Varulv Revolt emot Ulvimperiet [Första rundan]

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,219
Så, dåligt med andra drev. Xyas har näst flest, men det är verkligen inget att gå på där. RasmusL är bara anklagad på tidigare spel, inte på detta. Empiricus läste mig vs. Basse-konflikten på ett sätt jag inte håller med om, men det är inte så graverande. Han har dock inte röstat. Det gillar jag inte. Vimes har vl inte gjort så mycket, varken grönande eller rödande. Det kanske är lite småmisstänkt. Hade väntat mig mer action och driv från honom, men han startade ju Bassetåget, i alla fall, så lite har han ju gjort.
Jag läste det här och tänkte till lite. Jag gick igenom tråden ett varv till och jag kan inte komma på någon jag tycker är ordentligt röd. Därför känns det som om jag bygger mina tankar på andras analyser, vilket inte är optimalt. Men å andra sidan har jag alltid svårt att ta någonting i första rundan - jag har minimal koll på andra spel. Jag minns knappt de jag själv varit med i såhär långt efter. Så att bygga på andras analyser är inte så fel nu i början.

Bara en liten insyn i mitt huvud.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Eftersom det spekuleras lite i spelupplägget med slumpad eller bestämd fördelning av roller över rangskalan vill jag säga en grej som egentligen är helt uppenbar men som ändå behöver sägas:

När du spekulerar om spelupplägget, gör det utifrån din roll. När väl du väl avslöjar din roll blir det skitdumt om du spekulerat i, är ditt claim sanningsenligt, omöjliga spelupplägg i tidigare rundor. Säg inte "jag tror inte vi har nån väktare i spel" om du själv är väktare. För då kommer du bli utröstad när du claimar väktare. Ok?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Röst: Basse

Jag lägger min röst på Basse för stunden, men det skulle vara olyckligt om byn som en samlad man röstade på honom i perfekt harmoni. Vi behöver drev och alternativ för att se hur folk står och väger. Det gäller därför att få igång grytan lite.

@Martin3:
Kul att du vill vara med oss och spela. Hoppas du tycker det är roligt och vill vara med fler gånger.

Har du någon strategi på hur du skall tackla ditt första spel? Chilla och se vad som händer? Lyssna på vad byn säger? Komma med coolknasiga teorier?

@Sidd
Du och Basse brukar ju vara så bra kompisar. Är det inte lite väl bekvämt att rösta rött på honom redan nu?
Om du var tvungen att välja någon som ditt andra alternativ, vem skulle du ta då?

@Impetigo
Vad är dina tankar om spelupplägget? Har Genesis rätt eller fel? Är fraktioner och förmågor slumpade eller bestämda i rankningen? Vad bör folk med förmågor göra?
Ja du Larsson
I R1 är det ju inte lätt att få till ngr smarta moves å tänk.
Lågflygarna är ju extremt dåligt bybospelande (Empi, Xyas, Hellz mfl) då det inte ger oss något och de erfarna rävarna (Basse, Vimes, Larsson) tror jag ju lurar upp mig på läktarn…

Om vi tar de som skrivit tillräckligt för att jag överhuvudtaget ska kunna läsa in nåt så: Basse (vi känner inte varandra alls) har ju inte direkt imponerat idag men Vimes som du skriver verkar veta mer mellan raderna så på Vimes skulle jag kan vi nog trycka lite mer på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Just nu röstar jag helst ut Basse (sorry!). I andra hand är det svårt, men Larsson och/eller någon av de lågflygande (Martin eller Empi). Jag tror inte Genesis är ulv eftersom han varit den mest konstruktive spelaren på plan, och jag vill inte rösta ut Xyas denna runda.

Nu går jag och knoppar. Håller tummarna för att vi får några timmars spel i R1 även under dagen imorgon.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Hemkommen från stand-up! Kul!

Mindre kul att se att jag tydligen ligger i topp för allas röster.

Jag tycker nog ändå att jag har spelat förnuftigt utifrån min roll, det jag vet och hur jag läser andras poster.

Ni vet ju min teori om fyrfältare? Ni får ju komma ihåg att jag inte intresserar mig för att analysera spelmekanik lika mycket som Genesis eller BDG.

Om rundan slutar 22.30 är jag kokt. Vet inte vad jag ska komma med mer än vad jag sagt.

Vilka andra kan vara värda att titta på?

Tycker ju att alla lågflygare verkar intressanta: Khan, Martin3, Impetigo och framförallt Empiricus. Stor respekt för ditt jobb och ansvar men snälla ge oss lite mer!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Sedan stör det mig e n o r m t med alla lama motiveringar. 50% av folket vill rösta ut mig.
Det är så lätt att rösta på kaoziga Basse som dessutom hoppar på Genesis för att han verkar veta saker.

Det är som att man har bestämt sig innan.

Alla som motiverar sin röst på mig med "Jamen X sa att Basse var ulv!" är ulviga

Det är i och för sig ganska bra information så mitt spel har ändå resulterat i en del nytta. Får trösta mig med det och vetskapen att jag vinner med byn.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,613
Location
Göteborg
@Basenanji, jag tror ju som sagt att du antagligen är grön, men du är mindre antagligen grön än alla andra. Typ 35% röd eller så. Men alla andra är mindre röda. Du får jättegärna göra dig nyttig. Vi vet ju inte hur mycket tid vi har kvar. Kanske kan du vända detta! Nosa igenom poster, bidra med tankar. Du vet ju mycket väl att om du är grön och ryker så kommer allt du säger nu att bli guld värt när vi har fått din färg bekräftad. Jag minns zombiespelet och hur du blev superproduktiv när du visste att du var på väg ut. Det vill vi se här också! Även om det inte finns så mycket att gå på ännu.

