Nekromanti Request: Roll20 karaktärsblad

ergo

Veteran
Joined
3 Mar 2015
Messages
29
Hej!

Möjligen inte någon som har tid och kunskapen att skapa ett karaktärsblad för Symbaroum borta på Roll20? Skulle ju vara fett om en kunde spara karaktärer där digitalt och även använda vid spel via tjänsten! Skulle kunna betala för en mentors-licens själv men är tveksam på om jag har de rätta kunskaperna tyvärr. Om det nu finns någon som är hugad vore det kanske inte så dumt att skapa ett som är översatt till engelska på momangen så får det kanske ordentlig spridning nu när spelet ska komma översatt till våra vänner som inte är välsignade med det svenska språkets gåva! :)
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Jag kan ge det en chans. Har gjort ett gäng karaktärsblad och kommer ha lite tid över nu. Vill du ha det länkat så man kan rulla direkt från karaktärsbladet eller inte?

*edit* Oj det var ett väldigt enkelt karaktärs blad, ja det skulle jag kunna fixa.
 

Jaget

Veteran
Joined
24 Mar 2013
Messages
3
Jag som har väldigt dålig koll på Roll20 förutom att jag spelat där ett par gånger men aldrig som SL. Ska spelleda Symbaroum ett par möten nu dock. Om ni lägger upp karaktärsblad där, går det för mig att komma åt dem i så fall? Och i så fall hur gör jag?
Ibland känner man sig för gammal för internet, men man var ju med från början så det kanske är något?
 

ergo

Veteran
Joined
3 Mar 2015
Messages
29
Jaget;n90929 said:
Jag som har väldigt dålig koll på Roll20 förutom att jag spelat där ett par gånger men aldrig som SL. Ska spelleda Symbaroum ett par möten nu dock. Om ni lägger upp karaktärsblad där, går det för mig att komma åt dem i så fall? Och i så fall hur gör jag?
Ibland känner man sig för gammal för internet, men man var ju med från början så det kanske är något?

Jag tror att alla som använder tjänsten kan använda dem om de finns skapat, ja! :)
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Har ett utkast på karaktärs bladet, ska fixa lite mer men det var inte så svårt.
Ska se om jag kan få upp det på deras github till i helgen.
 

jazzandekatten

Veteran
Joined
20 Sep 2014
Messages
9
Lite nyfiken hur det gick med detta? Kan inte hitta något karaktärsblad och är tyvärr för okunnig för att skapa ett ????
 

ergo

Veteran
Joined
3 Mar 2015
Messages
29
jazzandekatten;n117928 said:
Lite nyfiken hur det gick med detta? Kan inte hitta något karaktärsblad och är tyvärr för okunnig för att skapa ett ????
Hamnade i malpåse är jag rädd.
 

jazzandekatten

Veteran
Joined
20 Sep 2014
Messages
9
ergo;n132505 said:
Hamnade i malpåse är jag rädd.
Jag använde mig av lite varianter från egna lösningar samt lösningar från den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=PXDF3B47xOo
Smart att länka till handouts med urklipp från böckerna, gör att det flyter bättre i spelet. La dessutom in typ 10 av de viktigaste reglerna i länkform i spelarnas formulär. Har använt en initiativ macro som varit till stor hjälp också.
 

ergo

Veteran
Joined
3 Mar 2015
Messages
29
jazzandekatten;n132527 said:
Jag använde mig av lite varianter från egna lösningar samt lösningar från den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=PXDF3B47xOo
Smart att länka till handouts med urklipp från böckerna, gör att det flyter bättre i spelet. La dessutom in typ 10 av de viktigaste reglerna i länkform i spelarnas formulär. Har använt en initiativ macro som varit till stor hjälp också.
Låter ju awesome! Kan/går det att dela det du mixtrat ihop?
 

jazzandekatten

Veteran
Joined
20 Sep 2014
Messages
9
ergo;n134580 said:
Låter ju awesome! Kan/går det att dela det du mixtrat ihop?
Gjorde ett försök att förklara vad jag gjort i ett memo till dig. Oklart om jag faktiskt lyckats klarlägga ngt eller bara förvirra med det kanske kan ge någon idé :)
 

ergo

Veteran
Joined
3 Mar 2015
Messages
29
jazzandekatten;n134654 said:
Gjorde ett försök att förklara vad jag gjort i ett memo till dig. Oklart om jag faktiskt lyckats klarlägga ngt eller bara förvirra med det kanske kan ge någon idé :)

Såg det, tack så mycket för dina tips (& illustrationer)! :)
 
Top