Varulv Revolt emot Ulvimperiet [Första rundan]

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Jag tycker fortfarande att basse och rasmusl hör till de rödaste.

Hellzon, martin3, xyas hade jag också kunnat tänka mig att ta ut. Det kommer för lite därifrån.

Empiricus håller jag för ganska röd men vill inte rösta där denna runda som jag skrivit tidigare.

Larsson känns grön men kan vara storspelande ulv. Bra att genesis hittade lite skit på honom (hans svaga analys av vad vimes och basse vet eller inte vet).

Håller med om att khan vindflöjlat sig fram men vet inte vad man kan förvänta sig heller.

Sidd läser jag som ganska grön men det är vääldigt svårt att säga.

Jag tror inte att både vimes och genesis är ulvar men eventuellt en av dem.

Jag har hellre kvar högljudda ulvar än tysta och hellre högljudda bybor än tysta så jag flyttar min röst till min andra, tystare, favoritkandidat. Jag tror att drev mot rasmusl ger mer än drev mot genesis just nu.

Röst: RasmusL

Om jag räknat rätt innebär det fortfarande att basse hänger löst i nuläget eftersom xyas ligger där med sin röst?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Nix, iom att larsson flyttat sin röst är det inte så. Basse har bara tre röster just nu tror jag.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Nu börjar jag ju bli rätt nervös kring det här tåget mot Genesis. Larsson som helt flugit mig förbi byter fot helt baserat på grupptryck och "att det är mycket roligare"? Vete fasen. Min magkänsla säger att Genesis är grön, men Larssons spel här gör mig grymt misstänksam. Frågan är om han och Basse är i maskopi, och han vill rädda sin polare. Å andra sidan är Larsson för erfaren spelare för att göra ett så uppenbart drag...

GAH! Jag kan inte få kläm på det här. Men Jag känner mig mer säker på att låta Genesis vara kvar. Min röst på Basse ligger kvar.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Kan du förklara för mig varför du tycker Rasmus är rödast? Tror inte att riktigt förstår ditt resonemang.
Jag tyckte att han pingade rött när han gjorde en slags halmdockeförsvar mot xyas och hellzons ”drev” tidigt i rundan. Jag skrev tydligt om varför det pingade för mig, du kan läsa tillbaka för detaljer.

Dessutom ser jag på martin3s sammanställning att rasmusl har skrivit relativt många inlägg men jag tycker inte han har tillfört mycket till samtalet så det måste vara mycket varmluft i de inläggen. Jag har ju uppfattat honom som tyst.

Tillräckligt tyst för att det ska vara värt att försöka sätta press på honom. Om basse eller hellzon ryker pga mitt velande med rösten är det ok med mig.


Så här tror jag att det ligger till nu:

Basse (3): Empiricus, Khan, Sidd,
Hellzon (4): Genesis, Xyas, Vimes, Basenanji
Empiricus (1): RasmusL
Vimes (1): Martin3
RasmusL (1): Impetigo
Genesis (2): Hellzon, Larsson
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Nu börjar jag ju bli rätt nervös kring det här tåget mot Genesis. Larsson som helt flugit mig förbi byter fot helt baserat på grupptryck och "att det är mycket roligare"? Vete fasen. Min magkänsla säger att Genesis är grön, men Larssons spel här gör mig grymt misstänksam. Frågan är om han och Basse är i maskopi, och han vill rädda sin polare. Å andra sidan är Larsson för erfaren spelare för att göra ett så uppenbart drag...

GAH! Jag kan inte få kläm på det här. Men Jag känner mig mer säker på att låta Genesis vara kvar. Min röst på Basse ligger kvar.
Jag är ingen höjdare på att hitta ulvar, särskilt den första rundan när det inte finns någon vettig data att gå på.

Något jag däremot gillar att göra att skapa situationer som skapar data på lång sikt.
Att alla slöröstar på Basse har få glädje av (om vi nu inte har tur och han faktiskt är ulv), men att se folk vara tvungna att välja mellan spännande alternativ är nyttigt.

