer från Narenk Renk Ghor...
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Hmm?

Mycket överlägsna de flesta fiender?
Håller inte med.
Men det kan vi ta IRL =)
Kom dock ihåg att ALLA krigare har en stridskonst, i.a.f. efter Krigarens Väg att döma.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,205
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Tienne är gosig (RI)

Som du vet ser jag inte på det som att alla har en stridskonst. Det beror iofs endast på att jag inte pallat förse dem med sådana i mina kampanjer, men men...

Tja, Tienne är ju rätt grym på stirdskonst iofs, och hon är hur gosig som helst...

- Ymir, gillar kanske stridskonster trots allt
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Din spelledare kanske har hakat upp sig på att det är en hobbyist som har skapat stridskonsten (eller finns den i dvärgboken?). Om så är fallet kan jag åtminstone förstå varför han inte låter dig ha stridskonsten. Fast man kan ju alltid välja att spela utan stridskonsterna, och är det det ni gör så förstår jag verkligen din spelledare. Är det någon annan som har stridskonster i gruppen?

/Azagthoth
 

Lord Krooak

Veteran
Joined
23 Sep 2000
Messages
71
Location
K-holm
men det är så...tycke jag

Om vi tar t.ex. en person (i den riktiga världen) som kan någon kampsport. När min kompis (den aggressiva typen) skulle puckla på en lite kines...och den lilla kinensens fötter blev en liten väderkvarn, så flög min kompis iväg! Ungefär så tror jag att det är med stridskonster(och kampsporter)...hur stor eller liten man än är

//en liten groda
 

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
För slö

Jag tror att jag varit för slö . De andra fick t ex magiska föremål om de hittade på en bra story kring dem.
Jag antar att jag får skylla mig själv lite..

"may the blood of your enemies stain the ground"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag spelar en dvärg 32 år, Tirakbaneman, med lyckad yrkeskarriär, beväpnad med krell-kharz och krell-spaz.
MEN...jag får inte tillräkna mig stridskonsten dvärgstrid, eftersom vi i vårt rollspelsgäng ej hade modulen ( stenens söner) . Nu hittade jag lite info och data om stridskonster på eonse.com och enl. min (stränga) SL får jag icke applicerade det- lite snålt tycker jag och orimligt med tanke ålder och karriär..."


Jag tycker att din stränga och snåla SL gör rätt, förutsatt ingen annan heller får använda stridskonster. Rollpersonerna har skapats utan stridskonster, och om de ska konverteras så att man tar hänsyn till Krigarens Väg (det är där stridskonsterna står) så ska det göras för samtliga rollpersoner. Om däremot din spelledare låter någon annan spelare konvertera sin rollperson, eller om en ny rollperson får ta stridskonster, så bör även gamla rollpersoner få konverteras.

Min rekommendation är dock att låta bli. Så mycket vinner man inte på stridskonster, och det är bara jobbigt att bygga om rollpersoner.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
"Om däremot din spelledare låter någon annan spelare konvertera sin rollperson, eller om en ny rollperson får ta stridskonster, så bör även gamla rollpersoner få konverteras.

Min rekommendation är dock att låta bli. Så mycket vinner man inte på stridskonster, och det är bara jobbigt att bygga om rollpersoner."


Vilket skulle innebära att stora delar av de moduler (iaf regelmoduler...) som köps efter att kampanjen påbörjats blir oanvändbara... iaf Krigarens...
Nej... jag tycker nog att man ska anpassa sig efter de nya förutsättningarna i den mån det låter sig göras. Om inget annat för att inte riskera att folk börjar se grundboken som komplett och anser det onödigt med kompletterande moduler. /images/icons/wink.gif

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Vilket skulle innebära att stora delar av de moduler (iaf regelmoduler...) som köps efter att kampanjen påbörjats blir oanvändbara... iaf Krigarens..."

Egentligen inte. Stridskonsterna inför ju egentligen en kasse nya färdigheter som inte var tillgängliga från början. Struntar man in dem har man fortfarande rejäl nytta av resten av Krigarens Väg. Övriga regelmoduler tillför inte några nya färdigheter som komplixerar saker, utan bara nya procedurer för gamla färdigheter.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
KV:s använbarhet...

Ok ok...

Stora delar innebär för mig... typ det som använts mest i våra spelmöten... har inte haft något fältslag... och yrke kan man ju inte heller byta så där bara...

Säg 'vissa delar' då... /images/icons/wink.gif

För min del var iaf stridskonsterna den tyngsta posten i modulen... kanske förutom de nya skadetabellerna.

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Helio

Veteran
Joined
14 Jun 2000
Messages
85
Location
Göteborg
Jag får la backa då..

OK, så länge ingen annan kaxar upp sig med speciell stridskonst så får jag väl nöja mig med "vanligt" yxfärdighet ( som trots allt är 17).
Hur får man mer tur med tärningarna?

"may the blood of your enemies stain the ground"
 
Top