Varulv Revolt emot Ulvimperiet [Andra rundan]

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Ni tittar på varandra, Två grupper har bildats, De som är säkra på att Hellzon är en förrädare och de som är säkra på att Basenanji är det. Ni vänder er mot den av er av högst rang och Xyas nickar åt Hellzon.
Pang Skjuten i huvudet dör Hellzon direkt. Tyvärr inser ni direkt att han var principen trogen
(Hellzon var bybo)

Ni vänder er sakta, ledsna över att en av era vänner har dött när ni ser att två döda kroppar ligger i andra änden av rummet.
Empiricus verkar ha blivit huggen i ryggen och Dött
(Empiricus Var bybo)
Men medans han föll så avfyrade han sin pistol han riktat hela kvällen emot Basenanji som dog på smällen.
Ur Basenanjis ficka har en polisbricka fallit,
(Basenanji var en varulv)

Uppenbarligen är det här inte över suckar någon, och ni alla tar upp kampen på nytt
För revolutionens skull.

Vi tackar
@Hellzon
@Basenanji
och @Empiricus För gott spel
De är döda och får inte posta längre i den här tråden
(förutom ett kort tack för spel inlägg som inte innehåller någon spelinformation)



Andra rundan börjar nu

Den nya Rankordningen är
Högst:LJSLarsson
RasmusL
Genesis
Martin3
Impetigo
Sidd
Khan
Xyas
Lägst:Vimes
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,220
Okej! Det här gör mig klart mer positiv till Genesis än tidigare. Nu ska jag gräva igenom hur drevet mot Hellzon gick till.

Och jag är skeptisk till Larsson. Bytte röst sent, med motiveringen:
LJSLarsson said:
Motivering:
I mitt hjärta vill jag fortfarande att Hellzon är grön (för då hade jag kunnat säga "vad var det jag sa"), men i de senaste partierna jag spelat och varit bergsäker på att jag hittat en ulv har jag ändå haft fel. Jag testar därför att vara "ödmjuk", vilket jag har hört talas mycket om, och böjer mig för konsensus-viljan.
Känns lite väl mycket som någon som vill dölja ett ulvande. Känner jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Okej! Bra skörd ändå. Med färg på både Basse (alltid ulv!) och Hellzon (NU måste väl bybor sluta skriva saker som inte lirar med den roll de fått i PM?) borde det vara mumma att analysera förra rundan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Sen noterar vi att Xyas och Larsson bytt plats i rangordningen. Det tror jag kan behöva förklaras!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag tror att (om det är så att Larsson har förmågan att byta plats med valfri spelare) våra två kvarvarande ulvar gömmer sig bland:

RasmusL
Genesis
Martin3
Impetigo
Sidd
Khan

Och då tror jag mest på följande som ulvar:

RasmusL
Martin3
Sidd
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Suck vi hängde en bybo som vanligt i R1…
På ett sätt förvånad då jag tyckte Hellzon trasslade rejält men alla ni som brukar kunna läsa av en massa från R1 Vad hände?
Vilka råkade hamna fel på Hellzonhängningen då?…bara en fråga till… Xyas, Vimes, Impetigo, RasmusL, LJSlarsson…(förutom självklara Basse)
Varför blev Empi klippt? Kan det ha med vem Empi röstade på…?
Slutet av R1: det vart ju väldigt skuttigt med röster hit och dit men i slutändan verkade det som att Basse fick ngr kompisar åt rätt håll…vilka vacklade dit i sluttampen så att en bybo rök.
Ulvarna brukar väl sprida ut sig men denna gång hade de ju läskig precionskoll när det var så jämt eller är det så att de vart tvingade att till slut landa flera på Hellzon.
Bra ändå att Empi bet ifrån.

Tackar för spel Empi, Basse, Hellzon.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Basse Ulv! Med vilka då?
Verkar som att revolutionens fiender klumpar ihop sig runt Basse, RasmusL, Larsson va?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Äsch då. Det ser ju lagom bra ut att jag så ogärna ville hänga Basse förra rundan :(
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Såhär såg det ut i slutet:

Hellzon (6): Xyas, Vimes, Impetigo, RasmusL, Basenanji, LJSlarsson

Basse (5): Empiricus, Khan, Sidd, Martin3, Genesis

RasmusL (1): Hellzon
Sen bytte Hellzon till Basse, men Xyas röst avgjorde. Hur som helst. Jag ska förstås göra såhär:

Röst: RasmusL
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Jag håller kurs till 12, men smyger in en post på mobilen. Korta tankar:
  1. Empi dog för att han tydligt smulat en power-roll.
  2. Empis förmåga var antagligen att han mördar den han röstar på (det var därför han inte ville rösta i R1.
  3. Larsson eller Xyas blr förklara varför de bytt plats. Gissningsvis är det Larssons förmåga som gjort det, eftersom Xyas låg först och inte hade anledning att byta.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag är grön och jag har anledning att tro att Xyas och Larsson är gröna. Alltså:

Hellzon (6): Xyas, Vimes, Impetigo, RasmusL, Basenanji, LJSlarsson

Det är förstås lite för neat om vi har våra kvarvarande ulvar här i Rasmus och Impetigo, men just nu är det där jag landar.

Sen behöver vi helt visst kolla på några av dem som röstade på Basse också. Även om det var jämnt så hade ju Hellzondrevet fördelen av att ha Xyas röst med sig. Det är så klart möjligt att någon ulv lagt sig i Bassedrevet med slutsatsen att Hellzon nog skulle ryka ändå.

Ulvarna vill ju helst att byn ska rösta ut sina egna.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,615
Location
Göteborg
Och 4. Att vi nu vet färg på både Hellz och Basse är ju guld när vi ska analysera R1. Det har börjat bra. Tack, Empi!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag håller kurs till 12, men smyger in en post på mobilen. Korta tankar:
  1. Empi dog för att han tydligt smulat en power-roll.
  2. Empis förmåga var antagligen att han mördar den han röstar på (det var därför han inte ville rösta i R1.
  3. Larsson eller Xyas blr förklara varför de bytt plats. Gissningsvis är det Larssons förmåga som gjort det, eftersom Xyas låg först och inte hade anledning att byta.
Ytterligare ett scenario är att Empi är väktare som dör själv och tar med sig en ulv när väktandet slår in. Det är en roll som finns i andra sammanhang (Bodyguard i Town of Salem t.ex.).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
En till grej: den här rundan slutar lite efter 20 ikväll. Tills dess behöver alla har röstat på den de vill se i galgen.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jag håller kurs till 12, men smyger in en post på mobilen. Korta tankar:
  1. Empi dog för att han tydligt smulat en power-roll.
  2. Empis förmåga var antagligen att han mördar den han röstar på (det var därför han inte ville rösta i R1.
  3. Larsson eller Xyas blr förklara varför de bytt plats. Gissningsvis är det Larssons förmåga som gjort det, eftersom Xyas låg först och inte hade anledning att byta.
Jag har inte gjort något som skulle kunna ha att göra med ett rankingbyte.
 
Top