Nekromanti Religioner/diverse/illustratörer/ftp

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Tjena.

Jag behöver lite kulter/sekter/religioner till mitt framtidsrollspel Glödhymn.

Jag efterlyser;
Kulter/sekter/religioner som redan existerar, främst i europa, gärna i ganska stor utsträckning.
Kulter/sekter/religioner som skulle kunna/kommer(?) utvecklas under de märmaste 70 åren i europa(m kloner å cyborg).
Kulter/sekter/religioner som skulle kunna utvecklas i en lång period av följande krig och naturkatastrofer.

Dessutom behöver jag;
Nutida/framida bilologiska vapen, samt deras effekt på miljön eller deras spridning(i fall av sjukdommar) och effekt på människor, djur o växter.
Vapenspekulationer, åt vilket håll kommer de utvecklas under de kommande 70 åren(inga strålpistoler, tack)?
Karaktäristiska djur i olika delar av europa o ryssland(nutida).
Fakta om hur fort ozonlagret återbildas, samt vad som krävs för detta.
Fakta/förslag om nyttan med att omforma landskap med ex. nys skogar/sjöar/berg.

Om ni inte kan/orkar att göra hela beskrivningar kan ni skriva så långt ni orkar/hinner och så kan jag fylla i luckorna


I övrigt behöver jag ytterligare illustratörer, högkvalitativa sådana, främst till gråskalebilder.


Hur många känner till lättanvända, nerladdningsbara ftp-program för mac?

/Mask
"Bring out ya dead!"
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Jag är på tok för dålig på att skriva, så tyvärr kan jag inte vara till någon hjälp. "

Det är verkligen inte det intryck som jag har fått när jag har läst dina inlägg här på forumet. De fullkomligt osar av kunskap och kunnighet.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,307
Location
Göteborg, Lindome
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Jag är på tok för dålig på att skriva, så tyvärr kan jag inte vara till någon hjälp. Men här kommer en bra länk till kulter och sekter.
http://www.watchman.org/cat95.htm

<hr></blockquote>


Framför allt borde denna kult/sekt från den angivna länken vara användbar: /images/icons/grin.gif

Dungeons and Dragons: Occult, fantasy role playing game, allegedly uses demonic names and spells found in occult literature. Some parents have charged that children committed suicide under the influence of the game.

/Mikael
 
Top