Nekromanti Rimlig mängd ouppackade flyttkartonger

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Ett år har hunnit gå sedan jag lämnade studentrummet till förmån för en riktig lägenhet. Ett år efter min inflyttning har jag fortfarande ouppackade flyttkartonger i tre rum, saknar möbler samt har totalt misslyckats med att få upp saker på väggarna. Detta trots att kala väggar är något jag hatar djupt och intensivt och min fotovägg i studentrummet var det viktigaste i hela rummet.

Ett år firade jag med att badrumslampan gick sönder och jag kan inte byta den. Kåpan sitter som berget och jag är för kort, har för dålig sikt, för dålig arbetsställning samt överdriven talang på att ramla för att våga ta i ordentligt.

Byta taklampor är något jag egentligen inte gör heller baserat på ovan nämnda skäl. Det är sånt man har långa pojkar till.

Någon som känner igen sig i total icke-ordning så här lång tid efter en flytt och kan komma med muntra tillrop?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Någon som känner igen sig i total icke-ordning så här lång tid efter en flytt och kan komma med muntra tillrop?"

När jag flyttade hemmifrån levde jag bland mina banankartonger ett bra tag. Okej, böcker och stuff kom upp ganksa snabbt, men kläder kom upp i maklig takt. Varför hänga upp vinterkläderna nu? Det är ju sommar? :gremwink:

När jag flyttade ut hade jag inte ens orkat sätta upp ett duschdraperi. Jag hade glas och tallrikar i sina orginalkartonger (hör och häpna, de är inte likadana samlarobjekt som leksaksdockor även i obruten förpackning!).

Men numer är jag välartad. Jag packar upp, diskar varannan dag och tar tillochmed och jagar katten med en dammsugare ibland.
Glödlampor bytes enklast med hjälp av Långa Pojkar. I brist på dem får jag själv rycka in. En och åttio är lagom för glödlampor.

Glada tillrop? Tja... jag känner igen situationen. Och jag kom ju ifrån det?


Storuggla, hoppet lever
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Någon som känner igen sig i total icke-ordning så här lång tid efter en flytt och kan komma med muntra tillrop?
Muntra tillrop vet jag inte men jag kan bara konstatera att efter 25 månader i lägenheten har jag fortfarande inte packat upp allt. Ej heller har jag några väggprydnader. Och flyttar igen i slutet av månaden.

Dewil
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,968
Location
Ludvika
Det är nu två år sen jag skaffade eget och jag har fortfarande flyttkartonger i hallen (förvisso är detta en följd av att föräldrarna tycker om att komma och dumpa nya lådor på mig precis när jag packatt upp "det sista" eller fått ner det i källaren).

De två inglasade affisherna jag har på väggarna komm upp efter ett halvår då jag slutligen tröttnade på att bo i vad som såg ut som en industrilokal (gardinerna kom upp för några månader sedan).

En sak jag märkt dock. Det är bäst att försöka ta tag i det. Efter ett tag vänjer man sig vid lådorna och då kan de bli stående länge...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Det tog tio år innan vi hängde upp gardiner i vardagsrummet …
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,533
Location
Stockholm
Looooooser! :)

Jag packade upp allt på en gång. Och det jag inte packade upp åkte ner i källaren på en gång. Så det så :)
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
De sista gardinerna fick jag faktiskt på plats innan jul i alla fall. Men det var ju ett symoment, sy är roligt.
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Jag vet att en av anledningarna till en enorma mängden flyttkartonger är just ett bråk med föräldrarna som fick mig att hämta hela min barndom och inte bara det jag behövde för stunden. En prylsamlares barndom innehåller en hel del. En del saker har jag lyckats förpassa ner till förrådet, men även där har hyllor tagit slut och gjort det besvärligt för fortsatt förvaring.

Så jag behöver åka och handla lagerhyllor egentligen, men då dyker problemet att jag saknar bil upp. Sedan är det den mer aktuellt pressande punkten att jag saknar vardagsrumshyllor helt så alla mina fina spel och pussel står i travar på golvet.
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Du låter vuxen, vuxen är skrämmande, sån vill jag inte bli.

Jag har lärt mig att klara mig själv på många punkter, vilket jag tvingades förklara för killen på Cervera när han stirrade på mig som ett fån när jag bad honom sätta snörhandtag på mina golvlampförpackningar så jag kunde få med mig de hem på bussen. Men flickor utan bil och pojkvän får vackert släpa saker och ting själv. Hur tunga de än är.

Men montera en fullhög hylla själv och bära den tvärs genom vardagsrummet utan att repa parketten var enkelt. Taklampor bara inte går! Antingen tappar jag något eller ramlar själv ner och slår mig.

Synd på något så vackert som jag, men jag får nog vänja mig vid att duscha i halvdunkel.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Jag känner en som flyttat en hel del, han har en rätt bra tumregel som jag aldrig skulle våga tillämpa själv: Alla lådor som inte är öppnade efter två år slänger han oöppnade.
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Hört talas om folk med sån tumregel. Det här är dock bara min andra flytt och jag är kraftigt beroende av alla mina prylar så jag tror inte det är något för mig.
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Re: Looooooser! :)

Kanske underlättar att ha möbler på plats och inte behöva skaffa sånt allt eftersom.. och någon som hjälper till med byggande och fixande av stora saker.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Synd på något så vackert som jag, men jag får nog vänja mig vid att duscha i halvdunkel.
Duscha i skenet från ett par stearinljus. Det är faktiskt riktigt mysigt,

/Anders
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Lysröret som sitter på badrumsskåpet funkar ju fortfarande så det är ju fortfarande belysning i badrummet. Det är bara koncentrerat till fel ände när man duschar.

Har faktiskt ljus i badrummet, de står på min väldigt fina badrumshylla som jag byggt, målat och klätt alldeles själv (jag gör faktiskt en del saker..) så när jag tar ett avslappnande bad så kan jag göra det till skenet av mina ljus.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det här är dock bara min andra flytt och jag är kraftigt beroende av alla mina prylar så jag tror inte det är något för mig.
Tanken är helt enkelt att om du inte har öppnat kartongen efter den tiden så är man inte beroende av prylarna i den. Då är man egentligen bara lat.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Synd på något så vackert som jag, men jag får nog vänja mig vid att duscha i halvdunkel."

Bildbevis? :gremwink:


Storuggla, kineser i göteborgs hamn
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Jag är prylsamlare, jag kan inte släppa taget om mina saker. Jag har inte personer i mitt liv som jag kan lita på, jag har i åratal ifrågasatt om jag egentligen har någonstans att kalla hem. Vad jag har är mina saker, de är många, de kanske mest bara står och samlar damm, när jag verkligen behöver något så vet jag inte var det finns. Men de är mina och jag behöver dem.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, har nog inte lyckats med att inte packa upp mina lådor efter en sdåan lånmg tid. Skålle få fnatt om jag hade sdåant framm...
Dock tror jag säker att ddet blir bra, är ju dummt att stresa juh... =)

/ Johan K, som är VARM som tusan
 
Top