Nekromanti Religiösa Artefakter

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Kom att tänka på en annan sak..
Angående religiösa artefakter, ni vet de som finns i Religionsboken:
Jag frågade någon för ett tag sedan (förmodligen Krille) om dessa, något om hur de fungerar. Personen i fråga (förmodligen Krille) svarade att de fungerar som en vanlig artefakt men att de alstrat teotropi från guden och sedan sköter resten själv. Detta lämna i.a.f. mig med en hel del frågor (skulle kanske frågat personen (förmodligen Krille) efter det att jag ställt första frågan...).
1. Har en religiös artefakt ett aktiveringsslag?
2. Lyckas man alltid använda artefakten även om den inte har ett aktiveringsslag?
3. Finns det inga kriterier för vem som får använda religiösa artefakter?
4. Måste inte guden godkänna personen som ska använda sig av hans teotropi genom artefakten?
5. Är inte vissa av de religiösa artefakterna lite väl bra?
6. Borde det inte stå i religionsboken om hur artefakterna fungerar?

MVH

Lycan
 

Exarch

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
86
Location
Skara
Det står iaf att det krävs en värdig mottagare av artefakten när den skall skapas och jag antar att bara de som är värdiga(tillräckligt hög rang) som kan använda artefakten. Vad jag förstått krävs det inga aktiveringsslag, ännu ett plus för religionerna. Ceremonierna t ex stämmer ju inte riktigt med motsvarande ritualer, något som jag som SL bjuder på. Religionerna kan behöva lite "mäktiga" mirakel för att de ska bli tillräckligt intressanta att spela.

/Exarch
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Teotropi-effekter

I mystik&magi står det att de teotropiska effekter som finns i vissa ritualer skulle komma i religioner. De var inte där:)
När kommer de?
/Cernael-något fundersam
 

Helmut

Veteran
Joined
25 May 2000
Messages
31
Location
Stockholm, Sverige
1. Nej
2. Ja
3. Jo, man moste vara värdig artefakten.
4. Jo, det är därför det vid ceremonin behövs en värdig motagare.
5. Nej då, kolla bara in vilka förplikterser man har till religionen och se till att de följs.
6. Men det gör det ju.

Alla svaren har gjorts i hänsyn till de som står i religionsboken och de man kan få ut av det.

Från - Helmut - man som tror, tror varken fel eller rätt
utan han bara tror.
 

Madmartigan

Veteran
Joined
3 Aug 2000
Messages
21
Location
Lund
Måste man vara mäktig för att vara intressant att spela? I och för sig är Eon ett fantasyspel, men det har klarat sig bra undan överdrivna och spelsaboterande trollerikonster. Bra tycker jag som gillar low fantasy.
Och tillbaka till mäktighet - religioner har så stor betydelse att man väl inte behöver speldata för att påverka sin omgivning. Tänk på det inflytande man har över sin (religiösa) omgivning mm.
Hej då lingontå


Madmartigan
 
Top