Nekromanti [Revolver]Ny logo

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,181
Location
Ereb Altor
Fixade en ny logo (gamla finns här)


Om Revolver
Revolver är ett rollspel som utspelar sig i USA, under åren 1860-1930. Spelarna tar roller som lagbrytare eller lagväktare i ett land fullt av motsättningar och omvälvningar. Det är en plats där den amerikanska drömmen frodas, där allt är möjligt. Men det är också en oförlåtande och våldsam plats, där det är den som skjuter först som står kvar när krutröken skingras. För när allt kommer omkring, vad spelar det för roll vilken sida av lagen du står på när du har en laddad revolver riktad mot huvudet?

Passar logon?

Här är den jag gjorde tidigare:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,701
Äsch, jag tycker nog att den gamla var finare...

Sedan gillar jag iofs alla såna där typsnitt med "grova" seriffer, det måste inte vara western-pastisch, utan kan lika gärna vara typsnitt man associerar till sekelskiftet 18-1900. Lite industri, lite skitigt, lite:
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,181
Location
Ereb Altor
Ond bråd död said:
Känns lite Ravenloft av nån anledning. Kanske bara är pga ramen.
Jag är inte bekant med Ravenloft, men kan avslöja att min inspiration kom från Sanborns försäkringskartor från förra sekelskiftet. Googla gärna. Fantastiska handritade tecken.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,181
Location
Ereb Altor
Basenanji said:
Okejrå. Den senaste är faktiskt skitsnygg den med.
Merci. Jag håller iofs med dig om att enkla, feta "industri"serifer är coola, men det är svårt att få till något som känns eget med dem.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,583
Location
Göteborg
Det är antagligen bara en hangup hos mig men när jag läser det så står det Revoliver, bara för att ramen bildar en liten prick över halva V:et och får det att se ut som ett i.

Jag tycker sista varianten är hårdare, men första varianten kändes betydligt mer vilda västern.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,181
Location
Ereb Altor
BMOC said:
Det är antagligen bara en hangup hos mig men när jag läser det så står det Revoliver, bara för att ramen bildar en liten prick över halva V:et och får det att se ut som ett i.
haha, nä jag har sett det själv. Jag ska fixa till ramen så att den inte blir som en i-prick.

BMOC said:
Jag tycker sista varianten är hårdare, men första varianten kändes betydligt mer vilda västern.
Ja, det tycker jag med, men spelet sträcker sig in i gangstereran och då ville jag ha något som inte kändes så mycket Wild West.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,338
Location
Malmö
Många bra. Gillar den sista mycket. Kanske kan förfinas, men jag är inte helt säker på känslan du vill förmedla, och är inte designer/grafiker. :/
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,181
Location
Ereb Altor
Max Raven said:
Många bra. Gillar den sista mycket. Kanske kan förfinas, men jag är inte helt säker på känslan du vill förmedla, och är inte designer/grafiker. :/
Läs den lilla (okorrade) texten i första inlägget, den säger en del om stämning och tema. Exempel på rent grafiska inspirationskällor följer nedan:


 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,902
Location
Stockholm
Re: [Revolver]Logo, slutresultat

Ordmärket är SKITSNYGGT (även om jag gärna skulle se en liten swash eller nåt på »r« – som det är nu ser det lite rumphugget ut, mer som ett »ı« än ett »r«).

Men ramen … nä, bort. Den stör och gör ordmärket sämre.
 
Top