Okej, jag ska försöka göra en analys av mina fem misstänktas röstmönster i R1 och R2. Vet inte om jag hinner med allihop, dock. Börjar med Martin3:
Martin3 i R1
Måndag 14:30: Röstar på Vimes. Motivering "Då det är han som skriker på mig"
Tisdag 12:53: Röstar på Basse. Motivering i en tidigare tråd: "Följer mitt förväntade mönster av ulv, dvs. håller sig väldigt aktiv (eller mycket inaktiv) och vill gärna skaka iväg fokus från sig. Tycker också han vänder kappan efter vinden väldigt mycket vilket säkert har med fokuset han har på sig men jag tycker också det är klassiskt ulvar som vill bygga så många röster som möjligt på en person så att de mer obeslutsamma följer efter."
I detta läge tar han Basse från 4 till 5, medan Hellzon och jag ligger på 3 vardera. Detta är grönande, då det tydligt sätter Basse som främsta drevet framför två gröna alternativ (Hellzon var grön och jag är ju grön). Det är dessutom efter 24-timmarsgränsen, och även om ulvarna har en likadan förmåga som Hellzon så har de bara två timmars försprång, så de vet inte hur lång tid de har på sig. I ett senare inlägg säger han dessutom "Om några snabbt byter röst sista minuterna är väl det en jättetell och vi tar dom rundan efter, eller?" när Basse har 6 röster, och sätter därmed upp ett scenario där han rödar sig själv eller sina ulvkompisar om de skulle byta röst. Detta finner jag väldigt grönande. Han ligger kvar med rösten på Basse till rundans slut.
Martin3 i R1
Onsdag 19:07: Röstar på Vimes, för att Vimes inte förklarat varför han tror att Larsson är grön och Xyas eventuellt röd.
Onsdag 19:55: Godtar Vimes förklaring och finner honom och Larsson gröna. Skriver om Xyas och Khan som lågflygare. Röstar på Khan. Återigen grönande. Rasmus är ett hett drev och det vore okontroversiellt att lägga rösten där, speciellt i Vimes nobla sällskap. Å andra sidan, om Khan också är grön så är det ju lite skit samma.
Onsdag 20:21: Växlar röst till Xyas, på min uppmaning. Som jag sagt innan, om Xyas är röd är detta grönande. Han hade kunnat ligga kvar på Khan om han hade velat, och Xyas var ett riktigt alternativdrev; han var till och med på väg att ryka ett tag.
Slutsats: Jag läser Martin3 som grön. Tycker att han har tänkt nyktert och rimligt, inte gjort något för att distrahera från Bassetåget och heller inte hoppat på Rasmuståget. Om både Khan och Xyas är gröna så är Martin mindre grönad av detta, men rösten på Basse är ändå grönande.