Nekromanti Riddaren

Varg

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
79
Location
Arvika
WOHA, Änterligen.
Neogames släpper denna modul till sommaren. Förväntar mig mycket kampanjgrejjor om hur man hanskas med en förläning, grödor, boskap, gruvor.. ja allt som ingår. Byggande av fästningar. Ja, ALLT jag älskar. Hoppas, hoppas, hoppas............................
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Är detta verkligen en modul som behövs? Det finns väl egentligen bara två feodala länder i Mundana Consaber och Soldarn. Är det någon som vet varifrån den här modulen döck upp? För bara några dagar sedan så fanns den inte med på releaselistan och nu verkar det som om den nästan är färdigskriven. Vem är det som ligger bakom den?
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Är detta verkligen en modul som behövs? Det finns väl egentligen bara två feodala länder i Mundana Consaber och Soldarn. Är det någon som vet varifrån den här modulen döck upp? För bara några dagar sedan så fanns den inte med på releaselistan och nu verkar det som om den nästan är färdigskriven. Vem är det som ligger bakom den?

Jag frågade mig också om modulen verkligen behövs. Nästan allt som skall tas upp i boken (enligt hemsidan: Lek & spel, vapen, borgar, heraldik, m.m.) har ju redan tagits upp i Consaber och Krigarens väg. Jag antar att man nu kommer göra en djupdykning inom varje ämne, vilket i och för sig kan vara intressant att läsa.

Modulen är för övrigt en av de 'hemliga, ännu ej avslöjade' modulerna som skulle släppas i år. Neogames skrev innan jul om planeringen inför detta året, och att man hade några icke-avslöjade moduler på gång...
 

Varg

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
79
Location
Arvika
Behövs och behövs?
Rollspel BEHÖVS inte. Bara mat och vatten och trygghet.
Men den tillför något, det tror jag...

/Varg
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Behövs och behövs?
Rollspel BEHÖVS inte. Bara mat och vatten och trygghet.
Men den tillför något, det tror jag...


Så klart att den gör, men frågan är om det inte finns ganska många andra moduler som hade tillfört mer...?
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Ja,denna modul dyker säkert upp som ett trevligt tillägg, men som det redan diskuterats så finns en del av stoffet i andra böcker....
och den kommer med stor sannolikhet just tillföra ngt till dom som gillar spela den typen av karaktärer....
...andra (som jag t.ex.) behöver nog inte modulen...möjligen om man vill veta hur förläningar o sånt sköts...

Hade nog sett en modul om nånting annat...mera generellt......menden här har nog växt fram under längre tid så nu bestämmer dom att ge ut den...
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Ja,denna modul dyker säkert upp som ett trevligt tillägg, men som det redan diskuterats så finns en del av stoffet i andra böcker....
och den kommer med stor sannolikhet just tillföra ngt till dom som gillar spela den typen av karaktärer....
...andra (som jag t.ex.) behöver nog inte modulen...möjligen om man vill veta hur förläningar o sånt sköts...

Hade nog sett en modul om nånting annat...mera generellt......menden här har nog växt fram under längre tid så nu bestämmer dom att ge ut den...


Jag håller med... Däremot kommer jag absolut att köpa modulen ändå. Jag tillhör ju den här fanatiska skaran som har minst ett exemplar av alla de där andra böckerna till Eon och Neotech... /images/icons/wink.gif
 

Varg

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
79
Location
Arvika
Prexis, det fanns ju en modul som drogs in för ett tag sen, nån expert modul.
Mycket av den är nog införd i denna.
Interessant att veta vem som är författare till denna...
 

Varg

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
79
Location
Arvika
Prexis, det fanns ju en modul som drogs in för ett tag sen, nån expert modul.
Mycket av den är nog införd i denna.
Interessant att veta vem som är författare till denna...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Dan Johansson skriver Riddaren och har gjort det ett bra tag. Och betänk att det inte bara är feodala riddare som omnämns - även ordensriddare och tempelriddare finns med.

Cirefalier... *mohahahaha*
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Ja, man kommer nog säkerligen köpa den.....bara för att man är nyfiken och vill ha nåt trevligt att läsa.. /images/icons/smile.gif
 

virus

Veteran
Joined
24 Jul 2000
Messages
78
Location
Umeå
Vad trevligt med lite mer om cirefalierna...
...ser gärna oxå mer detaljerat om olika ordnar...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Vad är det som är så speciellt med modulen att dens existens måste hemlighållas fram tills nu?
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Inget, mer än att vi inte går ut med deadlines och nya moduler innan vi känner att de är "säkra". Inget mer tjafs om missade deadlines mao.
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
Va!!!!!! Inget mer tjafsande om deadlines det är ju halva nöjet.(För vissa Neotech spelare hela nöjer) I övrigt tycker jag att det är bra med en mod om den stoltaste, ädlaste mm. krigaren som finns, infot i Krigarens väg var inte direkt ..helt klarläggande.
Zug 209 som för övrigt letar efter en spelgrupp i Uppsala
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
Va!!!!!! Inget mer tjafsande om deadlines det är ju halva nöjet.(För vissa Neotech spelare hela nöjer) I övrigt tycker jag att det är bra med en mod om den stoltaste, ädlaste mm. krigaren som finns, infot i Krigarens väg var inte direkt ..helt klarläggande.
Zug 209 som för övrigt letar efter en spelgrupp i Uppsala
 
Top