Varulv Revolt emot Ulvimperiet [Första rundan]

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
Rankordningen kan ändras mellan rundorna, se SL:s inlägg ovan.
Så kan det såklart absolut vara, men det har SL inte sagt, så att vi är på det klara med det. Bara att ordningen som postas i början av varje runda är den som gäller. Det kan vara samma varje gång förutom att de som dött plockas bort. Jag har ingen aning, men vi kan inte utgå ifrån att ordningen kan ändras.

Och din argumentation var väl att jag har hemlig info och därför är så säker på att ulvarnas mord är förmågor? Om du nu tolkar SL-inlägget som att jag har fel så borde det väl göra mig mindre röd? Eller lade du rösten för att Empi verkar haka på ditt resonemang?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Väldigt avvaktande röstläge. Hellzon svarar mig inte så jag vänder samma fråga till Xyas.

Så Hellzon och Xyas vill rösta ut mig för att jag är sämsta spelaren, ett annat vill rösta ut Vimes för att det är bästa spelaren. Två olika inställningar men mitt minne säger mig att #2 "Rösta ut någon stark" är vanligare än #1 "Rösta ut någon kass" i tidigare spel. Vad får er, Hellzon och Xyas, att resonera så? Kan börja med Xyas8/b] och sen Hellzon tack!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
Fyra timmar kvar till potentiellt slut på rundan. Och betänk att även om vi hamnar närmare 24 timmar så kommer de flesta att vara under natten, och sedan är det vardagsmorgon. Eftersom det är viktat mot 24 timmar så är förväntningen att rundan slutar imorgon klockan 11-ish.

@Khan, @Empiricus och @Impetigo, se till att rösta innan 22:30 ikväll.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
NU ÄR JAG ÅTER I VERKLIGHETEN!

Ska läsa igenom tråden så noga och fort jag kan.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Jag har haft svårt att hinna med i dag men kan nog skriva lite mer mellan 22-23 i kväll.

Nu har jag läst i kapp och tagit anteckningar under tiden. De är sorterade efter person så inte riktigt kronologiskt tyvärr, men för transparenens skull postar jag dem i sin helhet:

Vimes:
R1 9 ”bra inkögg, genesis!” Tror inte att de är ulvar tillsammans

24 vill veta vad han ska göra för att slippa bli utröstad. Ulvnerver?

Genesis:
Bra deivande resonemang om tolvtimmargräns och röster

37 hugger tillbaka mot basse vilket är rött. Men har rätt i sak: basse spelar lite rött för tredje gången i rad

39 hjälper nybörjaren. Av nån anledning gör bybor säklan det och, tror jag, ännu mer sällan ulvar. Bara en magkänsla dock

32 teori om rankning. Intressant. Geönande

Basse
26 drevar vilt. On brand. Bra för byn

42 frågar lukas om rangordning. Varför? Klart skumt. Luktar tomma ord.

46 hönfaller åt ”bättre att ta ställning än att analysera”. Flashbacks från förra spelet. Rödande. Verkar vädja åt vimes sinne för ”röst före analys”

47 ”lukas är nybörjare”. Konstigt skrivet

Ljslarsson:
Tror att rankningen påverkar förmågor (minat tvåa på den bollen). Klokt. Håller med

Martin3
34 gör sig suspekt

Rasmusl
41 motröstar not hellzon och xyas vilket är rödande. Låtsas inte förstå caset mot honom?

Empiricus
55 tycker genesis verkat röd. Jag tycker tvärtom att basse är röd i deras konflikt. Jag och empiricus tycker nöstan alltid olika. Jag litar mer på mig själv i dag. Tveksamt om empi skulle försvara basse så tydligt om han var ulv dock. Grönande

Sidd
58 tar ställning mot basse i basse-genesiskonflikten. Jag löser ju det som grönande i och med att jag håller med

I korthet: Basse är rödast i min bok, både genesis och vimes har spaltat upp bra case (hugger på genesis resonemang som könns nyttiga för byn), basse har dessutom en ulvton precis som han haft de senaste rundorna.

Som alltid oroar jag mig för att välja fel häst och att vimes och genesis alltså är ulvar tillsammans men jag tror inte att det är en viabel taktik att köra som de gör i r1 så jag tror inte på den teorin.

