Varulv [REVOLOUPTION] - Spelet är över

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Sen låg ju förvisso siandet där och hotade ulvlaget, eftersom det innebar att de var tvungna att bryta status quo genom att få väktare eller nattmord. Tror det var en miss av Empi att outa väktare i R1. Det grönade honom lite, men det betydde också att siaren var i aktiv tjänst för byn vilket inte var bra för ulven.
Det blev dåligt för oss iom att jag räknade med att siandet skulle väktas bort (ulvarna visste ju att Anthrox var grön så det var givet bra att hindra hans siande).

Jag var kaxig mes flit mot dig som siare för att visa att jag VERKLIGEN inte hade nåt att dölja ☺
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Det där var ändå riktigt kul, tack för bra spel folks, och kul upplägg Vimes!
Sedan gick det som det gick med min onlinetid där på kaosmåndagen + jour + action osv, det var helt på riktigt och inget ljug alls att jag bara hade tid att posta under några snabba toalettbesök och lite strax innan lunchen.

Jag var iaf turboparanoid runda ett att släppa smulor med risken att bli påkommen, så jag spelade korten rätt nära västen men gjorde ett försök till smulning.
Det hade inte varit fel, jag mår som om jag blivit översprungen av en hjord grisar
Denton blev enligt wikipedia översprungen som grisar som barn, det tänkte jag var färgstarkt nog för att nån som hade namnet Denton i sitt PM och kollat wikipedia skulle känna igen.

Annars var väktandet av mig själv det större misstaget jag gjorde i runda ett snarare än väktaroutandet kan jag tycka, jag skulle nog snarare ha antingen blockat Basse eller någon annan. Det var ju lite extra svårt att producera bra poster bara när runda 1 blev 25 sidor och tar tid att processa. Men att outa väktare kändes lite nödvändigt för att bygga nåt grönt runt mig själv där.

Runda två var ju som den var, jag vill ändå tro att jag hade kunnat spela upp mig bättre där om jag haft lite mer tänk bakom hur jag gjorde med väktandet och hade kunnat jobba lägga lite tid på att skriva mer.

Byn var riktigt skarp under de här förutsättningarna, och jag gillar upplägget - det tål att testas igen!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Det hade inte varit fel, jag mår som om jag blivit översprungen av en hjord grisar
Jösses! Hade jag läst tråden ordentligt hade jag plockat upp det.

Ja, då får jag sluta gnälla om att ni inte försökte smula.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Bra kämpat samtliga och tack för ett roligt upplägg Vimes.

Mina bybokollegor gjorde ett strålande jobb. Extra snyggt av Basse som lyckades pricka rätt på flera förmågor samt sätta vilka som var ulvarna. Där gick det ju inte superbra i R1 för egen del där jag snöade in på helt fel folk 😅 Tur då att jag föredrog avvakta planen trots att jag tänkte Anthrox var åt det rödare hållet efter outningen.
I R2 och framåt kändes det trots allt ganska säkert. Impetigo blev ju tokröd tillsamans med Empiricus i R2.
Sidd hade jag dock ingen riktigt koll på och hade nog gissat att den sista ulven var nån annan tills outandet uppenbarade sig.

Spännande spel där förmågorna lottas ut. Fick även uppfattningen att spelmekaniken gav ulvarna lite fler spelstrategier att köra på. Dels att slås i det öppna men även att ligga lågt vilket gav en extra nerv. Måste varit riktigt intressant att som ulv dels försöka smula men även febrilt leta bland alla andra inlägg.
Själv tänkte jag att undertecknad skulle missa eventuella smulningar varav jag försökte lägga locket på från första sekund.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Also: det är HEMSKT att stå vid sidlinjen och titta på. Ska aldrig åka ut i R1 igen.
Om du fortsätter komma på massa nya spel varje gång du åker ut är nog risken stor att det blir en vana är jag rädd ;)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Tackar allaihopa för roligt deltagande, mina ulvakompisar som hade bra tugg i ulvtråden och återigen strålande arrangerat @vimes👍👏🙏

Hemma nu efter ännu en spelning på Ölandsturnen.
Läser av tråden och kommer med lite blandade funderingar efterhand jag läser av era poster.
Håll till godo:

Byn gjorde ju faktiskt egentligen slarvsylta av Varulvarna denna gång tycker jag. Helt klart en stabil insatts där tex @Basenanji var orubblig från första början att få stopp på. Stort rättvist grattis till Byn😇

Riktigt kul med det luriga upplägget att inte ulvarna visste vem som var kompisarna. Jag vågade inte smula eftersom att jag tänkte att byborna dammsög varenda kommentar jag gjorde. Jag svarade en gång lite tokroligt på BB7s kommentar och det plockade Octa upp rätt snart som en detalj han såg. Vidare så tänkte jag hela tiden att BB7s smulande bara var hans stil MEN Impetigos jakt på Anthrox i R1 var jag helt inne på att han var en bybo som spelade så ulvigt som möjligt bara för att få oss andra ulvar att Pma honom och på så sätt offra sig MEN då lyckas fiska in oss ulvar. Snajprösten gjorde mig övertygad om att han var bybo! Alltså vågade vi inte PMa förens Impetigo outade sitt namn.

