Nekromanti Repetikon 35

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Nu har vi hållit på ett bra tag. Hoppas alla vet vad som gäller. Om ni inte gör det så tar jag det en gång till.

Torsdagen den 8:e januari har vi återkommande minikonvent på dragons lair klockan 18:00. Detta är dedikerat till drop in rollspel. Vem som helst får vara med. Det kostar att bli medlem på Dragons Lair första gången man går på Repetikon men det är väl 50 spänn eller så, inga fantasisummor. Något jag missat?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Ja, du har missat att det såklart är repetikon XXXV vi pratar om, och inte någon styggelse som heter "35". Och sen kanske man ska be folk säga till om de ska dyka upp, spelleda, spela eller liknande?
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Hah!
Jag kommer vara i Stockholm för en gångs skull och är fantastiskt sugen att spelleda mitt spelprojekt Blood & Bronze för den som är intresserad, eller vara med och spela något annat om ingen är det.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Tre solar;n58033 said:
Hah!
Jag kommer vara i Stockholm för en gångs skull och är fantastiskt sugen att spelleda mitt spelprojekt Blood & Bronze för den som är intresserad, eller vara med och spela något annat om ingen är det.

Hiss-pitch?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
chrull;n58643 said:
Hiss-pitch?
Med tanke på att det var en stund sen du frågade tänker jag att Tre Solar missat att svara, så jag har saxat från Boningen:

Blood & Bronze utspelar sig i Tvåflodslandet, i skarven mellan myt och verklighet.

Djupt inne i Zigguraternas dunkel lever rovgiriga och eviga gudar, och deras vrede är plötslig och oresonlig. Tre gånger har världen förstörts av deras makt: översvämmats och skakats sönder, torkat ut och brunnit, förgiftats och förtvinat. Genom list och inställsamhet har människorna överlevt, försvagade och förtryckta. Men i gamla tempel, i gravkammare och på fjärran platser finns fortfarande svartkonst och magiska artefakter. Den som kan bemästra dessa ting kan bli mäktigare än någon levande person; men riskerar att åter bringa olycka och undergång över världen.

Spelarna tar rollen som män och kvinnor djärva nog att trotsa vildmarken, ondsinta härskare och svultna monster. De knyter pakter och förråder dem, slåss för vad de tror är rätt eller vad de tror kommer gynna dem mest, kämpar mot fasansfulla varelser och utforskar resterna av tidigare civilisationer. Kanske blir de en dag till och med djärva nog att trotsa gudarna.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
I så fall tar jag nog med mig ett äventyr att spelleda.
LotFP. Egenskrivet.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Då verkar ingen komma. Jag åker hem till soffan istället då.
 
Top