Nekromanti Repetikon VIII, DL, 18:00, 11 okt

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Nu är det dags för det 8:e Repetikon.
Platsen är Dragon's Lair, Kungsholms Torg 8, Stockholm.
Tiden är 18:00 den 11:e oktober.

För nytillkomna: Repetikon är ett månatligt minikonvent där vi träffas och spelar rollspel.
Det är "drop in" så man behöver inte föranmäla sig - men vi är jätteglada om ni föranmäler er i alla fall, då blir det lättare för oss att planera.

Först lite rolig feedback från förra Repetikon.
Efter att vi framfört synpunkter på akustiken i rummet där vi brukar sitta har DL lovat att försöka fixa ljuddämpare.

Så:
- vilka vill spelleda och vad vill ni spelleda?
- vilka vill spela och vad vill ni spela?

Förra gången var vi 11 st så vi siktar på tre spelledare.

Själv vill jag spela allt som erbjuds - men inser att det blir problem när det blir mer än två bord. :gremsmile:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Som vanligt arrangerar jag gärna något, och som vanligt prioriterar jag Wilhelm före att arrangera något själv. Kör jag något blir det antingen en old school-D&D one shot (Steading of the Hill Giant Chief? Beneath the Ruins?) eller en Call of Cthulhu one shot (jag vill fortfarande köra Svalbard-äventyret!).
 

Perry

Veteran
Joined
13 Sep 2012
Messages
6
Location
STOCKHOLM
Yes!
Repetikon VIII, here we go!

Jag är sjukt på.
Skulle tycka det vara roligt att arr:a/spelleda något.
Har 'Gudfadern IV', ett maffiascenario som utspelar sig på Sicilien år 2015. Jag arr:ade det på Lincon 2006 iirc, så om ni spelade det den gången, så ska ni köra ngt annat!
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Jag kan tänka mig att försöka spelleda del två av äventyret jag körde senast. Kan iofs köra detta någon annan dag också. Det är inte så noga.
 

Rob_UBBT

Warrior
Joined
25 Jun 2012
Messages
219
Location
Stockholm
Jag kan delta.

Det skulle vara väldigt roligt att pröva att spela "Steading of the hill giant chief".
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
I övermorgon smäller det.
Det blir förhoppningsvis 3 olika spel:
- XMs Valrossmän
- Anarchs Mutamtvampyrer
- Perrys "Gudfadern IV"

Det som är mest synd är jag inte kan spela alla tre.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag glömde tyvärr bort Repetikon helt den här gången och dyker tyvärr inte upp för spelande den här gången. Klantigt!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Återigen hade vi ett lyckat Repetikon - vi var 11 st igår, lika många som förra gången.

Perry ledde Gudfadern där jag, Korpen, pjuppe och Perrys kompis (som jag glömt bort namnet på) spelade inkompetenta maffiatorpeder som skulle utföra ett simpelt mord.
När vi var färdiga hade vi alla dött 2 gånger var, minst halva (eller kanske t.o.m. hela?) Sicilianska maffian likviderats - men den vi skulle döda levde fortfarande.
Behöver jag säga att vi hade skitkul? :gremsmile:

Anarch ledde resten av spelarna så han får lämna rapport från det bordet.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Rollpersonerna var ett mindre zoo av märkliga sagoväsen med 2 svartalfer, ett troll, en faun och en ljusalf. De gav sig ut för att rädda Påfågelsorkiden men kom inte längre än till Hagtornslabyrinten innan vi lade ner för kvällen. Då hade den aggressiva eldmagikern blivit stucken av en växtmans spjut och de andra kommit fram till att det var dags att gå hem och omgruppera.
 
Top