Wilhelm vs. Klaus
Vi spelledde alltså Wilhelm vs. Klaus, stadsvakter mot skurkar.
Efter att ha sammanlagt och gjort en bedömning av hur vardera grupp utförde det som förväntades av dem, utser vi Wilhelm-gänget till kvällens segrare!
Skurkarna föll på eget grepp i stort sett, eftersom deras primära uppdrag var att ligga lågt och inte väcka uppmärksamhet med sina skurkaktiga dåd. Vilket de misslyckades kapitalt med, då de med sina kaosartade upptåg snart gjort sig kända både bland folket och hos stadsvakterna.
Faktum är att skurkarna bara med nöd och näppe klarade sitt första uppdrag, och det endast efter att stadsvakterna tröttnat på att springa efter dem hela tiden. Stadsvakterna klarade sitt uppdrag att hålla ordning hyfsat bra, trots att de kände sig ständigt på efterkälken. Men de hade mer kontroll än de trodde, även om de fortfarande inte vet riktigt vad som hänt.
Som SL känner jag att jag fick bra feedback efter omgången, och har identifierat saker som jag ska bli bättre på, främst att tydligt presentera taktiska situationer så att man förstår vad som händer.
Samtidigt så ska jag lära mig mer om hur man tolkar tärningsutfallen bättre, och hur förmågor och andra resurser fungerar.
Tack till båda grupperna!
/Magnus