Nekromanti Resa till Stockholm...

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Vilka är det från Göteborg som skall på forumträffen i Stockholm i februari?
Jag undrar och det är någon av er som har bil som skall köra den sträckan och undrar om man kan få följa med om man betalar bensinen (eller diseln). Skulle vara jättekäckt om nu någon hade en buss och busskörkort som kunde ta alla från Göteborg till Stockholm. /images/icons/smile.gif
Det skulle vara schysst om man kunde få lift!

/Seinet - Hoppas på det bästa!

<font size="3">Klaga inte på Offensiv! (när det nu kommer)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet</A> seinet@hem.passagen.se
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Samma här!

Annars blir det väl till att åka tåg.. Jag får väl snacka lite med föräldrarna oxå.. (Vi har inte haft bil på åratal, men nu har pappa leasat en, och mamma är med i bilpool.)



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Samma här!

Skulle passa bra... man kan ju alltid dela på bränslekostnaden... dessutom kan ju vi två sponsra Master_Z... han påstår att han inte har råd att åka till Stockholm. Det är ju klart du skall till Stockholm Master_Z.

/Seinet - Tåg är dyrt... bara cirka hundra kronor billigare än flyg...

<font size="3">Klaga inte på Offensiv! (när det nu kommer)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet</A> seinet@hem.passagen.se
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Re: Samma här!

Annars finns ju faktiskt buss oxå, jag vet iofs inte hur mycket det kostar...
En annan idee är att försöka övertala Sverok Västra Götaland om att dom skall sponsra en buss dit...

//Edgar
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Samma HÄR!

Samma som vad jag funderade på..
Vi hyr en minibuss ihop, och sätter någon med körkort bakom ratten..



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Re: Samma HÄR!

Vi hyr en minibuss ihop, och sätter någon med körkort bakom ratten..

Hyra bil kostar hur mycket som helst. Om ni inte har en egen bil sm ni bara behöver betala soppan för blir det billigaste nog att åka buss.

Willie

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Samma HÄR!

Nja, att hyra en bil över en helg är faktiskt rätt billigt. Man kan få en hyfsad bil för 300 kr och det behöver inte kosta så mkt mer för något större. Bara man ser till att vara borta enbart över helgen så är det ingen större fara då de flesta biluthyrare har billiga helgpaket.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Re: Samma HÄR!

Nja, att hyra en bil över en helg är faktiskt rätt billigt. Man kan få en hyfsad bil för 300 kr och det behöver inte kosta så mkt mer för något större. Bara man ser till att vara borta enbart över helgen så är det ingen större fara då de flesta biluthyrare har billiga helgpaket.

Mja 300 spänn är inte vad det kostar. Jag har jobbat extra på en Statoilmack i flera år och hyrt ut bilar där. För runt 320 spänn hyr du själva bilen. Sedan tillkommer en extra försäkring för runt 200 spänn till (den är i och för sig frivillig men man är dum om man inte tar den). Sedan kommer den verkliga kostnaden: milkostnad. Den brukar ligga på runt 30 spänn milen för stora bilar. Visserligen kan man hyra med fri körsträcka men då kostar hela hyran runt 2000 spänn (plus försäkring). Och till sist kommer bensin som inte är allt för billigt. Nu vet jag inte hur långt det är till Stockholm från göteborg men jag skulle tippa på att bensinen inte kommer att kosta under 1000 spänn. Dessutom har folk som hyr bil en tendens att köra längre än vad de räknat med (kör runt i stan, hälsar på nån kompis etc). Så det är faktiskt inte speciellt billigt att hyra bil.

Willie

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Kostar det verkligen så mycket?

Nu är iofs inte Statoil kända för att vara billiga... Det gäller bara att hitta ett ställe där man får fria mil för en billig penning. Eller att hyran är så billig att milen inte är så farligt. Summorna du pratar om är långt ifrån de jag är vana vid, speciellt som bilarna "din" Statoil-mack tydligen dricker mer bensin än min gamla Volvo som har allvarliga problem med bensinen. Jag har hyrt en stooor minibuss i en hel vecka (9 dar för att vara exakt) för de pengarna, så att hitta billigare mindre bil borde inte vara några problem.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Kostar det verkligen så mycket?

Sant... men att hitta chaufför är problemet just nu...
Jag tänkte att det kanske fanns så många i GBG att hyra av buss och chaufför kan löna sig. Men om någon i GBG har körkort och kan tänka sig att köra 5-6 personer till Stockholm så...

/Seinet - Hatar att sitta vid skolan där man måste klippa och klistra för att få med å,ä och ö

<font size="3">Klaga inte på Offensiv! (när det nu kommer)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>


<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet</A> seinet@hem.passagen.se
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Re: Kostar det verkligen så mycket?

Nu är iofs inte Statoil kända för att vara billiga... Det gäller bara att hitta ett ställe där man får fria mil för en billig penning. Eller att hyran är så billig att milen inte är så farligt. Summorna du pratar om är långt ifrån de jag är vana vid, speciellt som bilarna "din" Statoil-mack tydligen dricker mer bensin än min gamla Volvo som har allvarliga problem med bensinen. Jag har hyrt en stooor minibuss i en hel vecka (9 dar för att vara exakt) för de pengarna, så att hitta billigare mindre bil borde inte vara några problem.

Nu har jag kollat på statoils priser. Helgpriset för en minibuss med fri körsträcka är 1900 spänn (+ eventuell försäkring). Angående bensinen så höftade jag till något. Jag räknade med att det var runt 50 mil till Götet från Stockholm (förmodligen är det kortare) och att bilen drar runt 1 liter milen (minibussar är ganska stora) och att soppan kostar runt 10 spänn.
Det man kan göra är att leta efter ställen som hyr ut lite äldre bilar då Statoils och många andra biluthyrares bilar bilar är max 2 år gamla. Sådana ställen finns i alla fall i Stockholm och man kan komma undan ganska mycket billigare. Fast jag är fortfarande tveksam om inte bussen är det billigaste alternativet.

Willie - som förmodligen kommer att ta bussen ner från Sundsvall för 300 spänn (tur och retur)

"Never judge a book by its movie."
J.W. Eagan
 

Darth Apoc

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
132
Location
Göteborg
Re: Kostar det verkligen så mycket?

Vad sägs om en namnlista som alla i GBG skickar till...
sen får man fixa någon som kan göra minibuss...
JAg kan nog säga att jag vill ta mig dit...

Watashi aku ryuujin desu
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Visst..

Mailar ni bojs? Darth! Kan du lägga upp en ny post och uppmana göteboragarna att maila dig, så att folk märker det bättre oxå?





/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 
Top