Nekromanti [Revolver] Konsekvenser

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,064
Location
Ereb Altor
Jag tänkte låna Debracys idé om stegrande konflikter+konsekvenser men känner jag att jag behöver fler tematiskt bra konsekvenser att välja mellan. Dessa har jag än så länge:

Stressad, Sårad, Hat, Överdos, Trauma, Ilska, Sjuk

Tematiskt bra är alltså konsekvenser som känns rätt i en setting som påminner om polisserier som Homicide, Southland, The Wire m.m. men med lite mer svärta och drama.

Några förslag?
 

Eggnot

Veteran
Joined
16 Oct 2008
Messages
44
Uppgiven/vanmakt, redlös (berusad), sorg, svartsjuk, sömnlös.

Kan det vara något?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,730
  • Skuldsatt/skyldig (tänker på både pengar och tjänster här)
  • Misstänkt
  • Sedd/Vittne (någon såg vad du just gjorde...)
  • Avstängd (kanske inte händer så mycket i de serierna?)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,064
Location
Ereb Altor
Bra grejer (från alla)! Jag har ju som sagt tänkt låna din stegrande mekanik för utvidgade konflikter. Men, jag har litet problem. Tanken är ju att man i steg 1 väljer en konsekvens själv, i steg två väljer motståndaren/SL och i steg 3 väljer motståndaren/SL (och man kan då välja Död). Innebär det att man riskerar att få 3 konsekvenser om man förlorar alla slag, eller är tanken att det bara är den högsta nivån som gäller? Jag tror på det senare.

Ett annat användningsområde är att man ska kunna välja en konsekvens istället för Smärta.

Hur hade du tänkt att det skulle funka?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,730
Min tanke har alltid varit att man bara ska gå ur en konflikt med en konsekvens. Jag gillar också din tanke att man kan ta en konsekvens istället för nåt annat - jag vet inte på rak arm hur Smärta fungerar i Revolver men om jag ser till mitt klur så tycker jag att principen är bra. Och låna på för all del!
 
Joined
13 Nov 2008
Messages
162
Location
Z
Inte helt hundra på vad jag vräker ur mig nu, men:

Solipsism, plågad av mardrömmar, utbränd, hopplös längtan, eskapism, hämndlysten, minnesluckor, paranoid, likgiltig, avtrubbad, hänförd, efterlyst, torterad, identitetskris, hjärtekrossad, flashbacks, mäktiga fiender, dränkt i pappersarbete...
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,064
Location
Ereb Altor
Jag kan avslöja att konsekvenser, tillsammans med din eskaleringsmekanism funkade extremt bra!

Återkommer med en fullständig spelrapport senare.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,730
Måns said:
Jag kan avslöja att konsekvenser, tillsammans med din eskaleringsmekanism funkade extremt bra!

Återkommer med en fullständig spelrapport senare.
Fan vad roligt! :gremlaugh: Det lär dröja innan jag får speltesta den själv så jag ser verkligen fram mot spelrapporten!
 
Top