Nekromanti Richard K Morgan

Kultkult

Veteran
Joined
2 Jun 2005
Messages
157
Location
Malmö
Finns det rollspel för världen Richard K Morgans böcker om Takeshi Kovacs utspelar sig i? Eller kanske åtminstone liknande sci-fi?

Har provat förut men blev då oförklarligt förflyttad till kulturforum. Det här handlar inte om böckerna utan om rollspel.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,421
Location
Maastricht
Inte vad jag hört talas om i vilket fall. Men det närmsta jag känner till bör ju vara Legend of the five rings, kolla in det om du inte gjort det. Sf bokhandeln har det i sitt sortiment.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Va? Är inte Takeshi Kovac-böckerna scifi? Legend of the Five Rings är ju samurajspel i ett pseudojapan?


Storuggla, äggmacka
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Inte vad jag hört talas om i vilket fall. Men det närmsta jag känner till bör ju vara Legend of the five rings, kolla in det om du inte gjort det.
Jag är skeptiskt.

Richard K. Morgans Takeshi Kovacs-romaner = militär dystopisk cyberpunk-thriller

Legend of the Five Rings = feodaljapansk fantasy

Jag skulle istället föreslå Transhuman Space -- ett science fiction-rollspel som innehåller en hel del element som liknar de som förekommer i Richard K. Morgans böcker. Detta med reservationen att jag själv bara har läst "Altered Carbon".

/tobias
 
Top