Nekromanti Return of the King DVD-släpp 25e maj!

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jepp, RoTK kommer redan i maj på DVD, mot tidigare då den kommit i Augusti.

Läs mer på Discshop

Men det här var faktiskt inte huvudanledningen til att jag skrev inlägget. Mina förhoppningar är nu att Extended-versionen av RotK också kommer tidigare (än November), vad tror ni?

/Balderk, glad över tidigare släpp
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Mina förhoppningar är nu att Extended-versionen av RotK också kommer tidigare (än November), vad tror ni?
Jag tror inte det. Det var så mycket bök in i det sista både med Extended TTT och bioversionen av RotK att jag tror samtliga inblandade tar tillfället i akt att hämta andan en gnutta. Extended RotK är ju dessutom det enda som återstår att visa upp (undantaget det halvt utlovade 50-års-jubileumpaketet med allt borttaget material ditlagt), så något lite vill de väl suga på det för att folk skall hinna köpa bioversionen innan.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Ja, det är klart att du har en poäng. Men att de släpper den här så pass tidigt borgar för något. Dessutom så ska de ju typ ha biopremiärer på Extended-versionerna (ryktas det om i allla fall) vilket kan betyda att de släpper RotK-extended tidigare för att sedan lägga krut på biopremiärerna. Jag tror inte vi behöver vänta på en DVD-version av RotK-Extended tills efter den har haft biopremiär, eftersom de båda andra finns på DVD sedan tidigare.

Jag hoppas ni förstod vad jag menade bland allt svammel, orkar inte skriva om det. :gremsmile:

/Balderk
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Woohoo !!

Fasen va´najs !!!
Såndär gilas ju !
Ska bara vänta till extended kommer ut... Känns som den är mer värd att vänta på.. =)
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Woohoo !!

Extended är helt klart mer värd att vänta på. Jag har ju de båda andra Extended och ingen i orgialversion. Om det skule komma en box med alla orginalversionerna kanske jag skulle köpa den, så man verkligen har allt. :gremlaugh: Nej förresten, jag tror inte det. Extended är ju bättre :gremsmile:

/Balderk
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,442
Re: Woohoo !!

Jag satsar på att ha alla orginalfilmer på VHS och sen storhandla sen när DVD-boxen med alla Extended-versionerna, alla bakom kulisserna.filmerna och så vidare kommer. Annars blir det väldigt många boxar. :gremsmile:

Sen har vi ju science fiction-versionen.*

<font size="1">* Äsch, lite skämt får ni väl tåla och var glad för att jag inte satte ditt chrulls favoritsida...</font size>
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Woohoo !!

var glad för att jag inte satte ditt chrulls favoritsida

jag vet att du skrev det där för att få någon att fråga, och jag ångrar att jag frågar, men vad är chrulls favoritsida?
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: Woohoo !!

Det kommer att komma en box med alla orginalversioner, förmodligen i samma veva som orginalversionen av RotK kommer ut. Det lär också komma ut en med alla förlängda versioner men den kommer inte innehålla något som inte redan givits ut. Det mext exklusiva man kan köpa kommer alltså att förbli de tre Gift Set:en.

Själv har jag både orginalversionerna och de förlängda på DVD. De förlängda är ju klart bättre men det känns ändå rätt att ha orginalversionerna av sådan filmhistoria.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Woohoo !!

Okej. Du har i och för sig rätt i att det kan vara bra att ha orginalversionerna. Jag får helt enkelt se hur jag gör. Det är ju ett ekonomiskt problem också. Förresten, hur vet du allt det där?

/Balderk, har inte alls brytt sig om att skaffa nått giftset... Även om bokstöden i första settet var snygga, vad var det i det andra?
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Woohoo !!

Äh... varför ha orginalversionerna på VHS?

DVD-boxen med alla Extended-versionerna, alla bakom kulisserna.filmerna och så vidare kommer
Hmmm... alla bakomkulisserna filmerna finns ju redan i Extendedboxarna. Så varför köpa en stor box med allla tre filmer när man kan ha tre boxar med dem*? Tre boxar är snyggare än en, som jag alltid säger :gremsmile:

<font size="1"> *Jag förutsätter att alla tre filmerna och allt extramaterial kommer att förpassas till en enda box, som Alien-boxen ungefär. Kan självklart förutsätta heeelt fel </font size>

/Balderk
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: Woohoo !!

