Nekromanti Respons Handlingar

Rage

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
64
Location
Borlänge
Två Bad guys(B1 & B2) och två rp (rp1 & rp2) står i ett rum. B1 och B2 har högre turordning än rp1 & rp2. B1 är först och skjuter mot rp1. Får alla utom B1 i rummet göra responshandlingar ? Får B2 använda responshandlingen skjuta tillbaka på rp2 ? Eller är det bara rp1 som får agera eller rp1 & rp2 ?

Om man har ett automatvapen inställt på eldskur 3 skottssalva hur fungerar då responshandlingen skjuta tillbaka ? Jag funderade på att använda de vanliga reglerna för automateld och gångra eldskuren med 3. För 3 skottssalva blir det 9 i EI.
Ett alternativ för vapen med EES är att räkna eldhastighteten som 3 och för varje träff så träffar en hel eldskur

"Dispose of them discreetly,
Demolish them completely."
-Fred the Singing Bandit
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Jag brukar köra med att det enbart är motståndarna som får agera på respons, inte personer i det egna "laget".

Sådana detaljer som eldväljare kör inte jag med - antingen skjuts snabbskott eller automateld. ,-)

-Marco Behrmann
 

suicidesmurf

Veteran
Joined
23 Jun 2001
Messages
18
pyjamasbananer??(lite OT)

fy vad taskig av dig att bussa ett dom mordiska B1 och B2 på rollpersonerna!!

EI 6-9 låter vettigt om man tokvåldar iväg så mycket bly man kan i sin responshandling.
 

Confusion

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
182
<I>Får alla utom B1 i rummet göra responshandlingar ?</I>

Ja.

<I>Får B2 använda responshandlingen skjuta tillbaka på rp2 ?</I>

Nej, om det inte är fallet att det är en responshandling på rp2's aktiva handling. Responshandlingar får enbart utövas mot den person som utför den aktiva handlingen med undantag för responshandlingen fly.

<I>Eller är det bara rp1 som får agera eller rp1 & rp2 ?</I>

Se föregående svar.

<I>Om man har ett automatvapen inställt på eldskur 3 skottssalva hur fungerar då responshandlingen skjuta tillbaka ?</I>

Som en vanlig eldskur verkar som det enda vettiga.
 

Der_Wald

Veteran
Joined
12 Jul 2001
Messages
41
Location
Östersund
Respons handlingar ÄR kanske det bästa som finns när man pratar rollspel. Det är hur bra som hälst det tar striderna till en ny nivå.

In Hoc Signio Vinces
 
Top