Lågflygare skrämmer mig som alltid (i princip alla utom genesis, basse och vimes just nu) och jag tycker att rasmusl är orange med sitt onödiga fäktande och sin polimik.

Hellzon och xyas vill ta ut rasmusl för att han är spretig, det köper jag inte riktigt. Lågflygande måste väl vara värre än spretighet?

Röst: @Basenanji
Röst: @Bassenanji[\b]

Orkade inte gå tillbaka i tråden för att kolla stavningen…
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Skulle vara fint med något livstecken från Xyas och Hellzon.

Men Impetigo, vad menar du att jag inte hajar caset? Jag förstår men skulle gärna vilja att Hellzon och Xyas motiverade att de resonerar så, och kanske ffa Helliz då som hoppar på en i mina ögon rätt kass anledning utan att ge något eget resonemang.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Väldigt avvaktande röstläge. Hellzon svarar mig inte så jag vänder samma fråga till Xyas.

Så Hellzon och Xyas vill rösta ut mig för att jag är sämsta spelaren, ett annat vill rösta ut Vimes för att det är bästa spelaren. Två olika inställningar men mitt minne säger mig att #2 "Rösta ut någon stark" är vanligare än #1 "Rösta ut någon kass" i tidigare spel. Vad får er, Hellzon och Xyas, att resonera så? Kan börja med Xyas8/b] och sen Hellzon tack!
Jag sa inte rösta ut någon kass, jag sa kaosig (posta photoshoppade bilder som bybo någon?). Men det är en kass röst och jag kommer flytta den så fort det finns något case. Tex:

Röst: Basenanji
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Kommer på en tid när verkligheten tillåter. Jag läser vid sidan av på jouren och tycker såhär ur huvudet att Genesis har klingat lite illa jämfört med hur jag läst spelet och mitt PM. Men jag har inget konkret och har en bra anledning just nu att inte ligga med en röst på någon vilket jag kommer komma in på när jag har tid att skriva mer.
Försöker skriva samtidigt som jag är ute på godnatt-promenad med tvååringen i barnvagn. Har inte läst längre än till citatet.

Det här reagerade jag på. Hittills tycker jag Genesis är vettig, antagligen vettigast i argumentationen av alla. Vill du utveckla lite kring din misstro, även om det bara är magkänslan du går på?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Jag sa inte rösta ut någon kass, jag sa kaosig (posta photoshoppade bilder som bybo någon?). Men det är en kass röst och jag kommer flytta den så fort det finns något case. Tex:

Röst: Basenanji
Då var jag väl ändå ulv? Eller har jag gjort det igen? :)

Ah men jag hajar ju, jag kan absolut vara lite kaos, det enda som förvånade mig var att Helliz tog rygg på det direkt, vad tänker du om det? Är det ett så pass bra argument att det är ok att göra en "ja mä"-röst från Hellz?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Då var jag väl ändå ulv? Eller har jag gjort det igen? :)
Du gjorde det i mitt immunförsvarsspel på punktforumet. Och jag är ganska säker på du var bybo då, eller sviker minnet mig?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Nä, Impetigo har övertygat mig. Bra stolpar, bra genomgång. Och du fick mig att gå hårdare på något jag själv redan känt.

Röst: Basenanji
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Du gjorde det i mitt immunförsvarsspel på punktforumet. Och jag är ganska säker på du var bybo då, eller sviker minnet mig?
Nu är vi lite OT men jag vet att jag gjorde en fejkning av folks aktivitetsloggar eller ngt sådant och då var jag ulvis :)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
Okej, så vi är potentiellt ett par timmar till rundans slut (och högst troligt är det sista natten i R1). Jag tycker ju att Basse är rödast hittills, men det är lite svagt med bara detta drev. Och som sagt, det är ju knappast "Basse är rödare än Stalin"-läge, liksom. Snarare "Basse är lite rödare än genomsnittet".

