Nekromanti Riddaren

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Skaffade riddaren för en herrans massa år sen (lögn! ett par månader sedan) I en butik i Luleå. Jag ägnade ingen större notis om frammsidan utan kastade mig in i innehållet som en galen hund över en sårad kommunalpolitiker (fasen! Där fick jag allt till det!).

Först senare när jag satt och bläddrade i min bokhög (har en ganska fin sammling Eon grejjer nu, stolt som en tupp ifall ni undrar) så märkte jag en viss likhet med omslaget till riddaren och krigarens väg... Vafasen! tänkte jag i mitt stilla sinne och hoppade ut på nätet, in på Neogames och hej hopp! Hade de inte en helt annorlunda frammsida på riddaren dår?.

Nu undrar jag. Lite nyfiket. Hur kom det sig att ett antal exemplar av riddaren bevisligen fått en uppförstorad frammsida av Krigarens väg´s omslag, hur stor upplaga har denna, är den ovanlig? Varför hände det?

Alla som id´ssvara på denna fråga garanteras en platts i paradiset, reklamation skickas till Kameli, skrivet på baksidan av en tusenkronorssedel.

Ajöss
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Mig veterligen ska alla Riddaren-böcker ha samma omslagsbild som KV. Neo hade tidigare en annan, preliminär omslagsbild (Blodets Församling tror jag att romanen heter som också har den bilden), men sen bestämde man sig för att ha samma omslagsbild på den nya boken eftersom den gamla ändå inte skulle tryckas mer. Antagligen var detta nog också avsevärt billigare.
/ Arandon, hoppas att wrnu, Eon och andra bra grejer finns även i paradiset...
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Vad jag förstor så uppstod det några Copyright tvister med den bild som först skulle pryda Riddaren. Så det vart en aningen förstorad bild på den som redan finns på Krigarens Väg... Det är vad jag hört...
Men jag tycker den bilden är jefligt snygg, så jag klagar inte...
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
De har även förkortat svärdet som petas upp i luften :gremtongue:. Gayigt eller vad :gremgrin:.

Allvarligt talat så är framsidan helt okej, det är ju trots inte exakt samma bild(storlek) som på KV och dessutom har boken en annan färg vilket gör att den trots allt känns ganska fräsch.

Om samma fältslag väldigt mycket utzoomat hade visat sig på framsidan av Fältherren hade jag heller inte klagat :gremcool:.

*har den gamla Riddaren-bilden sparad i T3h Holy Eon-mapp*
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Så den stiliga frammsidan med de anstormande riddarna finns inte i tryck?
Känns lite trist men vafan... Sånt händer antar jag.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
dessutom har boken en annan färg vilket gör att den trots allt känns ganska fräsch.

Just den färgen gör sig fint i eon-hyllan...innan var det mycket brunt och grönt, likaså jarla sticker ut...sånt gillas :gremsmile:
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
"De har även förkortat svärdet som petas upp i luften . Gayigt eller vad ."

Det torde du veta bättre än mig :gremtongue: :gremwink:

"Om samma fältslag väldigt mycket utzoomat hade visat sig på framsidan av Fältherren hade jag heller inte klagat ."

Jag håller med.. den är en jefligt sjysst bild

"*har den gamla Riddaren-bilden sparad i T3h Holy Eon-mapp* "

Tror den var med i en codex tidning.. den gamla bilden på riddaren... eller svamlar jag nu?
 
Top