Nekromanti Resturang Western

Shotgun Slim

Veteran
Joined
27 Aug 2000
Messages
37
Location
Fort Madison, Iowa
Hallå där alla cowboys!

Om ni har vägarna förbi Santa Fe kan jag rekommendera att ni stannar till vid den nyöppnade, fantastiska resturangen Slim´s Steak-out nere på Water Street. Kom in och prova på våra stekar och vår kvalitetsmärkta whiskey.
Har ni ridit hela dagen kanske ni till och med kan prova på vår Bronco Buster. Kan du få i dig hela steken på en halvtimme bjuder vi dig på ett glas. Eller kanske vill ni pröva "Sod-off" Eds favorit, the Whiskey Whopper? En klar fredagsfavorit.

Och det vi inte äter upp, det rider vi hem på!

Yiihaa!
/Shotgun Slim
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Du kanske ska hålla dig med sånt tills INKA kommer upp.
Vad är di INKA? dels finns info på www.rollspel.nu:s sidsa, men här kommer en kortis:
INKA går ut på att folk rapporterar in grejjer som händer/ska hända och på så sätt får vi en levAnde värld.
för tillfället jobbas på en INKA med fantasy och en med Neotech då de är de enda som har engagerade. En Western-inka kanske kommer upp i sinom tid? och DÅ blir din restaurang officiell och DÅ kan fiolk som äter där se till att DU tjänar pengar, dvs de betalar till DIG. typ.
Kul grejj annars.

Jag vet att jag har rätt!
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Tja, vi tyckte att det var ett alldeles utmärkt inlägg - och rätt kul dessutom:)

Western är inte inblandat i projekt INKA. Däremot har vi sedan flera år The Western Telegraph som är ett utmärkt medium att berätta vad som händer rollpersonerna i kampanjvärlden. Nästa nummer kommer ut nu i helgen, så till det hinner tyvärr inte någon annons om Slim´s Steak-out komma in... Men förhoppningsvis dyker Slim´s Steak-out upp i nästa nummer igen - planerad utgivning i september:)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Western är inte inblandat i projekt INKA.

Nej, för f-n jag vet. (jag är inblandad!!!) men det vore spännande om en WESTERNDEL av INKA kunde komma upp, en online-version av The Western telegraph. Förstår ni vad jag begriper? INKA är numera bara Huvudsida-fantasy-neotech men det vore kul ifall det blev även -Western.
Och INKA är inte bara ett ställe där man raporterar in vad som händer, man lägger upp rykten, personer och monster (jaja, banditer och adelsmän då.. /images/icons/laugh.gif), och även affärer typ Ali's Deli, eller Jones' Guns and Bullets i en Neotech-värld, såsom Slims Steak-out i Western eller Torulfs Taverna i en fantasyvärld. Eller för den delen Murgetils Magishopp. typ.
Och det kommer inte vara några problem (för oss) med copyright etc för vi kommer bara kalla världen för 'en Vilda Västernvärld' och förmodligen inte använda värde/egenskaper från erat spel /images/icons/tongue.gif /images/icons/laugh.gif
Om bara mina kompisar kunde ge mig pengar så att ni kan skicka vår EGNA westernbox snart... =)

Jag vet att jag har rätt!
 

GoBiE

Veteran
Joined
18 Aug 2001
Messages
13
Det måste ju bara komma upp ett INKA....

Det värkar ju hur roligt som helst me det....
Mer liv åt rollspelet !!!
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
"Det är nog bara Shotgun Slim prickskjuter på tråkmånsar....."

*blir skjuten*
Uppfyller åtminstone hälften av det du skjuter på, så... =)

/Gollum - otråkig

Drakens Tand dundrar vidare på nya äventyr - http://www.alfaweb.nu/dt/
 

Jonny Utah

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
62
Location
Pleasenthill, Arkansas, USA
Slim´s Steak-out rekomenderas varmt av Johnny Utah som numera är en av de främsta kött leverantörerna till Slim´s Steak-out, bara jag kommer ut ur finkan...

Ryktet gör även gällande att Prior III Walters kommer att leverera färsk bacon från sin gris farm...

mvh Johnny Utah

"The fastest gunslinger West of the Pecos"
 

Jonny Utah

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
62
Location
Pleasenthill, Arkansas, USA
Johnny Utah vill också vara med och skjuta, med tanke på eran senaste skytte uppvisning så behövs jag (10 flaskor minst 30 skott på kort håll varav några med hagel och ingen träff...)

mvh Johnny Utah

"The fastest gunslinger West of the Pecos"
 
Top