Nekromanti Repticon eller annorstädes

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Är det någon här som under senhösten kommer spelleda O:FR på Repticon i Stockholm eller kör en endags lir hos nån i Stockholm? Jag börjar bli helt sjukt sugen på det här spelet. PM:a mig gärna. Sugen på det där med sanitorium i en borg eller äventyr i nazityskland eller det ockuperade Norge.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Eh... vill du spela spelet eller slå fram rollperson?

Att slå fram rollperson på life board är den roliga biten, men det tar ju en hel kväll.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Spela så klart! Defintivt spela. Timmar av karaktärsskapande där man kan dö är jag halvintresserad av men spelet verkar ju så mäktigt. Plottrar gärna ihop en karaktär jag själv vill ha inför en kontrollerande spelledare. Att slå fram karaktären provar jag gärna men det är rollspelandet jag vill åt.
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Lifeboard kör man på en timme ungefär, och chansen att man dör är ju microskopisk, har endast hänt en gång att en person blev rullstolsbunden, d.v.s vår tolking av speed=0.
 
G

Guest

Guest
Totte said:
Lifeboard kör man på en timme ungefär, och chansen att man dör är ju microskopisk, har endast hänt en gång att en person blev rullstolsbunden, d.v.s vår tolking av speed=0.
En timme!?! Jösses. Tror det alltid tagit minst tre timmar när jag gjort karaktärer till spelet. :gremtongue:
 

Totte

Warrior
Joined
1 Aug 2004
Messages
387
Stövelkatten said:
En timme!?! Jösses. Tror det alltid tagit minst tre timmar när jag gjort karaktärer till spelet. :gremtongue:
Jag förbjuder "powergaming och optimering", visst, sitter man och lusläser sitt character sheet och slår, kollar och försöker finna precis det som man skulle behöva varje slag (och har tärningar som aldrig slår sexor så), men rekordet är nog 2 timmar, men då var det 5 personer som gick samtidigt på lifeboard så det blev lite rörigt
 
G

Guest

Guest
But still. Jag har aldrig sett nån powergäjma och det tar liksom ändå två-tre timmar om man är typ tre hombres
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Det tar evigheter för oss också, man sitter och garvar, dricker två liter thé var och lyssnar på musik.
 

Ki-ai

Warrior
Joined
14 Sep 2010
Messages
268
Re: On topic någon? NT

Jag kan absolut erbjuda dig en engångsroll, det skulle vara trevligt. Vi spelar just nu ombord på en hangarfartygsgrupp i söderhavet, men vi kommer tillbaka till brittanien tids nog
 
Top