Varulv Revolt emot Ulvimperiet [Andra rundan]

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
RasmusL (3): Vimes, Sidd, Impetigo
Vimes (1): LJSLarsson
Genesis (1): RasmusL
Khan (1): Martin3
Xyas (1): Genesis
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
@Martin3, jag vill gärna ha ett alternativdrev till Rasmus, men känner mig inte så sugen på Khan, som jag tycker har betett sig rätt grönt. Du vill inte hänga på Xyas istället?

Röst: Xyas

Motivering: Bidragit väldigt lite, beröringsskräck från Basse, postat noll i R2, Vimes säger att han troligt är röd baserat på förmågeinfo.
Min mamma sagt att man inte ska lita på främlingar man träffat på nätet :).
Jag stod själv och velade mellan Xyas eller Khan på grund av deras låga aktivitet, det är väl kanske dags att haka på ett drev för att få igång lite diskussion. @Xyas du får gärna försvara dig.

Röst: Xyas
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vimes claimar ranking-siare? Och grönar mig? Det här är nästan för bra för att vara sant.

Hm...

En fråga, @Vimes : finns det en felmarginal i din påstådda förmåga? Kommer du kunna ge oss röda/gröna spelare varje runda, eller kommer du kunna säga något i stil med:
’Oj, folk är i fel ordning, kan inte sia denna runda, ¯\_(ツ)_/¯ ’
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
RasmusL (3): Vimes, Sidd, Impetigo
Vimes (1): LJSLarsson
Genesis (1): RasmusL
Xyas (2): Genesis, Martin3
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
RasmusL (3): Vimes, Sidd, Impetigo
Genesis (1): RasmusL
Xyas (3): Genesis, Martin3, LJSLarsson (tiebreaker)

Intressant! Nu måste jag ju faktiskt ta ställning till om jag hellre tar ut Xyas än Rasmus.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Xyas verkar spela Starcraft med Vimes, så det är därför han inte postar. Men han kunde ju rösta, i alla fall, innan han sätter igång.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Okej, genomgång av alla Xyas poster i R1. Nu kör vi!

#2: "Så vi vet alltså inte när rundorna slutar? Fasen vad störigt! Och spännande!"

#6: "Röst: RasmusL Helt omotiverat förutom att det är en spelare som bidrar med orimliga mängder kaos oavsett om han är bybo eller ulv."

#35: "Jag tänkte först att det bara var slumpat. Men sen skrev Lucas att förmågor aktiveras i rankingordning, så då är det ju förmodligen inte så."

#70: "Jag sa inte rösta ut någon kass, jag sa kaosig (posta photoshoppade bilder som bybo någon?). Men det är en kass röst och jag kommer flytta den så fort det finns något case. Tex: Röst: Basenanji" (Svar till RasmusL)

#73: "Du gjorde det i mitt immunförsvarsspel på punktforumet. Och jag är ganska säker på du var bybo då, eller sviker minnet mig?"

#108: "Röst: Empiricus"

#123: Första gången jag inte kan se hela posten i förhandsgranskningen i sökfunktionen.
Alltså jag ber om ursäkt för mina röster utan motivation, men usch vad jag blev stressad av det här formatet. Genesis säger jag håller huvudet nere första rundan, och det stämmer typ, men jag själv ser det väl mer som att jag gärna vill låta mina tankar marinera ordentligt innan jag börjar ha åsikter om vem som är ulv. Men i det här spelet vet jag inte hur mycket tid jag har att göra det :(

Jag har fortfarande inte så mycket analys att komma med, men för att lägga en röst som inte är helt omotiverad följa-drevet så tycker jag att Hellzons påhakande på min röst på RasmusL är lite väl snabb och enkel. Det var ju inte som att någon av oss ville ha något ut av den.

Röst: Hellzon
#216: "Det tycker jag också." (Svar till RasmusL om att Hellzon bör outa sin förmåga)

#286: "Jag är fasen inte med på varför Basse är så misstänkt, men så har jag kanske inte läst att supernoga ändå. Hellzons förmåga känns verkigen som en ulvförmåga tycker jag."

#315: "Hellzon lär ju byta till Basse för att rädda sig, och Basse till Hellzon. Så en till på Hellzon bara så är det klart."

Ovanstående är 100% av allt Xyas skrev i R1. Det är inte mycket att analysera. Grejen är ju att han skriver väldigt lite även när han är bybo. Alla poster är snabba enradare utom en. Rösten på Basse är något grönande, då det är i ett läge där han har fått några röster, men inte är jättedrev. Det är ju dock tidigt i rundan och han flyttar bort rösten strax därefter, utan motivering. Han säger också senare att han inte är med på varför Basse är så misstänkt, men han röstade själv på honom tidigare.

