Nekromanti Religion

Ziir

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
128
Location
Umeå
Tjena, det här blir mitt första inlägg på neotechforumet.

Iaf så ligger det till såhär, att jag just fått för mig att starta en neotech kampanj efter en lång frånvaro. Jag skummade igenom grundboken och fick mig en chock, varär religionen?

Allt jag hittade var ett litet stycke om islam som en subkultur. Jag har iof dåligt minne och jag har inte lusläst neotech igen men det borde finnas mer, särskilt katolska kyrkan som jag vill bygga min kampanj på.

Om det niu inte finns någon officiell information, skulle man kunna få era funderingar kring hur den katolska kyrkan skulle vara .?
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Det står lite grand om religioner i Ultra, men det är inte fruktansvärt mycket. Så det är nog ganska fritt på den fronten. Hur hade du tänkt använda kyrkan?
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Religion borde vara coolt att använda i ett action-nära-framtids-rollspel som Neotech. Själv är jag inte så hemma på huruvida grundboken eller Ultra bevandrar sig åt det religiösa hållet men det finns en hel del kul att spåna på oavsett.

Subkulturer i allmänhet börjar spreta rätt rejält i neotechs tidsålder, samtidigt som mainstreamen blir allt mera grå och likgiltig. Religionen enligt mitt tycke borde ta sig mer djärva uttryck som de galna pingstpastorerna här i Sverige, samt evangelisternas ansikten utåt i USA - fastän med ännu vassare uddar givetvis! :gremsmile:

Själv tog jag mig friheten att skriva en liten modul om sekter, främst hur man kan hantera dessa regelmässigt vid karaktärsskapandet men även lite annat. Tyvärr så blev den bara halvklar men kan ändå tankas ner härifrån: länk - sekten
 
Top