Nekromanti Repetikon XXIV tor. 13 feb på Dragon's Lair

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
Den här gången ska jag försöka komma. Förhoppningsvis krockar det inte med något.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag funderar på att dyka upp och köra Speltestäventyret för nya versionen av Mutant Chronicles om någon skulle vara intresserad av att spela det.
 

rogueX

Veteran
Joined
8 Nov 2010
Messages
2
Nu ligger XXIV i vår kalender också: http://www.dragonslair.se/evenemang/?7174

Före jul höll jag en kurs för nya rollspelare och använda Fria Ligans Spelet om Morwhayle. Jag vet inte hur många av er som testat det men jag tänkte i alla fall ta med det till den här kvällen för er som vill.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Repetikon låter trevligt denna gång (och blir säkert det), däremot kommer jag tyvärr inte att kunna vara med pga annat möte samma kväll + Cissis huskonvent dagen efter. Hoppas att ni har roligt! *passar på att bumpa tråden*
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
Om jag säger om jag kommer få jag ta med godis, choklad och kakor mot att lära en nykomling till spelet ni kommer spela??
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
chrull said:
Jag funderar på att dyka upp och köra Speltestäventyret för nya versionen av Mutant Chronicles om någon skulle vara intresserad av att spela det.
Det här kommer jag inte alls hinna med. Dyker jag upp på repetikon så blir det som spelare. Mer troligt är att jag inte dyker upp alls den här gången.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Det behövs såklart inga mutor för att ta med nykomlingar, men ta gärna med mutor ändå :gremlaugh:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
The Schwarzton Incident

“Daaaaad, it’s kids. The little kids that have gone missing.”

“Oh shut up boy, you’re the worst blacksmith alive today, and you know
it. Where was I? Oh, these kids today. Back in my day, we never ran off to the hills to ‘frolic’ or whatever code-word these snots use today. For one, the hills were dangerous! All sorts of monsters and bandits and assorted evil kept us in our homes with our windows shuttered tight when we weren’t in the fields risking our necks to feed our families! ‘The hills’ were just another word for DEATH!"


Barnen har försvunnit någonstans i höjderna runt Schwarzton, och de stackars byborna behöver er hjälp. Är ni dugliga nog att stilla de stackars lantbrukarnas oro?
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Re: The Schwarzton Incident

Eksem said:
Barnen har försvunnit någonstans i höjderna runt Schwarzton, och de stackars byborna behöver er hjälp. Är ni dugliga nog att stilla de stackars lantbrukarnas oro?
Jag är duglig nog! Spelar gärna detta. Gärna med något trevligt system jag längtar efter att prova, typ LotFP eller något annat skoj.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: The Schwarzton Incident

Eksem said:
“Daaaaad, it’s kids. The little kids that have gone missing.”

“Oh shut up boy, you’re the worst blacksmith alive today, and you know
it. Where was I? Oh, these kids today. Back in my day, we never ran off to the hills to ‘frolic’ or whatever code-word these snots use today. For one, the hills were dangerous! All sorts of monsters and bandits and assorted evil kept us in our homes with our windows shuttered tight when we weren’t in the fields risking our necks to feed our families! ‘The hills’ were just another word for DEATH!"


Barnen har försvunnit någonstans i höjderna runt Schwarzton, och de stackars byborna behöver er hjälp. Är ni dugliga nog att stilla de stackars lantbrukarnas oro?
:heart:
 
G

Guest

Guest
Re: The Schwarzton Incident

Eksem said:
“Daaaaad, it’s kids. The little kids that have gone missing.”

“Oh shut up boy, you’re the worst blacksmith alive today, and you know
it. Where was I? Oh, these kids today. Back in my day, we never ran off to the hills to ‘frolic’ or whatever code-word these snots use today. For one, the hills were dangerous! All sorts of monsters and bandits and assorted evil kept us in our homes with our windows shuttered tight when we weren’t in the fields risking our necks to feed our families! ‘The hills’ were just another word for DEATH!"


Barnen har försvunnit någonstans i höjderna runt Schwarzton, och de stackars byborna behöver er hjälp. Är ni dugliga nog att stilla de stackars lantbrukarnas oro?
Mums! :gremlaugh:
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Det behövs absolut inga mutor. Vi tar gladerligen emot alla som kommer dit. Just nu ser det ut som att det finns två arrangemang att delta i i form av Morwhayle och Eksems försvunna ungar. Jag är som alltid tillgänglig som extraspelledare om det behövs.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
XM spelledde LotFp-äventyret Fuck for Satan för Hakanlo, kloptok, anth, Stövelkatten och Rob.
Det var ett riktigt kul äventyr även fast alla överlevde. :gremsmile:

Ytterligare en grupp spelade Morwhayle, men det får Anarchclown, Rymdhamster eller någon annan berätta om.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Vi var sammanlagt sex personer. David Rasmusson som är ordförande i föreningen Dragons Lair demade Spelet om Morwhayle med oss. Det var helt ok. Han var jävligt ringrostig som spelledare och systemet var inte optimalt för de situationer som äventyret försatte oss i, men vi hade rätt kul ändå.

Det var jag, Rymdhamster, Shaithan och två pers som aldrig hade spelat rollspel förut i hela sitt liv enligt deras utsago. Hoppas de kommer tillbaka och kan vara med och spela igen.
 
Top