Nekromanti revolution, krig och allianser!

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
undrar fall det finns något bra rollspel för storskaliga krig och internationella uppgörelser (m. spelledare)

placebo junkie
 

SURLIBUBB

Veteran
Joined
23 May 2001
Messages
14
Location
Rimbo
Menar du där man är härförare eller där man spelar en karaktär som på något sätt är involverad i kriget?
Jag spelade en gång en sjukvårdare i ww2.

I was here.
Now I'm far away.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Storskaliga krig....
Provat Mutant Chronicles, där kan du se på storskaliga krig, men internationella uppgörelser, njae....

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Ifall du menar att alla spelare styr sin egen lilla nation är nog birthright att föredra till DnD... fast ifall du vill ha lite mer storskalaiga skyttegravsbataljer och lite tankblitzar är nog mutant chronicles att föredra, det går att modifiera reglerna lite grand ifall man har ork...

/Dr_Morbid

errare humanum est - det är mänskligt att fela
 

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
en härförare... nja mer en Churchill, stalin Hitler, Roosevelt kid...


placebo junkie
 

Belzambix

Warrior
Joined
26 May 2001
Messages
240
Location
Alingsås
EON

det beror ju på om man vill ha fantasy eller inte
Eon är nog et bästa fantasy spelet som behandlar fältslag... många bra utförliga regler finns... det är dock inte så stora (inte så där några 100.000 soldater eller så) utan kanske MAX. 10.000 (i ett super stort krig) och det är mycket värkligare också om man ser tillbaka i tiden (på medeltidan)

Axmir klan Ghor den kraftige (www.naug.50megs.com)
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Tja... som jag nämnt gör jag och ett par polare ett rollspel på WWII. Vi hade ju faktiskt tänkt oss att inte hålla oss på en särsklid nivå, utan att det finns möjlighet att spela det mesta. Skulle man vara någon sorts brigadgeneral då, eller?
Skulle en RP i gruppen vara huvudgeneralen, och de andra snäppet lägre, eller? Jag undrar om det blir så roligt egentligen...

Själv föredrar jag att spela en liten sketen soldat, som befinner sig mitt i skiten. Men det är en annan sak.

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Eon kanske? Eon har ett intensivt och sjudande klimat med flera krig som bara väntar på att få bryta ut. Speciellt Consaber ligger i blickfånget för en hel radda omvälvande händelser. Det kan kräva en del jobb, dock, att spelleda en sån kampanj, men säg något här i livet som inte gör det.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 
Top