Nu ska jag sussa. Hoppas att spelet ännu är igång när jag vaknar! Jag vill se ett till drev.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag minns knappt de jag själv varit med i såhär långt efter. Så att bygga på andras analyser är inte så fel nu i början.
Fast du kan bättre än så Khan!

Det byn behöver är allas åsikter och idéer om spelet. Att bara ta rygg på någon hjälper inte. Tvärtom är det ulvigt att göra så för då har man skaffat sig alibi om det visar sig att man röstade ut en grön spelare:

"Jag ville inte rösta ut en grön spelare, men det var ju inte mitt el, jag gjorde bara som X sa..."

Våga tro på ditt case och visa varför andra ska göra så!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Nosa igenom poster, bidra med tankar. Du vet ju mycket väl att om du är grön och ryker så kommer allt du säger nu att bli guld värt när vi har fått din färg bekräftad.
Det är det jag gör.

Lågflygargänget ska kollas.

Men tiden är knapp!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Basse (vi känner inte varandra alls) har ju inte direkt imponerat idag men Vimes som du skriver verkar veta mer mellan raderna så på Vimes skulle jag kan vi nog trycka lite mer på.
Sidd!

Hur ska man vara som bybo för att imponera på dig? Ligga, stilla och undvika uppmärksamhet eller hugga på sånt som verkar misstänkt?

Och om du misstänker Vimes, rösta på honom!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Nu ska jag sussa. Hoppas att spelet ännu är igång när jag vaknar! Jag vill se ett till drev.
Du och Vimes uttrycker er ganska likt: nu går ni och lägger er.

Ni är ganska nöjda med att jag åker va?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Min magkänsla säger inte att Basse pingar. Jag tycker absolut att drev-resonemanget är bra men jag har hellre kvar en aktiv ulv än en passiv ulv om jag måste välja och Basse deltar ju iaf aktivt. Allt som sägs i R1 är ju bara snömos tills vi kan titta på det i R2 och R3 så jag chansar hellre ut någon random lågflygare än någon random aktiv skribent, lågflygarna är svårare att göra läxa om.

Hellzon gjorde en dålig röst, det är inte fördömande, men Hellz är också inaktiv och jag kastar hellre ut honom än Basse atm.

Röst: Hellzon
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Specialgrejen med oklar rundalängd är sämre för snipeulvar än chilla bybor så fyra ulvar förmodligen.
Nej fan inte har väl Lukas lagt upp det så att vi kan torska i R2? Max tre ulvar säger jag då.

Så Hellzon och Xyas vill rösta ut mig för att jag är sämsta spelaren, ett annat vill rösta ut Vimes för att det är bästa spelaren. Två olika inställningar men mitt minne säger mig att #2 "Rösta ut någon stark" är vanligare än #1 "Rösta ut någon kass" i tidigare spel. Vad får er, Hellzon och Xyas, att resonera så? Kan börja med Hellzon och sen Xyas tack!
Vi fick fart på dig ändå. Eller fick vi det? Det händer inte så mycket mer. För min del minns jag nåt parti (från punkforumseran kanske) där du gick ut och sa att du var ulven i frustration. Det var så vitt jag minns inte sant.

Ni postar ju snabbare än jag hinner läsa men nu tror jag jag nått nån platå. Analys då: Jag har förutom RasmusL fått för mig att jag borde kunna sniffa fram eventuella ulvBasse, ulvGenesis och ulvSidd (vi har ju orimligt mycket ulvmaterial från dem i de senaste spelen). Jag måste nog ta ett varv till men jag får inte de gulligulliga vibbar jag fått av Basse i ulvlag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Okej, så vi är potentiellt ett par timmar till rundans slut (och högst troligt är det sista natten i R1). Jag tycker ju att Basse är rödast hittills, men det är lite svagt med bara detta drev. Och som sagt, det är ju knappast "Basse är rödare än Stalin"-läge, liksom. Snarare "Basse är lite rödare än genomsnittet".

Så har vi något mer att gå på? Bygger vidare på Basses sammanställning:

Vimes: LJSLarsson
Xyas: RasmusL
Basenanji: Vimes
Hellzon: RasmusL
Genesis: Impetigo
LJSLarsson: Xyas
Sidd: Xyas
Martin3: Vimes
RasmusL: Hellzon
Vimes: Basenanji
Genesis: Basenanji
Basenanji: Genesis
Sidd: Basenanji
RasmusL: Xyas
Impetigo: Basenanji
Xyas: Basenanji
Khan: Basenanji

Vimes (1) Martin3
Basenanji (6) Khan, Xyas, Impetigo, Sidd, Genesis, Vimes
RasmusL (1) Hellzon
Xyas (2) RasmusL, LJSLarsson
Genesis (1) Basenanji

Ej röstat: Empiricus

Med förbehåll för att jag kan ha gjort en massa missar. Röstsammanställning i det här formatet är så sjukt krångligt.
Tack Genesis för att du lägger upp det här.

En viktig detalj du missar är att ordningen över vem som röstar på mig är fel! Du och Vimes var tidiga i att dreva mig! Vill ni inte väcka uppmärksamhet?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Röst: Empiricus

Det är säkert helt onödigt men jag måste ju rädda mig för byns skull!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Empi har inte röstat, inte skrivit, knappt ens varit här. Kommer vara apsvårt att läsa karln i efterhand. Jag offrar hellre Empi än Basse.
 
Top