Nekromanti Repetikon 33

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Repetikon XXXIII går av stapeln, torsdagen den 13:e november, klockan 18:00, på Dragons Lair som vanligt. Repetikon är ett drop-in rollspelsevent där entusiaster arrangerar och spelar olika mindre scenarion. Jag kommer själv att delta som vanligt och agera spelledare i händelse av att inget annat arrangeras. I händelse av att jag är spelledare kommer jag att spelleda superhjälterollspelet Icons som är löst baserat på Mutants & Masterminds tankesätt men med regler som närmare liknar en blandning mellan någon slags OSR och Fate från vad jag kan utröna. Anmälningar till och av event tas gärna emot i denna tråd så att vi som arrangerar ser om det kommer någon. :)
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Tomatalven;n46762 said:
Vilket datum? Vore kul men jag är oftast upptagen på torsdagar :/
Repetikon är normalt andra torsdagen varje månad så det borde vara 13 november.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
The Folk of Osmon

Vid plundringen av baron Violent Williams vedervärdiga villa hittade ni en karta som verkade visa vägen till Red Jacks legendariska skatt. Genom regnet har ni har följt en nedgången och länge sedan trampad väg kantad av svårt väderbitna vägmärken och nu siktar ni den sjö som varit slutpunkten för er resa. Hela området har övergått från regntungt slättlandskap till ett regelrätt träsk och vätan tär på både era kläder och ert humör. Lyckligtvis tycker ni er ana de urgamla spår av byggnader och statyer ni söker och ert humör höjs omedelbart vid tanken på guld! Nu återstår bara att hitta den exakta platsen och sätta igång att gräva. Eller?

Vi kommer att spela med Lamentations of the Flame Princess-reglerna. Inga förkunskaper krävs.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Alla stockholmare, och andra med tillgång till Stockholm, glöm inte att det är Repetikon idag. Vi ses där.
 
Top