Varulv Revolt emot Ulvimperiet [Första rundan]

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Hellzon (6): Xyas, Vimes, Impetigo, RasmusL, Basenanji, LJSlarsson

Basse (5): Empiricus, Khan, Sidd, Martin3, Genesis

RasmusL (1): Hellzon
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Va fan, det är kul att vara den med fingret på avtryckaren.

Röst: Hellzon
Motivering:
I mitt hjärta vill jag fortfarande att Hellzon är grön (för då hade jag kunnat säga "vad var det jag sa"), men i de senaste partierna jag spelat och varit bergsäker på att jag hittat en ulv har jag ändå haft fel. Jag testar därför att vara "ödmjuk", vilket jag har hört talas mycket om, och böjer mig för konsensus-viljan.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det som gör lite ont just nu är att klockan är efter 22. Så enligt Lukas regler så kommer inte nästa runda börja förrän i morgon bitti.
OM Hellzon talar sanning såklart, men det finns det väl ingen anledning att inte göra?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Det som gör lite ont just nu är att klockan är efter 22. Så enligt Lukas regler så kommer inte nästa runda börja förrän i morgon bitti.
OM Hellzon talar sanning såklart, men det finns det väl ingen anledning att inte göra?
Nej, att ljuga hade ju varit självmord som ulv här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
men det finns det väl ingen anledning att inte göra?
Tja är han ulv kan han ju ljugit. Men det verkar, i läget han sa det, vara en EXTREMT märklig grej att dra en rövare om.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Hellzons beskrivning av sig själv som klantig och allt...gud så kände jag i bägge partierna när jag var ulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
En gång i tiden hade någon (Basse? Konrad Konvalj?) lagt fram någon extremt vild teori om att Hellzon visst kunde ha ljugit om det som ulv för att det skulle leda till en dominoeffekt där spelare X och Y hade fått en viss position i resten av matchen och kunnat avgöra i runda 8. Typ.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Det som gör lite ont just nu är att klockan är efter 22. Så enligt Lukas regler så kommer inte nästa runda börja förrän i morgon bitti.
OM Hellzon talar sanning såklart, men det finns det väl ingen anledning att inte göra?
@Lukas , jag har inget emot om runda 2 tjuvstartar kort efter den här för JAG KOMMER INTE KOMMA SOVA ANNARS OH MY GAOOD!!!!! o_O

Skämt å sido är det skönt att veta resultatet istället för att vara nervös hela natten. :sleep:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Sedan måste jag säga som ärrad och rynkig varulvsspelsveteran: jäklar vad det här spelet levererar spänning! Fortfarande!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Kul med varulvsspel i varje fall! Hoppas ulvarna låter mig vara i natt.

PS. Jag tror att Xyas är god! DS.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Har inte hunnit räkna röster, kört för mig ändå? Iallafall, skummmat RasmusL. Inte mycket crunch där.
 
Top