Så har vi något mer att gå på? Bygger vidare på Basses sammanställning:

Vimes: LJSLarsson
Xyas: RasmusL
Basenanji: Vimes
Hellzon: RasmusL
Genesis: Impetigo
LJSLarsson: Xyas
Sidd: Xyas
Martin3: Vimes
RasmusL: Hellzon
Vimes: Basenanji
Genesis: Basenanji
Basenanji: Genesis
Sidd: Basenanji
RasmusL: Xyas
Impetigo: Basenanji
Xyas: Basenanji
Khan: Basenanji

Vimes (1) Martin3
Basenanji (6) Khan, Xyas, Impetigo, Sidd, Genesis, Vimes
RasmusL (1) Hellzon
Xyas (2) RasmusL, LJSLarsson
Genesis (1) Basenanji

Ej röstat: Empiricus

Med förbehåll för att jag kan ha gjort en massa missar. Röstsammanställning i det här formatet är så sjukt krångligt.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
BASSE VS GENESIS

När jag läste Genesis analys av spelupplägget kändes det byboigt och vettigt. Vi har ju en mekanik som handlar om folks rankning, och det står inget om ulvarnas nattmord, så det är inte osannolikt att han har rätt. Tror inte heller att en ulv skulle ha stuckit ut hakan på ett sådant sätt.

Det får Basses motreaktion att verka konstig, som en stressad ulv som letar falska tells.

Nu är vi ju fortfarande i första rundan, så misstanken är rätt svag. Men i brist på bättre är Basse min potentiella hängningskandidat.



HAR BASSE OCH VIMES FACIT?

Det är två poster som ringde lite varningsklockor hos mig.

Tja, om vi tänker oss någon form av jämn fördelning över skalan ökar det ju chanserna att du är ulv, eftersom jag inte är det.
Sedan är det ju kul att fundera på hur Lukas konstruerat den där rankingen. Har han spritt ut ulvarna? Eller kan de få ligga ihop bara för att förvilla den som tror på det första?

Vi har väl inte fått bekräftat att Lukas exakt bestämt ordningen? Skulle inte folks fraktioner och förmågor kunna vara slumpade över rank-listan?

Visst, det är ju rätt troligt att Lukas bestämt ordningen och försökt göra någon typ av balans med väktare som kommer före nattmord och så vidare … men vi vet inte än. Och Basse och Vimes pratar som om det är en självklarthet utan att det ens varit uppe på diskussion.

Folk som vet för mycket tidigt i spelet är varningsklockor.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
Så, dåligt med andra drev. Xyas har näst flest, men det är verkligen inget att gå på där. RasmusL är bara anklagad på tidigare spel, inte på detta. Empiricus läste mig vs. Basse-konflikten på ett sätt jag inte håller med om, men det är inte så graverande. Han har dock inte röstat. Det gillar jag inte. Vimes har vl inte gjort så mycket, varken grönande eller rödande. Det kanske är lite småmisstänkt. Hade väntat mig mer action och driv från honom, men han startade ju Bassetåget, i alla fall, så lite har han ju gjort.

Spåret nu är nog i så fall Hellzon. Som Rasmus säger så är det lite slött att hoppa på honom som en "Jag med"-grej. Rösten tar inte ställning alls, eftersom den är baserat på tidigare spel, och sedan dess har han inte dykt upp.

@Hellzon, vi vill se lite mer av dig. Ge oss lite analyser!

Även @Martin3 skulle jag vilja se en till post på. Du har bara din nybörjarpost just nu. Vad tror du om spelet så långt? Vad pingar? Du har ju lite varulvserfarenhet, om jag fattar rätt, men inte av det här formatet.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Röst: Basse

Jag lägger min röst på Basse för stunden, men det skulle vara olyckligt om byn som en samlad man röstade på honom i perfekt harmoni. Vi behöver drev och alternativ för att se hur folk står och väger. Det gäller därför att få igång grytan lite.

@Martin3:
Kul att du vill vara med oss och spela. Hoppas du tycker det är roligt och vill vara med fler gånger.

Har du någon strategi på hur du skall tackla ditt första spel? Chilla och se vad som händer? Lyssna på vad byn säger? Komma med coolknasiga teorier?

@Sidd
Du och Basse brukar ju vara så bra kompisar. Är det inte lite väl bekvämt att rösta rött på honom redan nu?
Om du var tvungen att välja någon som ditt andra alternativ, vem skulle du ta då?

@Impetigo
Vad är dina tankar om spelupplägget? Har Genesis rätt eller fel? Är fraktioner och förmågor slumpade eller bestämda i rankningen? Vad bör folk med förmågor göra?
 
Top