Remakes som borde göras

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag vet inte... kan den funka utan sin tidsperiod? Den är så jävligt mycket åttiotal.
Jag tänker att det skulle kunna fungera! En lite lättsam, campy, actionäventyrsmattiné. Lite nostalgisk eskapism från allmänt tuffa tider. Jag är å andra sidan en av dem som är superpepp på remaken av Willow.
Fast Sean Connery var väl skotsk och med i filmen (och spelade egyptier av någon anledning).
JA PRECIS! Låt fransosen spela skotte, och skotten spela egyptier…. Galet!
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
942
Location
Uppsala
Waterworld fast kanske som serie till och med. Som tar upp där det slutade och följer Dryland som sakta byggs upp som ett centrum för en ny civilisation. Fast alla vill så klart ha en del av det.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
762
Soylent Green skulle man kunna göra en ny intressanta remake av. Den har ju en intressant blandning av fenomen som är både utdaterad (the Population Bomb) och väldigt relevanta koncept (sönderfallande ekosystem, assisterat självmord etc).
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,176
Själv skulle jag vilja se remakes på många gamla Harryhausen-filmer. Specialeffekterna var nog väldigt bra för sin tid, men idag ser de rätt billiga ut.

Labyrinth skulle också kunna vara intressant att se en remake av. Går nog att göra en hel del med grundstoryn.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Något verkar vara på gång men finns inte mycket info om det, hoppas det blir av. Men det kan göras väldigt fel också så det får visa sig.
Jag hoppas också det blir av. Problemet med filmen tycker jag var att den stod med ena foten i fånig (men rolig) camp, och den andra i gritty hemsk överlevnad. Det gjorde den lite splittrad. Jag skulle gärna vilja se mycket fokus på den gritty aspekten, vad gör en postapokalyptisk värld i ett stort han med människor? Hur överlever de? Vilka värderingar uppkommer? Gillar hur typ alla blivit svältande halvgalna assholes och hur världen långsamt tynar bort framför dem. De säger ju i directors cut hur det brukade finnas många atoller förut men att de mist kontakten med alla (för att alla dött). Det vore coolt att se i en serie, hur världen blir mer jävlig efter varje säsong.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Jag tycker att det har vart kul med de märkliga Jönsonligan remaksen. Tar gärna en till som gör något ännu konstigare, nu när vi försökt med "seriös" och "ingen av figurerna är som de ska vara" versionerna.
Ok, ingen av de filmerna är världens bästa - men kan man kräva det av Jönsonligan?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Jag tycker att det har vart kul med de märkliga Jönsonligan remaksen. Tar gärna en till som gör något ännu konstigare, nu när vi försökt med "seriös" och "ingen av figurerna är som de ska vara" versionerna.
Ok, ingen av de filmerna är världens bästa - men kan man kräva det av Jönsonligan?
Kanske att de är djur? Eller postapokalyps. Eller båda - Mutant UA Jönsonligan.
 
Last edited:

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Duellen i 1952-Ivanhoe är fasen bättre än det mesta vi ser idag!
Får nog säga att duellen från The Last duel är långt mycket mer intensiv, följer kombatanterna bättre, är bättre filmad och har snyggare utrustning.

 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
942
Location
Uppsala
Jag hoppas också det blir av. Problemet med filmen tycker jag var att den stod med ena foten i fånig (men rolig) camp, och den andra i gritty hemsk överlevnad. Det gjorde den lite splittrad. Jag skulle gärna vilja se mycket fokus på den gritty aspekten, vad gör en postapokalyptisk värld i ett stort han med människor? Hur överlever de? Vilka värderingar uppkommer? Gillar hur typ alla blivit svältande halvgalna assholes och hur världen långsamt tynar bort framför dem. De säger ju i directors cut hur det brukade finnas många atoller förut men att de mist kontakten med alla (för att alla dött). Det vore coolt att se i en serie, hur världen blir mer jävlig efter varje säsong.
Ja den är defenitivt inte perfekt men fortfarande en av mina favoritfilmer, settingen blir ju även lite unik vilket inte är vanligt. Helt klar skulle det vara grymt att få se mer av hur samhället funkar och inte mer äventyr med samma personer. De kan gärna vara med som nya ledare men att det hela handlar om att försöka bygga upp något nytt. Tror det finns lite mer info från boken, serietidningen och andra spel om att det finns flera atoller men de är inte många. Skulle även vara coolt att se en prequel där det fortfarande finns mer land som sakta försvinner.

Vi behöver ett rollspel för Waterworld helt enkelt. Länge tänkt på att börja på ett men inte haft tid.
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
Får nog säga att duellen från The Last duel är långt mycket mer intensiv, följer kombatanterna bättre, är bättre filmad och har snyggare utrustning.

Jag håller med om delar där - det är en rätt bra koreograferad duell med mycket brottning. Samtidigt är delar av utrustningen totalt ohistorisk (som hjälmarna).
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,059
Location
Stockholm
Får nog säga att duellen från The Last duel är långt mycket mer intensiv, följer kombatanterna bättre, är bättre filmad och har snyggare utrustning.

Jag finner att jag blir helt ointresserad av att se den (eller distraherad när jag försöker fatta hur de tänkte) p.g.a. den överdrivna användningen av gråfilter och praktiska avsaknaden av varma färger på folk som har råd till sådant.

Hjälmarna e också väldigt konstiga.
 
Top