Nekromanti Riktigt kassa rullar ni sett

Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
skaraborgarn;n322783 said:
Alum dare id hephaestus
Mina favoriter i soundtracket är Gift of Fury, Atlantean Sword och Funeral Pyre. Jag skulle nog vilja ha Funeral Pyre spelad på min egen begravning. Bäst att skriva ned det i tid så att släkten inte väljer psalmer.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
De flesta av filmerna i Marveluniversat, med undantag för Deadpool och Deadpool 2. Har bara sett klart hela första Avengers-filmen, resten har jag inte orkat se i 15 minuter styck.
 

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Nu tar vi och slänger in storsläggan. Kass film Sagan om ringen. Både den halvtecknade filmen från 70-talet och den som kom som Jackson gjorde.
Orkade se den fösta men sedan är det bra.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
McKatla;n322668 said:
Tyvärr är det väl så att när det gäller fantasy så finns det knappt någon film som INTE är usel förrän ganska långt fram i tiden. Jag ville verkligen gilla de som kom, men de innehåller alla tydliga kalkoninslag, överspel, pinsamt överanvända klichéer etc. Dessutom verkar de samtliga ha barn eller tonåringar som tänkt publik, inte vuxna, som om gengren i sig är barnslig – och det märks på den brist på allvar dessa filmer tar sig själva på, vilket sedan märks på den slapphet med vilka de är skrivna och gjorda. (Det är kanske ämnet för en annan tråd, men fundera om du kan komma på någon enda rakt igenom bra fantasyfilm från före Sagan om ringen!)
Willow och princess bride gillade jag iallafall.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Jag tycker att det är lite för lätt att bara ta någon konstig filmfestivals film eller något hobbyprojekt eller så. Så jag brukar säga att den sämsta filmen jag har sett med riktig budget, riktiga skådespelare och regi av en riktig regissör är Hollow Man.
Den är verkligen extremt usel alltså.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,032
Location
Sthlm
Voldstagg13;n322922 said:
Gjordes det inte en 'spelfilm' av Doom också, som var riktigt dålig?
Jo. men Karl Urban spelar Doomguy så den går liksom inte att totalt ogilla.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Voldstagg13;n322922 said:
Gjordes det inte en 'spelfilm' av Doom också, som var riktigt dålig?
Jag såg den strax efter premiär i en helt tom biosalong.

Liksom, det är en korkad actionrulle. Men långt ifrån den sämsta korkade actionrulle jag sett. Minns att den hade en rätt snygg FPS sekvens.

Men för att inte bara försvara filmer så är grease 2 det värsta som tvingat sig in genom mina syn -och hörselorgan.
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Tant Ragnar;n322928 said:
Jag såg den strax efter premiär i en helt tom biosalong.

Liksom, det är en korkad actionrulle. Men långt ifrån den sämsta korkade actionrulle jag sett. Minns att den hade en rätt snygg FPS sekvens.
Jag minns att House of the dead hade en action-scen på en kyrkogård med några snygga inslag - vilket sänkte resten av filmen ännu mera. Men Uwe Boll gjorde väl båda? Har han gjort nåt bra?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Voldstagg13;n322931 said:
Jag minns att House of the dead hade en action-scen på en kyrkogård med några snygga inslag - vilket sänkte resten av filmen ännu mera. Men Uwe Boll gjorde väl båda? Har han gjort nåt bra?
Har aldrig sett någon film av Uwe Boll.

Doom regisserades av Andrzej Bartkowiak, som även regisserade "Romeo must die".
 

skaraborgarn

Warrior
Joined
15 May 2019
Messages
386
Blixt Gordon. Max von Sydow som elak kejsare uppväger inte denna svaga rulle. Han som spelade Blixt Gordon han verkar aldrig fått fart på karriären.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
skaraborgarn;n322936 said:
Blixt Gordon. Max von Sydow som elak kejsare uppväger inte denna svaga rulle. Han som spelade Blixt Gordon han verkar aldrig fått fart på karriären.
Men ett grymt soundtrack hade den. Åtminstone ledmotivet!
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
skaraborgarn;n322936 said:
Blixt Gordon. Max von Sydow som elak kejsare uppväger inte denna svaga rulle. Han som spelade Blixt Gordon han verkar aldrig fått fart på karriären.
Han fick ju lite cred och en renässans när han var med i Ted iallafall.
 
Top