Nekromanti Repetikon XXV, torsdag 13 mars på Dragon's Lair

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Halloj på er, snart är det dags för det 25:e Repetikon i ordningen.
Tid 18:00, torsdag 13 mars
Plats Dragon's Lair, Kungsholmstorg 8, Kungsholmen, Stockholm
Vilka vill spela?
Vilka vill spelleda?
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Bra där. Jag verkar totalt ha tappat bollen i och med övergången. Skönt att veta att det finns andra som organiserar saker när jag inte är med på banan. Jag är som vanligt gärna spelledare om det fattas andra alternativ.
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
Ändrade planer tyvärr, måste avstå jobb ändring =( hoppas ni överlever och ni segrar mot era fiender =)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Hm. Ska fundera på om jag har något att spelleda.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Kan tyvärr inte komma då jag befinner mig på (något) sydligare breddgrader. Trist, jag hoppas ni har riktigt tråkigt! :wink:
 

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
Jag siktar på att komma (det gjorde jag visserligen förra gången också, men den här gången hoppas jag att jag siktar bättre). Jag har inte nog med pondus för att spelleda så jag kommer att vilja spela någonting.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag är pepp! Sitter och finkammar mina högar här efter nåt riktigt fint att spelleda utifall chrull inte arrar nåt. Som vanligt blir det i sådant fall tricks, traps, inälvor på utsidan, kultister, onda magiker och sånt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Om det funkar för dig så sparar jag gärna mitt spelledande till HoboCon. Eftersom min regelbundna kampanj fick ett plötsligt och abrupt slut igår måste jag börja förbereda för nästa kampanj där :D
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Tänkte meddela att min dubbelbokning av torsdagen hastigt och lustigt har försvunnit. M.a.o. så kommer jag.
Rymdhamster said:
Tar du månne med dig DVD-filmen du är skydlig mig sen lastmanstandingtävlingen då? Jag är mycket nyfiken på vad för hemskheter du kan tänkas ha klurat fram =)
anth said:
Den ligger i bokhyllan så jag ska bara komma ihåg att packa ner den :)
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Den "tidlösa pelaren" kallas det märkliga och övergivna klocktorn som handelsresande genom europa viskar skräckfyllda rykten om. "De säger att klockan berättar hur många år du har kvar att leva!". "En gast av svart järn vaktar en väldig rubin!", eller "Klocktornet är gudarnas egen tidsmarkör och den som härskar över tornet kommer att besitta gudaliknande krafter!" Vågar ni söka upp detklocktor ingen levande återvänt från, och finna dess hemligheter och rikedomar?
Eksem said:
Regelsystemet blir Lamentations of the Flame Princess. Inga förkunskaper krävs.
chrull said:
Lätt att jag vågar.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,960
Location
Ludvika
Vi blev inte så många i går, men Eksem spellede Anth, Chrull, Rymdhamster och Anarchclown i ett äventyr i Lamentations of the Flame Princess där vi skulle undersöka ett mystiskt klocktorn. Det var riktigt roligt och spännande. Om det där var typiskt för LotFP så är det ett spel jag definitivt kommer att titta närmare på.
anth said:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Lamentations of the Flame Princess innehåller i sig ingen setting, men det vi spelade igår var väldigt inspirerad av den setting som antyds i de senare officiella äventyren och porträtteras i majoriteten av illustrationerna i spelet. Äventyret som vi spelade skrevs ursprungligen för Anomolous Subsurface Environment-settingen, men jag valde äventyret för att det var ett som kändes väldigt "Lamentations" och var lätt att flytta över. Så jag skulle absolut säga att det vi spelade igår är väldigt typiskt för LotFP, fast lite mindre blod och ond bråd död kanske :)
 
Top