Nekromanti Riddaren Beskattning???

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Om man är en mäktigt ståthållare så kan en stad infalla under ens domän att beskatta. Men hur mycket får man egentligen i skatt utav en stad. Jag hittar bara regler för hur man förhandlar om beskattning ska öka/minska men vad är själva grundsumman som man förhandlar kring?

Var jag bara trött eller står det ingenstans?
Hjälp sökes tack.
 

Kropotkin

Warrior
Joined
25 Mar 2006
Messages
234
Location
Hisingen
Det är lite otydlig, men jag tror att de menar att skatten är den samma som för fria bönder, det vill säga invånarantal/5 i bas.
 

nordan

Swordsman
Joined
21 Mar 2004
Messages
453
Location
Falun
Kan tänka mig att viss andel är lyx också...[NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Kropotkin

Warrior
Joined
25 Mar 2006
Messages
234
Location
Hisingen
delat på 5 i bas var det... Men ja, lite borde vara i form av lyxvaror. Upp till spelledarens bedömning, vissa städer är ju egentligen förvuxna bostadsmarknader med föga exotiska lyxvaror och produktioner. En del hamnstäder däremot... Finns la i och för sig en risk att staden inte betalar ett skit till den lokala länsherren om de har ett avtal med landets knug (sic!).
 

zuntona

Swordsman
Joined
28 Sep 2002
Messages
525
Hamn

Hamnen borde ju öka utbudet i sig för hur mycket pengar som florerar i staden och det i sig bör ju höja priserna.

Om man skulle ta Invånara antal/5 multiplucerat med hamnens storlek (från sjöfarare och pirater) Sedan låter man om HS är 1-3 var 10% Lyx 90% bas om hamnen är större 20% lyx och 80% bas.

Vad tror ni?
 
Top