Varulv Revolt emot Ulvimperiet [Första rundan]

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Röst: Khan

Han har skrivit lite och genomgående utgått sig på andras åsikter.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Jag resonerar att det är dumt att förlora en förmåga. Varför är den en större tillgång för ulvarna än för byborna? Om några snabbt byter röst sista minuterna är väl det en jättetell och vi tar dom rundan efter, eller?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Basse (6): Empiricus, Khan, Sidd, Martin3, LJSLarsson, Genesis

Hellzon (2): Xyas, Vimes

RasmusL (2): Impetigo, Hellzon

Khan (2): RasmusL, Basenanji
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Jag måste köra mina Anki-repetitioner och sedan brukar jag sussa 21:40, så det är lite sent för mig att hålla på just nu, men jag gav min tolkning av dig i det här inlägget. Jag tycker som sagt att du givit ganska lite som vi kan ta ställning till, du har genererat en del text, men mycket lite analys. Dina partabeller tjänar till att ta reda på vilka som är mest misstänkta av vissa specifika personer, och känns som ett omständigt sätt att bara be om en rödlista (återigen, verkar mer givande än det är).
Jag håller inte med, det blir data av det också och rödlistor har redan lämnats.

Mycket självklarheter och lösa läsningar utan substans eller analys. Känner du själv att du har bidragit till att ge byn info om dig själv eller andra? Kan du peka på de inlägg där du tycker att du bidrar som mest? Vad är dina "greatest hits"?
Ptja, jag försöker vara med och generera data, ställa frågor till de jag håller för misstänkta och parlistan har jag hopp om. Jag har fått få frågor om mig själv och de har jag besvarat, svarar gärna på fler! Greatest hits är parlistan!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Den här hästen bara fortsätter dö under mig…

Röst: Hellzon

Hellzon och basse är fooortfarande två bra val i min bok. Lägger rösten på hellzon för att jämna ut ställningen mellan dem.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Basse (6): Empiricus, Khan, Sidd, Martin3, LJSLarsson, Genesis

Hellzon (2): Xyas, Vimes

RasmusL (2): Impetigo, Hellzon

Khan (2): RasmusL, Basenanji
Jag är fasen inte med på varför Basse är så misstänkt, men så har jag kanske inte läst att supernoga ändå. Hellzons förmåga känns verkigen som en ulvförmåga tycker jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag resonerar att det är dumt att förlora en förmåga. Varför är den en större tillgång för ulvarna än för byborna? Om några snabbt byter röst sista minuterna är väl det en jättetell och vi tar dom rundan efter, eller?
Absolut! Och det tror jag inte ulvarna kommer göra om det inte är för att avgöra hela klabbet. Däremot hade jag gärna som ulv vetat hur länge ag hade behövt hålla masken, sitta i drev, hur lång tid jag hade på mig att eventuellt styra bort från mina ulvpolare och så vidare. Vi i byn har ju inte facit, vi kan bara rösta på dem vi misstänker och hoppas att det går vägen. Ulvarna har facit, jag hade blivit skitstressad som ulv om jag inte kunde planera.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Basse (6): Empiricus, Khan, Sidd, Martin3, LJSLarsson, Genesis

Hellzon (3): Xyas, Vimes, Impetigo

Khan (2): RasmusL, Basenanji

RasmusL (1): Hellzon
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Deffo. Vi kan spela utan att veta exakt när rundan avslutas. Det är jobbigast för ulvarna. (Som säkert har en egen motsvarande förmåga, som kanske är Hellzon alltså).
Ja, iofs, om vi tror att det finns en sådan förmåga i varje lag (och det känns absolut som rimlig design) så är det ju en coin-flip, det är inte helt värdelöst.

Jag är nog inte helt med på varför det är jobbigast för ulvarna annat än att de inte kan snajpa. Alla vill ju komma ur sina drev ASAP med det här oavsett färg? I vanligt spel är det najs att som bybo få ett drev på sig (tycker jag iaf) i början av rundan för att kunna bevisa grönhet, nu är det lite panisk känsla av det i och med att bilan kan falla när som helst.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Fan, sitter och spelleder rollspel och nu avslutas snart rundan.

Tänk om man hade vetat på förhand att rundan skulle sluta snart. Hade det inte varit "bra" som bybo att veta? Så man hade kunnat "planera" sitt liv?

Ser Hellzon som grönish, så han är inget alternativ. Kan tänka mig ett sista minuten-drev på Khan.

Röst: Khan
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
(Har inte läst på gällande Khan än, och har svårt att hinna, men tycker att drev i sig är bra.)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Fan, sitter och spelleder rollspel och nu avslutas snart rundan.

Tänk om man hade vetat på förhand att rundan skulle sluta snart. Hade det inte varit "bra" som bybo att veta? Så man hade kunnat "planera" sitt liv?

Ser Hellzon som grönish, så han är inget alternativ. Kan tänka mig ett sista minuten-drev på Khan.

Röst: Khan
Varför ser du Hellzon som grön? Och vad tänker du om coinflip-tänket?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Basse (5): Empiricus, Khan, Sidd, Martin3, Genesis

Khan (3): RasmusL, Basenanji, LJSLarsson

Hellzon (3): Xyas, Vimes, Impetigo

RasmusL (1): Hellzon

Jaha, nu blev det här ju lite spännande ändå.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Varför ser du Hellzon som grön? Och vad tänker du om coinflip-tänket?
Läser/svarar bara med ett öga nu.

Jag ser Hellzon som grön för att jag anser att en ulv hade hållit käft och inte berättat för byn när rundan slutade. Då hade vi kunnat rösta ut fel person för tidigt utan att organisera ordentliga drev.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Också en bra poäng. Och en sjukt bra anledning att rösta på Hellzon, Rasmus. Det är ju typ 50 % att han är jätteondochelak.
Jag är inte på banan just nu. Kan någon berätta vad det är för coinflip vi snackar om?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Eller är ni så säkra på att jag blir utröstad att ni inte behöver engagera er?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Om vi antar att båda sidorna har en sån förmåga att få förvarning och den är bäst för ulvarna. är det inte jättefarligt om vi dödar av vår person som har den så bara ulvarna vet när det slutar... det är ju ändå hyfsat stor chans att hellzon är på vår sida?
 
Top