Nekromanti Riddare

Zaaken

Veteran
Joined
13 Nov 2002
Messages
172
Location
Sundsvall
Hej!
Jag är tillbaka.. nog om det nu...
Jag har börjat på en riddare... och fick börd. Men det löstiga med det är att jag fick 99 - 100 på slaget alltså härskare.
Man kan väll inte springa omkring och vara stråt riddare som härskre eller?
JAg vet redan att man får en adlig titel efter som jag lyckades med alla slag.
Men nu till den riktiga frågan.
VAr tycker ni att han ska komma i från vilka länder har bra riddare...? JAg vet Consabel men dom har ju Daak som tro och det gillar inte jag och jag/riddaren har ju typ 13 i tro...Jag vill ju ha Alius och Pelisu ja ni vet så vart ska jag komma i från tycker ni?
 

Zaaken

Veteran
Joined
13 Nov 2002
Messages
172
Location
Sundsvall
Re: Soldarn?

jo..Tack för dit svar men nu ska jag krongla till det lite...JAg gillar Soldarn men jag är trött på det landet...alla riddare kommer där i från satt... Inget annat?
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Re: Soldarn?

Det är inte helt omöjligt att en sabrisk riddare har gamla tron som religion..
Detta kan också leda till diverese dispyter med kungen och andra adelsmän som enbart tror på daak, kan leda till många roliga äventyr :gremwink:

//whale
 

inte

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
135
Location
Boden
Ett intresant upplägg som jag kom och tänka på när jag läste detta var: din riddare kan ju vara en person som kan hävda sin rätt till tronen. Du kan t.ex. återkomma från något land dit du tvingats fått fly (som väldigt liten). Detta skulle göra så att du kan ha vilken religion som helst och vara (eller snarare hoppas bli) kung över vilket land som helst, men det kan givetvis bli ett problem att du inte har samma religion som folket. Vilket borde ge mycket rollspelande även efter ett evuntuelt tron tillträde
 

Azdeus

Veteran
Joined
28 Aug 2002
Messages
170
Location
Hemsjö, Västergötland
Re: Soldarn?

Varför inte en sådan där Drunokisk Vargriddare? Om jag inte minns fel så regerar Thamas Enväldshärskaren där, då kommer du att ha en hel del att leka med om du tillhör den riktiga kungafamiljen. Förbannat klisché men jag skyller på Neogames värld.
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
För det första.. om du får 99 - 100 så är du inte "härskare".
99 är Högadlig med kungligt blod (prins o.s.v) medans 100 är mer än en börd (slå 2 gånger)...

Sedan land med riddare som du kan komma från:
Vilket som helst, t.o.m Mûhad har riddare (Granascher)

De land som tillbedjar Aurias och Pelias, som har riddare är nog de flesta på Asharina-halvön. Så det finns nog några att välja på.
 
Joined
28 Feb 2003
Messages
105
Location
The Middle of nowhere
För det första.. om du får 99 - 100 så är du inte "härskare".
99 är Högadlig med kungligt blod (prins o.s.v) medans 100 är mer än en börd (slå 2 gånger)...

Sedan land med riddare som du kan komma från:
Vilket som helst, t.o.m Mûhad har riddare (Granascher)

De land som tillbedjar Aurias och Pelias, som har riddare är nog de flesta på Asharina-halvön. Så det finns nog några att välja på.

Det har du så rätt i! =) men om man har blivit dubbad av Emperator själv då? = )
Talar givetvis om det Jargiska Kejsardömet..... = )
Om man från början var en alvisk ädling, som blev Cavalles då? = )


Aralion Ravathon, Cavalles av det Jargiska kejsardömet
:gremsmile:
 
Top