Nå, inget jätterödande, direkt, men det är ju inget grönande, heller. Det är ju typ ingenting.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Så jävla frustrerade att inte veta hur Vimes förmåga funkar. Jag vill ju kunna själv avgöra hur rödande det är för Xyas.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jag vill göra en genomgång av Rasmus poster, men jag har verkligen inte tid att sitta mer här. Har grejer jag måste göra innan läggdags om 40 minuter. Känner att det bara är jag som analyserar folks beteende i R1. :/ Ingen som kan göra en grävkoll på Rasmus poster i R1?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
Jag kan försöka hinna kolla på rasmus poster, men jag visste knappt att det fanns en ”sökfunktion” förrän du nämnde det nyss så det blir nog gammaldags scrollning som gäller… #blackhat
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag vill göra en genomgång av Rasmus poster, men jag har verkligen inte tid att sitta mer här. Har grejer jag måste göra innan läggdags om 40 minuter. Känner att det bara är jag som analyserar folks beteende i R1. :/ Ingen som kan göra en grävkoll på Rasmus poster i R1?
Jag kan göra grävet.

Påbörjade ett, men kom sedan till åsikten att han och Vimes antagligen inte var ulvar ihop. Nu har ju den världsbilden ändrats - tills vidare - så jag kan ta en ny titt på herr Rasmus.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Jag kan försöka hinna kolla på rasmus poster, men jag visste knappt att det fanns en ”sökfunktion” förrän du nämnde det nyss så det blir nog gammaldags scrollning som gäller… #blackhat
DU kan gå in på min användar eoch se alla mina poster där.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
En liten aside, men kanske relevant:

Lukas said:
Varje runda är av en slumpad längd. Rundorna är någonstans mellan 12 och 48 timmar. Systemet är viktad mot en längd på 24timmar.
Det ter sig rimligt att om det gällde hela timmar hade Lukas slagit 12D4. Då ser sannolikheten för rundorna ut såhär:
 

Attachments

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
...men i och med att en runda slutade kvart över nånting så är det kanske inte hela timmar, då ter det sig rimligt att det skulle vara 48D4 kvartar, då blir sannolikheten såhär, alltså mätt i kvartar:
 

Attachments

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Eller blocka alla andra spelare, så får du tråden med bara just den spelarens inlägg! Skrivet som skämt, men det kanske inte är en så dum idé, egentligen. Lite meckigt, bara, och det gäller att avblocka alla andra sedan.

I alla fall, jag har gjort lite annat och känner att jag nu måste ta ställning mellan Rasmus och Xyas. Är jag bekväm med att gå och lägga mig med en röst på Xyas? Precis som igår är det svårt (det är det alltid!). Jag tycker nog att Rasmus har gjort mer rödande grejor, men också mer grönande. I slutänden känner jag att:
  1. En byborasmus är en större förlust än en byboxyas. Rasmus skriver och bidrar ändå en del.
  2. Vimes grej är det vi har att gå på just nu, även om den är frustrerande vag. Jag hade verkligen gärna velat kunna bedöma det hela själv. Jag kanske finner det jätterödande, eller inte alls rödande. Men det är ändå en grej, och med outandet håller jag nog Vimes för grön just nu, även om det såklart är smart som ulv att säga "X är kanske röd" för att täcka alla baser.
Så jag ligger nog kvar med rösten på Xyas.

@RasmusL, kan du presentera resultatet av din undersökning? Vad har det givit? Du skulle ju göra någon fräck statistisk analys på det?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Äh glöm min statistik ovan, det var ju viktat kring 24 timmar så då stämmer det inte alls, då är det någon annan spejsad metod Lukas använder med mixade tärningar där någon/några har högre lägstavärde än 1.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Eller blocka alla andra spelare, så får du tråden med bara just den spelarens inlägg! Skrivet som skämt, men det kanske inte är en så dum idé, egentligen. Lite meckigt, bara, och det gäller att avblocka alla andra sedan.

I alla fall, jag har gjort lite annat och känner att jag nu måste ta ställning mellan Rasmus och Xyas. Är jag bekväm med att gå och lägga mig med en röst på Xyas? Precis som igår är det svårt (det är det alltid!). Jag tycker nog att Rasmus har gjort mer rödande grejor, men också mer grönande. I slutänden känner jag att:
  1. En byborasmus är en större förlust än en byboxyas. Rasmus skriver och bidrar ändå en del.
  2. Vimes grej är det vi har att gå på just nu, även om den är frustrerande vag. Jag hade verkligen gärna velat kunna bedöma det hela själv. Jag kanske finner det jätterödande, eller inte alls rödande. Men det är ändå en grej, och med outandet håller jag nog Vimes för grön just nu, även om det såklart är smart som ulv att säga "X är kanske röd" för att täcka alla baser.
Så jag ligger nog kvar med rösten på Xyas.

@RasmusL, kan du presentera resultatet av din undersökning? Vad har det givit? Du skulle ju göra någon fräck statistisk analys på det?
Mina respondenter dog eller sket helt sonika i att fråga så det bidde inte så mycket med det.
 
Top