Nekromanti ?Repetikon XXVIII

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Välkommen till Stockholms månatligt återkommande minispelkonvent. Som vanligt hålls detta klockan 18:00 till 22: 00 på Dragon’s Lair i Stockholm. Som vanligt är det på den andra Torsdagen i månaden. I detta fall råkar det vara den 12:e Juni. Hoppas att ni dyker upp. Det kommer jag att göra. Jag kommer också att spelleda om inga andra är sugna på att göra det.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,975
Location
Ludvika
På torsdag är det dags för repetikon! Vi har alltså minst ett arrangemang på gång från Anarchclown. Jag kommer garanterat vara där också. Ytterligare några har visat intresse med har inte skrivit upp sig här. Är det någon därute som vet med sig att de ska komma?
hakanlo said:
Intresserad, men har lite svårt (som du ju vet), kanske, kanske kommer loss...
 

Jonas Ferry

Swordsman
Joined
22 Feb 2005
Messages
447
Location
Stockholm
Jag spelleder gärna Spindelkonungens pyramid (1984) till Drakar och Demoner, med reglerna från Whitehack, om det finns intresse.

Det blir förskapade rollpersoner som har samlats i Toora-öknen från staden Cerand, från Detwach och Gwarch, till och med från det fjärran Faar, för att hämta ut gravmonumentets skatter. Det blir old school grottkräl, där hela gruppen spelar på fast tid (3 timmars speltid) och belönas med 1 poäng per XP (plus-XP för dödade monster och för pengar och konstföremål som lämnar pyramiden, minus-XP för dödade rollpersoner). Om jag får möjlighet att leda scenariot senare igen så kommer man att kunna jämföra high score mellan grupperna.

Man behöver inte kunna reglerna till Whitehack, jag går igenom dem innan passet, och det gör inget om man har spelat eller läst äventyret tidigare. Det kan vara svårt att hitta en svensk rollspelare som inte har gjort det. Jag skulle uppskatta dock om man inte läser om äventyret nu om man tänker spela. Minst två spelare, men det finns ingen direkt övre gräns.

Låter det intressant för någon? Det är bra att veta om jag ska skapa rollpersoner eller inte.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,975
Location
Ludvika
Spindelkonungens Pyramid låter kul. Jag har varken läst eller spelat det, så så svårt var det =)
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Jag är inte riktigt säker än men jag kanske dyker upp! Vore häftigt att testa Whitehack och Spindelkungen är ju en klassiker. Jag har läst igenom äventyret snabbt en gång för ett par år sedan men minns inga detaljer direkt.
 

Jonas Ferry

Swordsman
Joined
22 Feb 2005
Messages
447
Location
Stockholm
Gott! Jag har skapat rollpersoner och konverterat det som behövs mellan systemen. Det ska bli kul att se hur det går för er i pyramiden. Vi ses!
 

Stupidbear

Veteran
Joined
19 Nov 2010
Messages
47
Location
Stockholm
Jag har för övrigt knappt kört drakar och demoner alls och vet ingenting över huvud taget om äventyret.

Fantasy är oftast inte min kopp té, men kommer jag förbi så kan det vara kul ändå :)
 

Corfitz Ulfeldt

Veteran
Joined
25 May 2014
Messages
16
Lite i sista sekund så blev jag ledig ikväll så Jag tänkte komma förbi och spela. Spindelkungens pyramid låter sjuk bra.
 

Jonas Ferry

Swordsman
Joined
22 Feb 2005
Messages
447
Location
Stockholm
Vi spelade Spindelkonungen/Whitehack igår. Här är resultatet:

Spelledare: Jonas Ferry
Spelare (rollpersoner): Rymdhamster (Ikar), Stövelkatten (Quasee/död, Bethe), Kloptok (Othelen), Anth (Bacohl), Anarchclown (Tibolt), Corfitz Ulfeldt (Acele/död, Abaet)
Fackelbärare/SLP: Belt, Iranu/död, Arl, Inez, Straet, Iemi, Naint, Smem, Rodt
Speltillfälle: Repetikon XXVIII (2014-06-12)
Speltid: 3 timmar
Spelrundor: 19 x 10 minuter = 3 timmar och 10 minuter
Poäng: 383 (monster: 510 + skatter: 123 - två döda RP: 200 - en död SLP: 50)
 
Top