Resurser till FoundryVTT/Roll20 [Mythras]

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
555
Location
Uppsala
Hepp.

Iställer för att fortsätta fippla runt med diverse dokument hit och dit har jag börjat skapa templat i MEG (Mythras Encounter Generator)
Testade att översätta hur jag uppfattar ett Härskartroll, första skiss

Tar gärna feedback på det.
(Planerar att lägga upp allt som finns i grundboken med Symbaroum som tag)


Hur i hela friden ska en spelgrupp kunna ta sig an ett sådant kreatur i Mythras?
Blir verkligen att dra ned på strider och ge möjlighet till att gömma sig/skita på sig/springa för livet i den skrivna kampanjen
/C
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
555
Location
Uppsala
Mixar du Mythras och Symbaroum?
Japp

Jag blev förtjust i världsbygget och införskaffade rubbet.

När jag läst igenom allt så är handlar det ju om betydligt mer än att jaga monster i en skog. Där tycker jag att man har missat en del i marknadsföringen.

Jag gillar grundförutsättningen med nybyggare/zombieapokalypsöverlevare/karriärsklättrare från ett döende land.
Så, jag vill ha en hyffsat lågmagisk värld med grisodlarstart. Lite Grimdark kryddning på det.

Med Mythras så får jag möjligheten att ha RP som börjar med vanliga yrken och kan utvecklas fritt därifrån.

En betydligt flackare utveckling av rollpersonernas mäktighet. Det finns inte på kartan att glad i hågen gå "mano a mano" med ett härskartroll som om det vore en söndagspromenad. ( en av de stora utmaningarna, balanseringen. )

Blir en WOT som vanligt..

Så, uppleva Symbaroums världsbygge med alla intriger och faktioner via FoundryVTT med Mythras som motor.
  • Lättare att skapa nybyggar/vanliga människor värld
  • Flackare kurva, ingen risk för att RP blir megasuperdödaröverjävliga som i D&D och orginalreglerna (om man ska gå på forumdiskussioner)
  • Transparant mekanik (för vår grupp i alla fall)
  • Taktiska och roliga stridsregler (och kommer verkligen försöka minska mängden strider!)
  • "realistiskt/simulationistiskt" se översta punkten
  • Djupare och bredare karaktärsutveckling, ska utnyttja Passion-reglerna till fullo
/C

EDIT:
Om de vise, Symbaroum experterna, har tankar/åsikter om skisserna jag lägger upp så är de väldigt välkomna:)
 
Last edited:

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
När jag läst igenom allt så är handlar det ju om betydligt mer än att jaga monster i en skog. Där tycker jag att man har missat en del i marknadsföringen.
Ja, i synnerhet Starter Set skjuter långt bredvid målet. Vill man spela grottkräl finns det ingen anledning att välja Symbaroum framför något annat system.
 
Top