Jag huserar frekvent på ett stort filmforum och har hållit extra koll just på LotR-filmerna. New Line har sagt att de inte kommer att släppa några värre versioner av filmerna än de Extended Editions som släpps nu då det skulle vara att sticka de stora fansen i ryggen genom att ge ut något bättre när de lagt massor med pengar på de befintliga boxarna. Dessutom går det nog inte att göra utgåvorna bättre men det är ju en annan sak. :gremsmile:

Vad gäller dubbla versioner så är det ju en ekonomisk fråga kontra habegär. Jag rättfärdigar det lite med att köpa de svenska utgåvorna av orginalversionerna och de amerikanska extended. :gremsmile:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,442
Re: Woohoo !!

"Äh... varför ha orginalversionerna på VHS?"

För att VHS är nice! Aoaoaoaoaoaoaoaoaoaoaoa... Bingo ringo!
Eller kanske för att jag redan har de två första på VHS och den tredje lär bli köpt den med...

"Hmmm... alla bakomkulisserna filmerna finns ju redan i Extendedboxarna. Så varför köpa en stor box med allla tre filmer när man kan ha tre boxar med dem*? Tre boxar är snyggare än en, som jag alltid säger :gremsmile:"

För att tre boxar är garanterat dyrare än en och eftersom pengar är något jag inte har i enorma mängder satsar jag på en DVD-box. :gremsmile:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Woohoo !!

Jag huserar frekvent på ett stort filmforum och har hållit extra koll just på LotR-filmerna. New Line har sagt att de inte kommer att släppa några värre versioner av filmerna än de Extended Editions som släpps nu då det skulle vara att sticka de stora fansen i ryggen genom att ge ut något bättre när de lagt massor med pengar på de befintliga boxarna. Dessutom går det nog inte att göra utgåvorna bättre men det är ju en annan sak.
Okej, då vet jag. Det är väl snällt av Newline.

Vad gäller dubbla versioner så är det ju en ekonomisk fråga kontra habegär. Jag rättfärdigar det lite med att köpa de svenska utgåvorna av orginalversionerna och de amerikanska extended.
Jo, det är klart. Men varför ska man ha de amerikanska Extended? Är de bättre på något sätt? Ser de annorlunda ut? Varför? Det borde ju bara ta en massa tid och kosta en massa extra att beställa dem. Subtitles går väl att ta bort även i de svenska? Annars hade ju det varit en anledning, många som gillar film verkar ogilla subtitles.

/Balderk, nyfiken och oförstående :gremsmile:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Woohoo !!

För att tre boxar är garanterat dyrare än en och eftersom pengar är något jag inte har i enorma mängder satsar jag på en DVD-box.
Ja, det förståss... varför tänkte jag inte på det? Iofs... Det ska man nog inte vara jättesäker på. De kostar ju runt 400 i enskilda boxar (utan giftset) och priset på den första kanske till och med gått ned en bit. 1200 lär det ju inte vara helt omöjligt att den stora, slutgiltiga DVD-boxen kostar, eller?

Här är i alla fall boxen med två-disc-utgåvorna Kostar typ 649 kr

/Balderk, har fått dem i julklapp :gremsmile:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,226
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Subtitles

Annars hade ju det varit en anledning, många som gillar film verkar ogilla subtitles.
Många som inte förstår film verkar ogilla subtitles. Det är nämnligen ett tydligt tecken på att man är fullständigt begränsad av den angloamerikanska kulturdominansen. Såvida man inte råkar vara en hejare på en väldig massa andra språk eller uppskatta dubbing, förstås...

- Ymir, älskar subtitles
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Re: Woohoo !!

missade du helt länken? där tog de ju 650 för boxen med de korta versionerna. Jag tvivlar då att de lägger på mindre än en hundralapp per film för en box med de längre versionerna.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Re: Subtitles

Om jag förstår språket i en film vill jag inte ha subtitles. Dels skymmer de ibland själva filmen. Och sedan har jag så dålig självdiciplin att mina ögon ständigt söker sig ner till textraden för att kontrollera att den stämmer med vad som sägs, och när den inte gör det så blir jag ruskigt distraherad.

Subtitles i filmer på språk som jag inte ännu förstår är däremot trevligt.
 
Top