Du har ju soft-legat kvar på Basse hela spelet, till exempel. Jag köper att du tycker Genesis är Grönesis, men Hellzon då? Kan du formulera varför Basse är ett bättre alternativ än honom?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Ok, dags för min första analys och jag vet att jag inte ska lita på någon men jag kanske kan försöka lita på kollektivet. Det här är en sammanställning av den aktivitet som varit i tråden (antal poster):

Basenaji 31
Genesis 26
Rasmus 16
Vimes 15
Impetigo 9
Xyas 7
Sidd 7
Khan 6
Empiricus 5
Larsson 5
Martin3 3
Hellzon 3
Lukas 4

Är det någon aktivitet som sticker ut åt något håll mer än den brukar?
För mig är det vanligast att ulvar pratar väsentligt mer än de brukar eller sitter mer eller mindre knäpptysta.
Just nu är det väl ingen som sticker ut nämnvärt. Kanske Rasmus, men det var ju ett tag sedan jag spelade med honom så jag är lite osäker.

Men jag noterar att du inte röstat än. Det är ju svårt att göra en informerad röst första rundan, men låt oss på ett teoretiskt plan säga att du var tvungen att rösta nu eller åka ut, vem av dessa tre spelare skulle du välja:

Basse / Genesis / Hellzon

(bonus om du kan komma med en bra motivering varför)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag är ingen höjdare på att hitta ulvar, särskilt den första rundan när det inte finns någon vettig data att gå på.

Något jag däremot gillar att göra att skapa situationer som skapar data på lång sikt.
Att alla slöröstar på Basse har få glädje av (om vi nu inte har tur och han faktiskt är ulv), men att se folk vara tvungna att välja mellan spännande alternativ är nyttigt.

Du har ju soft-legat kvar på Basse hela spelet, till exempel. Jag köper att du tycker Genesis är Grönesis, men Hellzon då? Kan du formulera varför Basse är ett bättre alternativ än honom?
I det här läget litar jag gärna mer på de som har spelat massor med varandra och är bra på att läsa varandra än på mig själv - därför hänger jag gärna med i Genesis analys av Basse i grunden. Men jag är fasen osäker i grunden. Hellzon upplever jag mer passiv, och det kan vara ett försök att flyga under radarn. Men att Basse öppnade spelet med att rösta på Hellzon väger till Hellzons fördel, tänker jag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Men att Basse öppnade spelet med att rösta på Hellzon väger till Hellzons fördel, tänker jag.
Say what?

Jag röstade väl på Vimes? Förväxlar du mig med någon annan?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Med tanke på att jag har högst rankordning så lär ju min röst bli väldigt viktig. För att ge byn ännu mer information kring folks åsikter om bl a Genesis/Hellzon gör jag så här nu:

Röst: Genesis

Genesis (3): Hellzon, Larsson, Basenanji
Basse (3): Empiricus, Khan, Sidd,
Hellzon (3): Genesis, Xyas, Vimes
Empiricus (1): RasmusL
Vimes (1): Martin3
RasmusL (1): Impetigo

Jag vill nog inte rösta ut Hellzon som jag tänker kan bli en mycket god investering för byn kommande rundor. Genesis tycker jag är ulig för att han verkar veta så mycket. Jag kan tolka honom fel, men jag läser det som att han utgår frn sin ulv-info när han spekulerar om spelupplägget. Tex det här med hur långa rundorna är, där var jag slarvig och ouppmärksam, men Genesis har koll och är på alerten.

Med tanke på vilken vikt mekaniken med dolt slut på rundan har ser jag det som ett taktiskt forum som mest intresserar ulvar vilka vill ducka för att bli utröstad.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
Röst: Basenanji

Nå, svarsröst, kanske. Men jag tycker att det ser jävligt opportunistiskt ut. Jag skulle gärna vänta och se hur folk reagerar på detta, men rundan kan ta slut när som helst. När han har folk med sig är jag ulvig, när han inte får folk att lyssna är det ”förlåt, Genesis, jag gjorde en miss”. Att läsa det som ulvigt att jag har koll på hur långa rundorna är (jag är övertygad om att alla hade koll på detta utom du) är verkligen att läsa mig som fan läser bibeln.

