Varulv Revolt emot Ulvimperiet [Första rundan]

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
@Sidd ! Har inte du varit ovanligt inaktiv? Är du ulv eller?
Sitter å kollar dotterns fotbollsmatch F19allsvenskan (0-0 efter 35’) därefter ska hon curlas till Nacka för övernattning inför hennes champagne-frukost...imorgon studentmotagning(+klassens party hemma hos oss)...vidare stress på jobbet (lärare) inför fredagens skolavslutning...osv...
...annars är det lugnt...
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Följer tråden med spänning. (Halvtid)
En reflektion: de som skriver mkt hamnar i trubbel och får drev mot sig och de som är lågflygare ”glöms bort” och försök till drev dör direkt ut.
Tex att Xyas, Khan, Martin, Larsson, Empi, knappt är med är ju skönt för dem i spel...
De som trasslat in sig mest tycker jag är RasmusL och Hellzon men jag är rätt nöjd med min röst på Basse då jag tror hen är en farligare lirare med sitt dribblande...
Genesis verkar stabilt grön i resonemang...
Vimes kan jag inte se alls åt vilket håll (som vanligt)...
Impetigo är lugnare så här i början (vad betyder det-ulvcoachad) men verkar hittills inte ulvig...
Andra halvlek startad!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Okej, rundan slutar om 1h20min. Rasmusdrevet verkar inte komma igång. Inte ens Hellzon hakade på det. Så ska jag hoppa tillbaka till Hellzon och få ut honom? Vimes tycker att han är rödare än Basse, och i stort håller jag med om det mesta av Vimes analys. Men tycker jag att Hellzon är rödare än Basse?

Nej, det tycker jag inte. MEN, Basse har en basnivå av rödhet även när han är grön. Är Basse mycket över denna nivå? Nja, en del, tycker jag ändå. Men jag har verkligen sjukt svårt att välja mellan dessa två. Jag tycker att Hellzon spelar lugnt och vettigt och motiverat, men hjärtsnörpsgate är klart graverande, och hans läsning av mig som röd baserat på … att alla andra tycker att jag är grön? Det känns udda. Men så har ju vi kolliderat i tidigare spel.

Jag tror att vem som helst av dessa två herrar kan vara luden. Kanske ingen av dem, kanske båda. Att de vägrar rösta på varandra tyder ju på det senare. Men i denna konflikt väljer jag nog hellre Basse. Han har spelat på ett sätt som jag tycker följer hans ulvmanual. Han har gjort anklagelser om att det är ulvigt att tala mekanik, och sedan har han själv gjort det. Han har läst mina inlägg som fan läser bibeln. Han har också inte rört sin röst oavsett vilka drev som finns, som för att se till att om han ryker (som har verkat troligt) så ska det inte finnas något att analysera. Att inte rösta på Hellzon för att rädda sig själv känns ju konstigt, kan jag tycka. Okej att han tror att Hellzon är grön, men lika grön som han själv?

Jag får verkligen vibbar av kyrkogården, där jag och Vimes drevade ut en bybobasse, dock. Jag såg liknande saker, och han var grön då. Men då sprattlade han som fan när han var på väg att ryka. Här är det annorlunda. Här är han mer lugn och uppgiven. Men jag tycker ändå Basse är rödare av dem två, och Hellzon har dessutom en nyttig förmåga (@LJSLarsson, jag väntar dock fortfarande att du ska svara på varför den är en STOR fördel för byn). Och för att inte undvika att ta mitt ansvar i röstningen:

Röst: Basenanji
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Rasmusdrevet verkar inte komma igång. Inte ens Hellzon hakade på det.
Jag övervägde saken men "drevet" var väl som mest du och Impetigo. Två som jag inte riktigt vet om jag vill parhästa med, och inte mycket till tåg heller. Men vafan, är du på? Bättre än mig eller Basse tycker jag ju.

Röst: RasmusL
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Är inte den stora grejen nu Hellzons claim? Hur rimligt känner vi att det är att han "bara" vet rundans längd? Jag tycker att det låter rimligt som byboförmåga men OCKSÅ jävligt rimligt som ulvförmåga. Just nu är det bra att veta och det gör mig mindre benägen att vilja kicka honom. Vi utsätter oss såklart för risken att det är en ulvförmåga och då kan brallorna spelas av i senare runda om vi slutar ifrågasätta.

Jag tycker verkligen inte att Hellzon är svinröd, magkänslan säger "rätt röd" men det är R1 och det finns nada fakta att gå på. Det känns lite jobbigt men klart värdare att offra en vanilj än en förmåga som är bra för byn...

Hur tänker ni om klemjem @Genesis och @Hellzon?

Jag trodde nog också att @Vimes skulle hoppa på det här som katten i het gröt, har jag missat någon utfrågning kring detta eller vad?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Hm. Jag anser fortfarande att om det ska offras på oklara grunder (vet att ni har ett case mot Basse men jag tycker inte riktigt att det håller, jag kanske läser honom helt fel men det känns som bekant spelande. Och ja, jag är medveten om att han smörar in sig hos mig hela tiden, skulle kunna vara en ping möjligen...

