Nekromanti Religion och sånt?

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag planerar en kampanj i sydöstra delen av Jargien, och jag har tänkt att låta religionen ha en framtädande roll åtminstonde bland SLP's och generellt i staden. Men som det står i många av böckerna också att korruptionen är hög i många delar av riket. Förutom det så står det att lagarna är en snårskog.

Hur ska jag kunna, utan att bägränsa spelarna för mycket ändå får spelarna att känna sig begränsade? Tidigt i min kampanj kommer bland annat en köpman som efter mången motgång i frustration misshandla en av Daaks präster. Han kommer dessutom att under bikt erkänna brottet och självmant ta rening via skärseld.

/Honken
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hur ska jag kunna, utan att bägränsa spelarna för mycket ändå får spelarna att känna sig begränsade?
Kan du inte lägga in ett moment av seghet, att folk är misstänksamma mot spelarna.., skeptiska.. Kanske inte får tillgång till alla plattser som t. ex tempel & liknande ställen.
Hur låter det ? Alltid något att börja med kanske.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Skärseld [ANT]

Enligt katolsk tro så är det ett tillstånd efter döden där själarna renas genom smärta.

Om detta nu inte är helt korrekt så kan du räkna med (jag gör det) att någon kommer och rätta till det eventuellla felet.
 
Top