Vidare ville jag inte jaga för hårt på de jag trodde var ulvar och därmed sätta dessa kompisar i rampljuset: tex tänkte jag att Basse helt klart var en Ulv som i R1 lyckats gröna sig genom att få förmågor och gå ut och inför alla tex skippa nattmord - fullfölja detta och på detta sätt göra byn nöjd. Jag ville verkligen att Basse skulle vara ulvkompis och lät han därför vara ifred för mycket vilket han då såg som scumt.

Att som ulvlag i R1 inte känna till varandra - inte få nattmord - inte få Siaren var nog en rejäl uppförsbacke som präglade våra problem vidare i spel.

Longue vie à la France et Sidd!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Tack för roligt spel @Vimes.

Sorry att jag kallade vissa för byfånar, vilket också lämpligt nog var mitt 1000:e inlägg på forumet
Jag garvade gott åt den formuleringen då jag förstod din frustration över läget där med klagandet på om du smulade eller ej och den 2 dygn härliga diskussionen om Anthrox outning.
Tackar för den
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Grattis, byn! Ni spelade genomgående bra vilket gjorde det svårt för oss hela tiden.

Vi gjorde det också bra ändå och hade hyfsade odds på vinst ganska länge. Surt att Basse utan att ens verka reflektera väktade helt rätt i r3, set var det tyngsta slaget.

Tack @Vimes för mycket fint arrangemang! Det kändes välbalanserat även om tur naturligtvis spelar en större roll när förmågorna slumpas.



Det gjordes försök men de var subtila…

Min plan i r1 var att försöka få med en bybo mot Anthrox. När det misslyckades försökte jag få Anthrix att sia mig, jag räknade då med att väktarförmågan satt his en ulv som skulle hindra Anthrox siande iom att ulvarna visste att Anthrox var ulv. När Empi outade väktare misstänjtejag att han var ulv men då kunde jag ju inte räkna med att han skulle hindra siandet. Plan C blev att flytta min röst till felformatterad ”Ingen” utan @ framför och sen vara AFK så att byns llsning hade fått bli att väkta bort min röst (som alltså låg kvar på Antjrox) och därmed omintetgöra siandet på kuppen.

Tyvärr räknades ju rösten på ”Ingen” och det jade blivit lite genomskinligt att flytta rösten tillvaka till Antjrox och sen lägga en ny felformatterad röst så då funderade jag länge på att snajpa eller inte. Den stora risken med snajpen var att nån annan ulv skulle snajpa samtidigt, annars var jag rtt tillfreds med att byta 1 mot 1 och få ulvkontakt på köpet.

Jag undertecknade ett inlägg med

”Jo. Vi får se”
(Joseph Fouché”

det var så mycket jag vpgade smula ☺ kände att jag hade rätt mycket kritiska ögon på mig.

Sen i snajpinlögget drog jag in ett Fouché-citat ochvytterlugare ett i början av r2. Till sist skrev jag ju ut mitt namn rätt upp och ner när ingen hörde av sig.
Fasiken den smulningen missade jag.
Bra försök faktiskt.

Att köra så hårt själv på Anthrox var för utpekande som ulv men riktigt synd att ingen annan hakade på.
Jag tycker din snajpning var katastrofal.
Det blev då för byn självklart när de fick resultatet att de bara måste rösta ut dig.
Det blev då 1 bybo mot 1 ulv.
Problemet var att Anthrox tydligen skulle Sia dig.
Jag tror du skulle vänt mot Anthrox och smörat för denne som då blivit nöjd och övriga byn skulle blivit nöjda över att du höll samarbetet.
Sen i R2 hoppats på bättre förmågor.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Jag fattar det! Men jag tycker det är lite märkligt. Alltså man har ju rätt hög deniability eftersom byborna inte har någon aning om vilka "gamla fransmän" de letar efter - men ulvarna vet det.
Det krävs en mer engagerad ulvtrio för att göra jobbet som krävs för att hitta varandra.
Jag hade inte tillräckligt med mer tid denna gång i R1 och jag gissar att Empi också har det för körigt på akuten denna gång.
Impetigo verkar ha gjort sitt för laget men inte fått tillräcklig respons denna gång.
Illa - surt - sorry @Impetigo
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Va? Fanns det ingen ulvchatt?
Den kom igång efter att Impetigo outat sitt namn.
Då hade du redan nosat upp mig av nån anledning och även Empi var ifrågasatt pga den märkliga Blockeringen av sig själv.
Därav valde vi att chansa på att gå all in så att vi avslöjade oss.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Det där var ändå riktigt kul, tack för bra spel folks, och kul upplägg Vimes!
Sedan gick det som det gick med min onlinetid där på kaosmåndagen + jour + action osv, det var helt på riktigt och inget ljug alls att jag bara hade tid att posta under några snabba toalettbesök och lite strax innan lunchen.

