Nekromanti [Revolver] Den tunna blå linjen (GothCon)

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Hunger

Wilmer said:
Men finns det några risker att "trilla dit" eller kommer alla som vill ha sin roll spelbar hålla sig på Hunger 1?
Det är ganska lätt att offra all sin Hunger, tydligen. Under alla speltest jag har gjort har de flesta bränt sin Hunger. Men det hänger helt på de konflikter karaktärerna utsäts för och hur viktiga de upplevs. Player vs Player-konflikter är alltid en bra grej om man vill bränna Hunger. Så det hänger alltså helt på spelarens val. Spelet går inte sönder om Hunger aldrig når 0.

Wilmer said:
Vad händer om man får 0 med sin rasisthunger? Blir man lasermannen?
Ja, om SL är tasktig och det känns vettigt efter vad som etablerats tidigare i spel, men det hade inte känts som en rimlig scen för rasisten Harvey i speltestet exempelvis.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Hunger

Så vitt jag förstår det kan spelledaren sätta mer eller mindre vilken scen han vill där rollpersonen får utlopp för sin hunger. När Gerald exempelvis hade fyllt upp hungermätaren till max kom en scen där två poliser kom hem till honom för att arrestera honom. Jag hade som spelare inte mycket att säga till om, utan fick finna mig i att Gerald flippade ut och drog ett glas i ansiktet på den ene och därefter misshandlade båda till döds (beroende på att jag slog något överjävligt bra hela spelmötet).
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Hunger

Ja, dina tärningar var glödheta! :gremsmile:

När det gäller Hungerscener så är de en möjlighet för SL att twista storyn och sätta lite tempo. Nu var det i slutet så jag tyckte att det var coolt om du spöade kollegor. Hade vi varit tidigare i spelet hade du nog råkat ut för en drive by eller nått från mexikanerna ni spöade tidigare.
 
Top