Är det som kan sägas denna runda sagt? Isf är jag för att skicka en inaktiv stackare framför både Basse och Hellzon.

Röst: Khan
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Så genesis och Hellzon, vad vill ni veta? Vad vill ni ha av mig? Jag är på ett drev men om ni inte ger mig något att jobba med eller något att förklara så är det ju bara tomma röster, ger liksom begränsat utrymme för diskussion :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jag övervägde saken men "drevet" var väl som mest du och Impetigo. Två som jag inte riktigt vet om jag vill parhästa med, och inte mycket till tåg heller. Men vafan, är du på? Bättre än mig eller Basse tycker jag ju.

Röst: RasmusL
Meh, nu har jag ju hoppat av det. Kan du ge en utläggning för varför du läser Basse som grön? Många andra har ju sett honom som röd under rundan; det är ju inte bara jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag trodde nog också att @Vimes skulle hoppa på det här som katten i het gröt, har jag missat någon utfrågning kring detta eller vad?

Ingen utfrågning, men mest ett konstaterande att det rimmar dåligt med hans initiala spel. Jag tyckte visserligen han svarade på detta på det sätt man kan förvänta sig att en bybo skulle svara på det, men jag tycker ändå att Hellzon är den hetaste rösten den här rundan.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
  1. Du parkerade rösten på Hellzon tillfälligt medan du skulle gå igenom hans case. Du har postat sedan dess, så har du tittat på det? Vad är din åsikt om Hellzon, om det Vimes hittade och om Hellzons svar på detta?
Det är konstigt. Hellzon känns förvisso som en ganska lugn och kalkylerande typ snarare än spontan och det lirar ju bra med att osäkerheten är svår, särskilt om det skulle innebära att han måste sitta vaken hela nätterna och bevaka sin inkorg. Å andra sidan spelar det ju ingen roll om rundan slutar efter typ 23:00, då sover alla ändå.

I och med att det ändå är en ganska schysst förmåga så hade jag nog gissat att Hellzon skulle ha suttit i båten, istället blev det någon form av anti-smulning som skaver. Det borde vara mindre nervigt i och med att han får förhandsinformation.

Rödare än Basse helt klart men har kommit in lite snett från start och verkligen inte utdömd i min bok.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm

Ingen utfrågning, men mest ett konstaterande att det rimmar dåligt med hans initiala spel. Jag tyckte visserligen han svarade på detta på det sätt man kan förvänta sig att en bybo skulle svara på det, men jag tycker ändå att Hellzon är den hetaste rösten den här rundan.
Het nog att riska heads-up-förmågan?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Så genesis och Hellzon, vad vill ni veta? Vad vill ni ha av mig? Jag är på ett drev men om ni inte ger mig något att jobba med eller något att förklara så är det ju bara tomma röster, ger liksom begränsat utrymme för diskussion :)
Jag måste köra mina Anki-repetitioner och sedan brukar jag sussa 21:40, så det är lite sent för mig att hålla på just nu, men jag gav min tolkning av dig i det här inlägget. Jag tycker som sagt att du givit ganska lite som vi kan ta ställning till, du har genererat en del text, men mycket lite analys. Dina partabeller tjänar till att ta reda på vilka som är mest misstänkta av vissa specifika personer, och känns som ett omständigt sätt att bara be om en rödlista (återigen, verkar mer givande än det är). Mycket självklarheter och lösa läsningar utan substans eller analys. Känner du själv att du har bidragit till att ge byn info om dig själv eller andra? Kan du peka på de inlägg där du tycker att du bidrar som mest? Vad är dina "greatest hits"?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Basse (6): Empiricus, Khan, Sidd, Martin3, LJSLarsson, Genesis

Hellzon (2): Xyas, Vimes

Genesis (2): Basenanji

RasmusL (2): Impetigo, Hellzon

Khan (1): RasmusL


Alltså jag vet inte grabbar... Vad är det för röstflyttar ni har gjort här mot slutet?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Het nog att riska heads-up-förmågan?
Deffo. Vi kan spela utan att veta exakt när rundan avslutas. Det är jobbigast för ulvarna. (Som säkert har en egen motsvarande förmåga, som kanske är Hellzon alltså).
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Basse (6): Empiricus, Khan, Sidd, Martin3, LJSLarsson, Genesis

Hellzon (2): Xyas, Vimes

Genesis (2): Basenanji

RasmusL (2): Impetigo, Hellzon

Khan (1): RasmusL


Alltså jag vet inte grabbar... Vad är det för röstflyttar ni har gjort här mot slutet?
Jag gillar inte huvudkandidaterna, det finns gott om tid att byta runt. Visar det sig omöjligt när klockan närmar sig 22 kommer jag att rösta på Hellzon men tycker att både Hellis och Basse är dåliga val.

Khan har varit inaktiv, skrivit snömosiga inlägg och jag har liksom noll pejl på'n. Kommer bli svårt att jämföra R1 mot R2 i och med att det inte finns någon R1 från Khan, svårt då att gröna eller röda ÖHT innan runda tre, givet att det blir mer spel från Khan R2 vilket inte är någon garanti.
 
Top