Nekromanti Repetikon nedlagt tills vidare?

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Jag orkar inte mer, det kommer inte nog med folk för att spela. Om ingen annan vill ta över att driva Repetikon klockan 18:00 på Dragons Lair, varje andra torsdag i månaden framöver så är nog tyvärr Repetikon som event och återkommande minikonvent nedlagt tills vidare.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Det var en imponerande run trots allt!

Tyvärr uppfyllde det inte riktigt syftet för mig könde jag. Jag spelade för det mesta i princip bara med de som är min vanliga spelgrupp och fick aldrig riktigt till den här "dra in nya spelare" eller "korsbefrukta spelgrupper"-effekten. Tycker absolut något som
Repetikon borde finnas men vet inte alls hur man ska göra för att få till de här aspekterna jag saknade.

Bra jobbat hursomhelst!
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Att Stockholm tydligen är för litet för något slags återkommande långlevande konvent är en skam.

Repetikon hade en mycket imponerande run och även om det kanske känns snöpligt när det tar slut så ska du Anarch ha så jävla mycket kredd och pris för att det höll så länge och var så bra som det var.

Men jag hoppas också att någon tar över, eller drar igång något liknande.
 

Mattis

Swordsman
Joined
23 Feb 2002
Messages
508
Location
Uppsala
Vad tror ni om att ha en Facebookgrupp för Stockholmare som är öppna för spontant spel?
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
När jag ändå håller på kan jag ju plugga Dungeons & Dragons - Stockholm här. En facebookgrupp född ur vad som var ett försök till Adventurers League men med mer aktivitet än de flesta Adventurers League. Jag har själv runt 35 pers som vid ett eller annat tillfälle har spelat med mig som spelledare de senaste 3-4 månaderna.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
Fasen, alltid detta FB. Har inte FB, hade lätt skrivit upp mig på gruppen annars. Skaffa FB? Brrrrrrrrr...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Jag tycker att det är synd att det försvinner. Hade gärna varit där oftare, om det inte vore på torsdagar. Jag bor ju för farao ute i Nynäshamn; att stanna längre i stan en vardagskväll då jag ska upp tidigt dagen efter är inte görbart. Hade det varit fredagar så hade det varit en helt annan grej.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,995
Location
Ett häxkräl
zonk;n153950 said:
Fasen, alltid detta FB. Har inte FB, hade lätt skrivit upp mig på gruppen annars. Skaffa FB? Brrrrrrrrr...
Som en som kanske, kanske kommer att flytta till Stockholm till hösten och inte är med på FB (jag slutade): Man exkluderar ganska många på det sättet. Att ha sin verksamhet på ett partipolitiskt obundet forum exkluderar bara de hatare, troll och idioter som lyckats bli permanent bannlysta.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Ok. Nu finns det på Facebook i alla fall. Det drivs av en Amerikan som nog inte vill använda en extremt instabil svensk hemsida som bas för sina aktiviteter och som är för upptagen med att forska vid CERN, skapa grym content till spelledar skolor, starwarshack på 5th edition och spontant bli utslängd ur Sverige under perioder för att vår regering bestämmer sig för att ändra sin migrationspolitik när han ska hem och hälsa på familjen över jul.

Om det finns någon slags konstruktivt erbjudande om att skapa en hemsida åt D&D-gruppen annat än på Facebook så är det mycket välkommet. Annars är man helt fri att inte gå med i den gruppen om man inte vill. Som sagt så har jag på 3-4 månader spelledit runt 35 pers, så folk kommer dit i alla fall. Information finns också på Dragons Lairs' hemsida om man vill veta om eventen.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
I Malmö har vi grundat en förening på Spelens hus där vi träffas varje måndag och snackar rollspelsteori. Dessa möten genererar sedan ibland spontant spelande där vi testar olika spel och fenomen som vi pratar om, tex det här SaKVaL-scenariot. Hittils är det en succé, vi har knappt haft en måndag utan att det blivit lite skönt rollspelshäng. Det är kanske något ni stockholmare borde testa?
 
Top