Jag var iaf turboparanoid runda ett att släppa smulor med risken att bli påkommen, så jag spelade korten rätt nära västen men gjorde ett försök till smulning.

Denton blev enligt wikipedia översprungen som grisar som barn, det tänkte jag var färgstarkt nog för att nån som hade namnet Denton i sitt PM och kollat wikipedia skulle känna igen.

Annars var väktandet av mig själv det större misstaget jag gjorde i runda ett snarare än väktaroutandet kan jag tycka, jag skulle nog snarare ha antingen blockat Basse eller någon annan. Det var ju lite extra svårt att producera bra poster bara när runda 1 blev 25 sidor och tar tid att processa. Men att outa väktare kändes lite nödvändigt för att bygga nåt grönt runt mig själv där.

Runda två var ju som den var, jag vill ändå tro att jag hade kunnat spela upp mig bättre där om jag haft lite mer tänk bakom hur jag gjorde med väktandet och hade kunnat jobba lägga lite tid på att skriva mer.

Byn var riktigt skarp under de här förutsättningarna, och jag gillar upplägget - det tål att testas igen!
Sorry Empi att jag inte fattade den smulningen.
Jag garvade bara åt den roliga formuleringen sen svarade Basse så klämkäckt med tipps om återhämtning.
Jag tror min spelstil med lite blajiga ironiska kommentarer ibland i vanliga fall nog var emot mig denna gång.
Jag tycker det mest är kul i stället för att kolla om det skulle dölja sig nåt viktigt : uselt av mig.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Och tack för ett kul spel @Vimes!
Kul att veta att det går att övertyga Basse, även om en gör världens dunderblunder ;)
@Anthrox du ska ha en eloge för strålande engagemang igen.

Ditt krig med @BiobunkerVII de första 2 dygnen var härligt för oss ulvar att beskåda.
Tjafset gjorde nog tom att jag blev ännu passivare, det behövdes liksom inte göras nåt mer än att njuta av våndan över era försvarstal och anklagelser mot varandra.
BB7 formuleringar som verkligen kunde tolkas som smulningar var ju inte lyckat för byn och Anthrox namn-outning var ju bara att tacka och ta emot.
När den kom skulle Impetigo släppt drevandet och istället låtit ett nattmord göra sitt.
Nu blev din oförklarliga blunder räddad av Impetigos val av strategi.

Riktigt konstigt att inte fler bybor anklagade dig mer.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Riktigt konstigt att inte fler bybor anklagade dig mer.
Ja, jag förtjänade nog inte den milda behandling jag fick efter min fustercluck och jag utgår ifrån att det enbart var för att jag var siare. Utan förmåga hade ni väl hängt mig allihop hoppas jag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Tack för spel alla!

Jag hade roligt, även om det kändes tufft mot den line-up:en av ulvar. Nu ser vi ju deras snygga smulningar så bra jobbat! @Anthrox honungsfälla var dock mästerlig och det som verkligen gav vinsten till oss i byn. Jag gillar när bybor beter sig som små upprörda boy scouts, ivriga att få tala om för andra hur det ligger till (lite så som Anthrox läxade upp BB7 och vice versa). :ROFLMAO: Det ger ett grönskimmer ulvarna får svårt att kopiera. Impetigo är nåt på spåren när han skriver att ulvarna nog hade kunnat outa namn tidigt med rätt argument.

Det var ett fint spel Vimes, väl balanserat, samtidigt som jag skulle vilja se att slumpen fick något mindre betydelse. Och kul att det prövas nya grepp i communityt! Hoppas du får mersmak och nu ser jag ännu mer fram mot Mäster Ulv (varulvsspelens motsvarighet till Champions League, Wimbledon eller NFA-finalen).

Till sist vill jag också ge rekommendationen att efter hård träning ta en lugn och lätt jogg på. c:a 15-20 minuter. Du ska bli varm i hela kroppen men inte trött. Det är mitt bästa sätt att hantera vad som annars kan bli den förskräckligt jobbiga "två dagars-värken"! 1177 har för övrigt den här lilla pärlan kring träningsvärk:

Skärmavbild 2023-07-20 kl. 10.59.02.png
Så varulvsklubben: träna nu lätt och mjukt i fortsättningen! <3
 
Last edited:
Top