Egentligen vill jag nog hellre ha ut Rasmus, men jag måste skydda mig själv i första rundan, då det enda jag vet med säkerhet är att jag är grön.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
Om Basse är ulv är detta beteende också väldigt rödande för Hellzon, dock.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Basse (4): Empiricus, Khan, Sidd, Genesis
Genesis (3): Hellzon, Larsson, Basenanji
Hellzon (2): Genesis, Xyas
Empiricus (1): RasmusL
Vimes (1): Martin3
RasmusL (1): Impetigo

Okej, nu ryker jag. :/
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Korrigering

Basse (4): Empiricus, Khan, Sidd, Genesis
Genesis (3): Hellzon, Larsson, Basenanji
Hellzon (2): Xyas, Vimes
Empiricus (1): RasmusL
Vimes (1): Martin3
RasmusL (1): Impetigo

Okej, nu ryker jag. :/
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Say what?

Jag röstade väl på Vimes? Förväxlar du mig med någon annan?
Du har helt rätt. Jag såg fel i tabbarna jag hade uppe. Det var RasmusL som var först med att rösta på Hellzon, om jag inte gjort ännu ett monumentalt misstag.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Egentligen vill jag nog hellre ha ut Rasmus, men jag måste skydda mig själv i första rundan, då det enda jag vet med säkerhet är att jag är grön.
Utveckla! Förklara varför Rasmus måste ryka!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Röst: Basenanji
(jag är övertygad om att alla hade koll på detta utom du)
Nix, jag gav ditt inlägg om att rundorna antagligen inte bestod av 12-timmarsblock tummen upp för att jag också av nån anledning förutsatt att de gjorde det.

Tänkte skriva ett inlägg och tacka för ditt förtydligande men ville inte spamma tråden. Så spammar nu istället och plötsligt då för att försvara basse i en situation där det kanske inte är så mycket kvar att försvara. Och jag vill ju ha ut basse av andra skäl så jag klagar inte.

Vore fint om @RasmusL @Martin3 och @Impetigo tog ställning till situationen. Eller vill ni ligga kvar på era röster?
Jag är som sagt nöjd med att antingen du eller hellzon åker ut. Inte så nöjd med om genesis ryker dock men jag kan följa tråden live lite till och svara på en ”snipe” mot genesis. När jag inte kan följa live längre flyttar jag min röst till dig.

Jag hade helst sett att vi fått press på rasmusl innan rundan är slut så ligger kvar med min röst där lite till så att möjligheten finns. Genesisdrevet kanske vill överväga att bli ett rasmusl-drev till exempel?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
Utveckla! Förklara varför Rasmus måste ryka!
Rasmus har postat en hel del, men sagt väldigt lite. Han har hållt sig lite i sin egna fajt med Hellzon och Xyas och inte tagit ställning i de drev som bildats. Hans röst ligger helt meningslöst på Empi, som inte är ett alternativ. Det känns som att han skriver för att skriva, men undviker att göra något som faktiskt kan analyseras. Hans röstningshistorik är helt menlös. Och då vet jag att han är en klipsk kis, för jag har lirat rollspel med honom. Dessutom säger andra att han vanligtvis är kaosig, men här är han knappast det.

@RasmusL, ta ställning nu! Din empiröst är menlös. Vad tycker du om nuvarande drev?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Men jag tycker att det ser jävligt opportunistiskt ut.
Om valet står mellan dig och Hellzon och jag ska rösta på den jag tycker är mest misstänkt blir det du. Det är rimligt och transparent spel.

Jag skulle gärna vänta och se hur folk reagerar på detta, men rundan kan ta slut när som helst. När han har folk med sig är jag ulvig, när han inte får folk att lyssna är det ”förlåt, Genesis, jag gjorde en miss”.
Det här låter lite "stressad ulv" för mig.

Att läsa det som ulvigt att jag har koll på hur långa rundorna är (jag är övertygad om att alla hade koll på detta utom du) är verkligen att läsa mig som fan läser bibeln.
Vänta nu, HAR du koll på rundorna? Jag har det inte, utan anar att de kan vara någonting mellan 12-48h. Jag trodde (förmodligen felaktigt) att rundorna var exakt 12/24/48, men så behöver det inte vara.

Men du kanske har ett helt annat PM än vad jag fått?
 
Top