Varulv Revolt emot Ulvimperiet [Tredje rundan]

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Xyas (4): Genesis, Martin3, VImes, Khan

Sidd (3): Xyas, Impetigo, LJSLarsson

Impetigo (1): Sidd

God natt allihopa. Jag hoppas minst två av @Genesis , @Martin3 , @Vimes eller @Khan byter till Sidd innan rundans slut.

(Och även om Sidd flyttar rösten till Xyas för att rädda sig själv så fångar vi antingen en ulv, eller så talar Xyas sanning och så är det Sidd som ryker ändå. Tror inte någon kompisulv vågar hoppa ur något av Xyas/Sidd-dreven längre)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Varför jag röstade Impetigo:
För att du Larsson var grönad av Vimes.

Nu klistrar du på lite mycket om vad jag skulle veta: Hur skulle jag kunna veta om Xyas talar sanning eller ej
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
(Och även om Sidd flyttar rösten till Xyas för att rädda sig själv så fångar vi antingen en ulv, eller så talar Xyas sanning och så är det Sidd som ryker ändå. Tror inte någon kompisulv vågar hoppa ur något av Xyas/Sidd-dreven längre)
Eller äsch, det räcker ju med en. Jag har tiebreaker. Är ingen höjdare på matte, dock. :sleep:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Tack för rösträkningen, Larsson. Jag skulle just försöka kolla.

Jag tycker det ser bra ut. Eller hyfsat. Svårt när vi inte vet exakt när rundan slutar och med Xyas knasiga claimade förmåga. Men Xyas i topp och Sidd därefter ser bra ut.

@Sidd, vad har du för förmåga?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Väl spelat, @LJSLarsson !

Jag var inte riktigt så bitter och besviken som det lät. Jag förstod att det fanns en rimlig förklaring till knaset så jag spelade med😅😬😏 (nä, jag var såå bitter där ett tag, ensammast i världen, en värld som inte ens gick att greppa längre😪)

Sov gott allihopa! Det blir ulvstek till frulle!😊
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jag skrev väl förut: Ingen förmåga, nada
Ok Impetigo: jag tänkte kommentera lite dina ord när du började gå igång 😉

Nu ska jag jobba in en skolavslutning imorrn fre.
God Natt alla glada.

Röst: Xyas
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Xyas (5): Genesis, Martin3, VImes, Khan, Sidd

Sidd (3): Xyas, Impetigo, LJSLarsson

Nu sitter vi still i båten, gubbar. Allt annat är ulveri.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Okej, rundan lever ännu. Frågor till alla:
  1. Om Xyas är ulv, vem r hans ulvkompis?
  2. Om Sidd är ulv, vem är hans ulvkompis?
Jag tror ju just nu att svaret i båda fallen är "Khan eller Impetigo", men vad tror ni andra?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
I fallande rödhetsordning:

Sidd
Xyas
Khan
Martin3
Genesis
Vimes
Larsson
Impetigo
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Okej, rundan lever ännu. Frågor till alla:
  1. Om Xyas är ulv, vem r hans ulvkompis?
  2. Om Sidd är ulv, vem är hans ulvkompis?
Jag tror ju just nu att svaret i båda fallen är "Khan eller Impetigo", men vad tror ni andra?
Kanske:
1. Sidd
2. Xyas

:)

Nä, men om det inte stämmer behöver vi förstås ha koll på övriga. Problemet är att jag inte har någon riktig ulv-vibb där.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Sen behöver vi fundera på vad det innebär om Xyas har talat sanning och överlever utröstningen. Då har hans claim bekräftats och frågan är ju om det finns någon poäng som ulv att sanningsenligt claima den här förmågan? Är det rimlig speldesign att ge en ulv den här förmågan? Etc.

Hade jag varit ulv med Xyas förmåga hade jag nog inte claimat. Och sen när jag blev "utrödtad" och en bybo bakom mig rök hade jag bah "åh, shit va wierd, de måste nog va nån som kan facka me utröstningen... Ajaj". Superjobbigt läge för byn!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Hade jag varit ulv med Xyas förmåga hade jag nog inte claimat. Och sen när jag blev "utrödtad" och en bybo bakom mig rök hade jag bah "åh, shit va wierd, de måste nog va nån som kan facka me utröstningen... Ajaj". Superjobbigt läge för byn!
Precis! Det är ju guldläge att sprida kaos och brus som ulv.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
God morgon. Det verkar som om allt fortsätter idag igen?

