Nekromanti Repetikon IX, 08 nov, Dragon's Lair

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Halloj - snart är det dags för en ny Repetikon - den 9:e i ordningen.

Som vanligt har vi gömt oss i Dragon's Lairs källarvalv på Kungsholmstorg 8 i Stockholm.

Vilka vill spela, vilka vill spelleda, vilka tar med sig tjära och fjädrar?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
P.S.
Gången efter, 13 dec, ska vi fira Repetikon X - vårt lilla event fyller 10!

Ni får redan nu börja tänka ut roligheter till jubileet.
 

Radioaktiv

Hero
Joined
13 Feb 2011
Messages
1,310
Location
Nästan Brätte
Jag vill SLa!

Jag har ett mutantäventyr för dem som känner för att lämna den grå vardagen och bege sig ut i den ännu gråare zonen... Eh, jag skriver om det där.

Det blir äventyr! Kolkmalar, ekoxnästen, dråparträd och zonmaror! Blood and carnage! Brutal battles!*

*Allt i mån av tid. För borttappad och/eller förstörd utrustning kompenseras ej.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Bumpedibumb - glöm inte repetikon, som är om TRE dagar.

Radio ställer upp som spelledare.
Hur är det med XM och katten?
 
G

Guest

Guest
anth said:
Bumpedibumb - glöm inte repetikon, som är om TRE dagar.

Radio ställer upp som spelledare.
Hur är det med XM och katten?
Jag är kanske upptagen. Är jag inte det dyker jag ner likt en Hwasong-6-missil.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Såvida det finns spelare över som är sugna på lite snö, kyla och fruktansvärd skräck...

Horrors from Yuggoth!
Umberto Nobile har försvunnit någonstans norr om Svalbard, och det är upp till er att finna honom och hans medresenärer innan ryssen kommer åt honom. Vad är det som fått hans flygmaskin att gå ned på en sådan avlägsen och kärv plats, och varför vill ryssarna komma åt honom först? Ruskiga monster, fasor från bortom tid och rum och taskig norsk dialekt utlovas.

Systemet är Call of Cthulhu, inga förkunskaper krävs.
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Jag tänkte försöka närvara. Låter kul - jag deltar i vad som bjuds på de villkor som ställs (men stoppar ett Fantasy! i väskan).

För förstagångsbesökaren, finns det en officiell tid?
 

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
Eksem said:
Såvida det finns spelare över som är sugna på lite snö, kyla och fruktansvärd skräck...

Horrors from Yuggoth!
Umberto Nobile har försvunnit någonstans norr om Svalbard, och det är upp till er att finna honom och hans medresenärer innan ryssen kommer åt honom. Vad är det som fått hans flygmaskin att gå ned på en sådan avlägsen och kärv plats, och varför vill ryssarna komma åt honom först? Ruskiga monster, fasor från bortom tid och rum och taskig norsk dialekt utlovas.

Systemet är Call of Cthulhu, inga förkunskaper krävs.
Me, me, me! Pick me!
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,878
Location
Örebro
Jag har gått och blivit förkyld, så det är inte särskilt lönt för mig att dyka upp. :gremfrown:

Übereil
 
G

Guest

Guest
Eksem said:
Såvida det finns spelare över som är sugna på lite snö, kyla och fruktansvärd skräck...

Horrors from Yuggoth!
Umberto Nobile har försvunnit någonstans norr om Svalbard, och det är upp till er att finna honom och hans medresenärer innan ryssen kommer åt honom. Vad är det som fått hans flygmaskin att gå ned på en sådan avlägsen och kärv plats, och varför vill ryssarna komma åt honom först? Ruskiga monster, fasor från bortom tid och rum och taskig norsk dialekt utlovas.

Systemet är Call of Cthulhu, inga förkunskaper krävs.
You have my stupidity in the face of unfathomable horrors.

Edit: Under förutsättning att jag inte dubbelbokat mig vill säga.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Stövelkatten said:
Jag är kanske upptagen. Är jag inte det dyker jag ner likt en Hwasong-6-missil.
Vilken tur att det finns gott som magic-spelare som vi kan använda som SM-3-robotar (misil är engelsk terminologi).
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Korpen said:
Stövelkatten said:
Jag är kanske upptagen. Är jag inte det dyker jag ner likt en Hwasong-6-missil.
Vilken tur att det finns gott som magic-spelare som vi kan använda som SM-3-robotar (misil är engelsk terminologi).
Kast med liten magic-spelare?

(XM ligger i farozonen...)
 
G

Guest

Guest
Korpen said:
Stövelkatten said:
Jag är kanske upptagen. Är jag inte det dyker jag ner likt en Hwasong-6-missil.
Vilken tur att det finns gott som magic-spelare som vi kan använda som SM-3-robotar (misil är engelsk terminologi).
Missil är dock ett lite klatschigare ord för ändamålet. ^^
Sen är Hwasong-6 liksom originalet SS1-C Scud-B inte världens mest intelligenta robotar och kan väl snarare jämföras med en väldigt, väldigt stor granat. :gremtongue:
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Stövelkatten said:
Korpen said:
Stövelkatten said:
Jag är kanske upptagen. Är jag inte det dyker jag ner likt en Hwasong-6-missil.
Vilken tur att det finns gott som magic-spelare som vi kan använda som SM-3-robotar (misil är engelsk terminologi).
Missil är dock ett lite klatschigare ord för ändamålet. ^^
Sen är Hwasong-6 liksom originalet SS1-C Scud-B inte världens mest intelligenta robotar och kan väl snarare jämföras med e&n väldigt, väldigt stor granat. :gremtongue:
Du har en poäng i att det nog vore fel att kalla den robot, men eftersom drivladdningen är en del av projektilen så borde det vara en raket. Vill minnas at terminologin på svenska är "artilleriraket" (inte att blanda ihop med raketartilleri).
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,017
Location
Ludvika
anth said:
Halloj - snart är det dags för en ny Repetikon - den 9:e i ordningen.
Hur funkar det med DLs lokalkort? Behöver man skaffa ett sånt, eller är det som vissa sagt gratis på Torsdagar?
 
Top