Jag har slitdag i dag på jobbet, så kommer bara vara med via mobil.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Sidd och Xyas ser jag som ett osannolikt ulvpar. Jag kan se båda som bybor, men inte båda som ulvar, med tanke på hur Xyas sett till att Sidd hamnar tvåa. Visst, om Xyas ljuger om sin förmåga kanske det kan vara ett sätt att försöka gröna Sidd, men jag vet inte.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag landar nog i (se ovan) att Xyas, om han är ulv, har ljugit om sin förmåga. För att:

1. Det verkar vara en bättre ulvtaktik att hålla tyst
2. Det är en väldigt stark förmåga att ge till ulvlaget, och vi har inte sett något som tyder på att byn är buffad på samma sätt

Så. Jag kommer betrakta det som grönande för Xyas om Sidd blir den som dör.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jag har kört en del simuleringar av nattfasen runda 1 och jag tror att det är extremt relevant att fundera på vad som händer och när.

Jag ser två vinklar: Bara khan och sidd kan ha mördat empi efter empis initiativ. Xyas var ”där” men hade redan agerat.

Lukas formulerade att ”basse haft sin pistol riktad mot basse hela kvällen”, det kan alltså ha varit så att empis föemåga var att ta ut en livföesäkring mot ett specifikt ulvmord och att det var basse som mördade empi varpå den ”riktade pistolen” avlossades trots att det var innan empis initiativ.

I den bästa av världar var basse ulvarnas enda trigger man och det var därför det inte blev nåt nattmord runda två men det är nog lite för mycket att hoppas på.
Khan kan inte gärna ha gjort mordet efter Empi, för Larsson låg sist och det var han som bytte plats på Khan och Rasmus. Så när Khan hamnade därnere hade Khan redan agerat.

Det här resonemanget med att Empi måste ha agerat innan mordet är det enda riktigt rödande jag kan se på Sidd. Det är anledningen till att jag är okej med att ha honom på andra plats. Jag tycker inte att hans spel har varit så rödande (men inte så grönande heller, såklart).
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jag landar nog i (se ovan) att Xyas, om han är ulv, har ljugit om sin förmåga. För att:

1. Det verkar vara en bättre ulvtaktik att hålla tyst
2. Det är en väldigt stark förmåga att ge till ulvlaget, och vi har inte sett något som tyder på att byn är buffad på samma sätt

Så. Jag kommer betrakta det som grönande för Xyas om Sidd blir den som dör.
Men vad är Xyas motivation till att hitta på den här förmågan som ulv?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Men vad är Xyas motivation till att hitta på den här förmågan som ulv?
Ingen såklart. Om jag blir utröstad och är ulv så kan vi ju arkivera det här under ”märkliga och ineffektiva ulvlögner” 😄
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Khan kan inte gärna ha gjort mordet efter Empi, för Larsson låg sist och det var han som bytte plats på Khan och Rasmus. Så när Khan hamnade därnere hade Khan redan agerat.

Det här resonemanget med att Empi måste ha agerat innan mordet är det enda riktigt rödande jag kan se på Sidd. Det är anledningen till att jag är okej med att ha honom på andra plats. Jag tycker inte att hans spel har varit så rödande (men inte så grönande heller, såklart).
Jag gillar ditt tänk runt Empis förmåga, det är ju typiskt sådant som en ulv skulle kunna missa i sitt resonemang efter ett par rundor, men som jag tolkar den (samma som hunter-förmågan [In the voting, the Hunter, if voted out, kills whoever THEY are voting.]) känns det inte som att den behöver vara en aktiv förmåga ö.h.t utan att han skjuter den han röstat på och då är jag iaf inte säker på att turordningen behöver spela roll.
Med det sagt så tycker jag inte att det grönar Sidd, jag tycker bara inte att det rödar honom eftersom antagandena är lite för vaga. Jag är fortfarande nöjd om Sidd eller Khan åker. Jag böjrar dock fundera på om mitt drev mot Khan har börjat bli ett bias i mitt huvud. Jag har haft honom lite väl länge som misstänkt och har svårt att ändra min åsikt om honom.
 
Top